1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

dna GPRS - tuskan tie

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja jansal, 11/6/04.

1. jansal

Tykkäykset:
    0
    Niin, on kyllä mahdotonta saada tuota dna:n GPRS palvelua toimimaan. Onko muilla viimepäivinä toiminut? Hankin kyseisen palvelun juuri. Minulla on Nokian 3650 ja yhteys toimii Bluetooth:illa. Asetukset on prikulleen kunnossa. Yhteys lähtee liikkeelle hyvin:

Avataan porttia...
    Valitaan *99#...
    Vahvistetaan käyttäjätunnus ja salasana...
    Rekisteröidään verkkoon...¨

Ja sitten se pläjäyttää seuraavan:
    Virhe 734: PPP-linkkiohjausprotokolla lopetettiin.

Onko muilla vastaavia ongelmia?

Olen lähettänyt jo kahteen otteeseen dna:n asiakaspalveluun kyselyä tästä asiasta, mutta vastausta en ole vielä saanut. Luulen että vika on dna:n päässä. Mahdanko olla oikeassa?

2. nalle Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Salossa toimi ainakin vielä iltapäivällä ihan normaalisti...
    (Fujitsun läppäri, Mitsumin usb-dongle ja 6310i)

3. Touho..

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Htc one dual sim
    Itsellä oli vastaava ongelma dna:n kanssa kun AT komento oli väärin.

Edit: Nyt kun muistelen tuota omaa ongelmaani niin olin käyttänyt copy/paste toimintoa suoraan dna:n ohjeesta ja vaikka AT komento näytti olevan oikein niin sen uudestaan kirjoittaminen sai yhteyden toimimaan. Vinkin sain ystävältä joka oli törmännyt samaan ongelmaan

4. Margo

Tykkäykset:
    0
    Lisääs sinne komentoriville tällainen rivi...

AT+cgdcont=1,"ip","internet"

TAI

+cgdcont=1,"ip","internet"; (Yleensä nokuissa toimii)

Kokeile myös vaihtaa valinta numeroa *99***1# tai *99***128#

Pitäis toimiii...

5. XP

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    HTC Touch PRO2
    ittelläni oli sama ogelma viime syksynä, itse soitin asiakaspalveluun ja siellä sain neuvoja,

Dna GPRS liittymän kanssa oli kokojan ongelmia joten siirryin Elisa ADSL käyttäjäksi

6. jansal

Tykkäykset:
    0
    Kokeilin kaikkia yhdistelmiä joka tietä, mutta en saanut edistystä aikaan. Samaa virhettä pukkaa edelleen. Nämä on kyllä sellaisia henkimaailman asioita. Asiakaspalvelusta ei vieläkään vastausta.
    Uusia ideoita?

7. rasanttu

rasanttu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    12
    Vastahan tuo MEW3 meuhkas foorumilla että DNA toimii aivan loistavasti ja Elisa on ihan perseestä.

Itse olen kyllä päinvastaista mieltä. Elisa pelasi vuosi sitten mainiosti ja pelaa edelleen.

8. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Onhan puhelinverkkoyhteyden kuvakkeen asetuksissa yhteysprotokollaksi valittu varmasti PPP-protokolla eikä jotain muuta?

9. jansal

Tykkäykset:
    0
    Tarkoitatko sitä vibstaagia jossa lukee "Soitettavan puhelinverkkoyhteyden tyyppi" ja siinä on valittavana joko PPP tai SLIP? Siitä kun valitsee SLIPin niin johan lähtee komeasti nettiin, mutta mitään ei kyllä tapahdu. Ei siis dataa liiku sisään eikä ulos..

Vai onko siellä vielä muita vibstaageja joita voi säädellä? Kaikki ideat tervetulleita. Tässä lähtee ihmetellessä loputkin hiukset.

10. SYS 49152 Vieras

Ehkäpä siinä onkin juuri se vika, ehkä sun pitäis just valita se PPP kuten itse olin vinkkinä veppiksen viestistä rivien välistä lukevinani. En tiedä noista GPRS-hässäköistä mutta esimerkkinä vaan että wanhassa kunnon puhelinmodeemissa ja tavallisessa GSM-datassa pitääkin yhteyden olla juuri PPP eikä SLIP.

11. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Pistän rahani sille, että palvelua ei ole dna:n päässä kytketty.

12. rasanttu

rasanttu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    12
    Ei liene mikään yllätys.

13. SYS 49152 Vieras

Entä jos onkin? ;)) Voi olla (painoarvo sanalla voi) ihan käyttäjävirhekin. Monesti asiat selkiää kun ne kännyn asetukset viilaa pilkuntarkasti kohdalleen.

14. MEW3

Tykkäykset:
    0
    No onpas ne herneet nenässsä tiukasti. Ja että meuhkasin. Jaajaa. Oma vuodatuksesi oli mielestäni huomattavasti enemmän sitä "meuhkaamista".

En kirjoittanut, että dna toimii loistavasti. En kirjoittanut, että dna toimii koko Suomessa. Kirjoitin ainoastaan omista kokemuksistani. Niiden perusteella dna:n gprs toimii mulla, Elisan toimii huonosti ja joskus. Minulla siis. Maantieteellisesti rajallisella alueella. Näin on edelleen.

Tämä(kin) postaus lähetetään dna:n kerpsillä.

15. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Vaikuttaa silta että sinulla on ongelma PCn päässä.

Olettaen.
    APN on oikein
    Interne GPRS on käytössä
    Puhelinverkko yhteys ei käytä suuntanumeroita (eli luuri ei lähde soittaan)
    PPP protokolla käytössä
    IP asetukset "automaatti" jne.

Voi vaatia vähän askartelua.

16. jansal

Tykkäykset:
    0
    Kokeilin yhteyttä myös Siemensin M50:llä, mutta silläkään ei onnistunut... Olen kaikkea kyllä kokeillut, mutta mitään edistystä ei tapahtunut. Täytyy vielä kerran katsastaa nuo yllämainitut kohdat. Katotaan nyt saanko yhteyttä tämän viikonlopun aikana. Toivotaan...

17. suni

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung U700 / Kolumbus
    Soitto aspaan auttaa kyllä, sieltähän ne pystyy nopeeta tarkistaan, että onko palvelu dna:n päässä kytketty.

18. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Mikään ei viittaa että GPRS palvelussa olisi vikaa (ei tietenkään mahdotonta). Ja GPRSn toimivuus on helppo todeta jo itse luurilla.

19. jansal

Tykkäykset:
    0
    Täytyy soittaa sinne asiakaspalveluun ja kysyä, kun kerran sähköpostilla he aivät vastaa. Sain kyllä ilmoituksen että se olisi kytketty. Kysyin sitä aikoinaan myös sähköpostilla ja sieltäkin tuli sama vastaus. Tämä on kyllä maaginen juttu... No katsotaan nyt mitä ne sanovat.

20. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Sinulla on 3650, ja jos siinä pelaa esim. sähköposti niin sinulla on GPRS palvelu käytössä, ja jos sinä yrität PCllä sitä GPRS yhteyttä muodostaa ja sinne luuriin tulee G neliössä niin sinulla on GPRS palvelu käytössä, ja olen ymmärtänyt että asetukset on oikein, ja silloin tulee yleensä vähän erin tyylinen virhe ilmoitus jos niissä vikaa, eli vika ei (Tod näk) ole GPRS palvelussa, vaan sinun PCssä.

Jaa tämä viestiketju