1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

DNA GPRS, R600, DRS-11, Win2000 - uusia ongelmia?

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja Duffy, 16/4/03.

1. Duffy

Tykkäykset:
    0
    Omistan Ericsson R600-kännykän DNA:n gprs-liittymän ja DRS-11-datakaapelin. Koneessani on englanninkielinen Windows 2000. En millään saa nettiyhteyttä toimimaan, vaikka mielestäni teen kaiken ohjeiden mukaan. Ohjeet tosin ovat hyvin erilaisia eri paikoissa, osittain ristiriitaisiakin. Olen lukenut tämän foorumin kaikki asiaa käsittelevät ilmoitukset läpi, mutten ole saanut yhteyttä toimimaan. Olisin erittäin kiitollinen jos joku pystyisi auttamaan!

Uskonkin, että ongelmani on itse modeemiajurin asentamisessa. Olen asentanut (tässä foorumissa olleiden ohjeiden mukaan) standardi 33600 modeemin COM1-sarjaporttiin. Käsittääkseni modeemin toiminnan voi tarkistaa seuraavalla tavalla: Phone and Modem Options - Modems välilehti - properties - diagnostics - query modem. Tällöin näyttöön ilmestyy teksti: "The modem failed to respond. Make sure it is properly connected and turned on. If it is an internel modem or is connected, verify that the interrupt for the port is properly set." Tarkoittaako tämä, että jotain on tehty väärin?

Yritän luoda uuden yhteyden "Network and Dial-up Connection" kautta, aivan kuten DNA:n sivujen ohjeessa sanotaan. Kun pääsen loppuun ja yritän luoda yhteyttä ja painan "connect" tulee ruutuun melko pian ilmoitus "Could not detect modem. It may be in use, turned off or not installed properly". Joskus on tullut myös teksti "Unable to establish a connection".

Osaisiko joku neuvoa?

Tarvitaanko Ericssonin sivuilta jotain ajureita? (Mihin tarvitaan "scriptejä", jotka löytyvät ko. sivuilta R600 puhelimen kohdalta: R600 Drivers, scripts and patches - "A scriptfile for a GPRS connection with apn" tai "A scriptfile for a GPRS connection without apn"). Mikä on tuo apn?

Laitetaanko DRS-11 kaapeli jo ennen modeemiajureiden asentamista paikoilleen? (itse laitoin)

DNA:n sivuilla mainitaan:
    "GPRS-yhteyden internet-asetukset DNA:n asiakkaille:

APN internet
    käyttäjätunnus (jätetään tyhjäksi)
    salasana (jätetään tyhjäksi)
    ip-osoite dynamic
    primary DNS 217.78.192.78
    secondary DNS 217.78.192.22
    QOS Asetetaan kaikki "subscribed" "

Ip-osoite dynamic? QOS Asetataan kaikki "subscribed"? Mitä nämä oikein tarkoittavat? Mihin ne tulevat?

Toivottavasti joku jaksaa lukea läpi ja osaa ehkä neuvoakin!

terv. nimim. "kaksi iltaa hikoillut"

2. hatu

Tykkäykset:
    0
    Itselläni on tismalleen samanlainen kokoonpano, kuin sinullakin ja oli myös ongelmia saada yhteys pelittämään. Tässä muutama neuvo:

- Modeemi ajuri: Standard 56000 bps V90 (mulla ei toiminu 36000 ajuri)
    - Onko puhelinnumero *99***1# (ei maakoodia)
    - Ohjauspaneeli-->Puhelin- ja modeemiasetukset-->Modeemit-->Ominaisuudet-->Lisäasetukset-->Alustuksen lisäkomennot kohtaan
    AT+CGDCONT=1,"IP","Internet"

- Ohjauspaneeli--> Puhelin- ja verkkoyhteydet--> puhelinverkkoyhteys (esim. dna GPRS yhteyden nimellä ei ole väliä)--> Ominaisuudet--> Verkko--> Internet Protokolla (TCP/IP) valittuna --> Ominaisuudet --> Hae IP-osoite automaattisesti ja täytä DNS osoitteet myös sinne (ensisijainen DNS ja toissijainen DNS)

-Älä käytä käyttäjätunnuksia tai salanoja.

Itse lankesin aluksi myös noihin Scripteihin, mutta ei niistä mitään apua ollu.

Onhan DNA-gprs yhteys avattu DNA:n puolelta ? Puhelimessa pitäisi näkyä GPRS-yhteydestä ilmaiseva pieni kolmio kenttäpalkkien yläpuolella.

Itselläni meni viikko, ennenkuin DNA sai GPRS-liittymän kytkettyä. Tekstiviestillä ei onnistunut. Piti soittaa tekniseen tukeen ja patistaa niitä.

3. Duffy

Tykkäykset:
    0
    Täytyypä kokeilla tätä, kokeilin jo Ericssonin ohjeiden mukaan 19200 bps ajurilla, muttei auttanut.

Näin olen tehnyt

Liittymä avattiin myymälässä, ja pitäisi olla kunnossa, täytyy soittaa asiakaspalveluun, jos en vielä tänä iltanakaan saa toimimaan.

Kiitokset vinkeista jokatapauksessa, lisää kaivataan!

Sitäkin mietin, että vaikka keskusyksikköni takanä löytyy Serial 1 ja Serial 2 paikat tyhjänä, ei modeemiajureiden yhteydessä tule vaihtoehdoksi kuin COM1-paikka. Tämän siis valitsin ja ko. porttiin kiinnitin kaapelin.

4. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Riippuu miten Biossissa noi määritelty, saattaa olla toinen pois päältä, ja ihan varma ei voi olla kumpi sitten on COM1, mutta jos autommaattina biossissa asetukset niin yleensä serial 1 on pinempi.

Kannattaa myös kokeilla terminaali ohjelmalla suoraan com porttia ja tutkia vastaako puhelin, muistaakseni ko luuri oli tarkka nopeudesta, niin myös tuolla teminaalilla voi kokeilla helpolla eri nopeuksia, ja säätää sitten modeemiajurin com portin nopeuden kohdalleen.

Toimiiko sulla GPRS wapilla? Ja se kolmio on siin singnaali tolppien päällä "aktiivinen"

5. Duffy

Tykkäykset:
    0
    Kolmio näkyy kyllä niiden tolppien päällä. Wapia en ole kokeillut, kun en sitä tarvitse enkä osaa käyttääkään. Tietokoneasioissa olen muuten aika amatööri, joten en tiedä miten biossin (mikä se on?) asetuksiin pääsee enkä kyllä tiedä miten terminaaliohjelmalla (mikä se on?) tutkitaan puhelun vastailuja? Olen kyllä kokeillut asettaa kaapelin sekä serial 1:seen että 2:seen, ilman menestystä toistaiseksi.

6. Duffy

Tykkäykset:
    0
    Nyt toimii yhteys melkolailla hyvin. COM1 = Serial 2. Lisäksi asensin hatu:n neuvon mukaan modeemiajurin Standard 56000 bps V90. Kiitokset neuvoista!

Jaa tämä viestiketju