1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Dna gprs ja nopeuden romahdus.

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja Flex, 2/4/03.

1. Flex

Tykkäykset:
    0
    Eli pari kuukautta olen tyytyväisenä käyttänyt gprsää ja keskinopeudet ovat olleet yli 5kb/s kellon ympäri. Nyt kuitenki nopeus on tippunut 1.5kB/sec ja ei muutu ylös taikka alas kirveelläkään. Mikäs mahtaa mätätä? Nopeus tippui yllättäen tuohon ilman bootteja tai yhteyden katkeamisia saatika ohjelmien tai asetusten säätöä. Ihmetyttää tuo tasaisen hidas vauhti. DU-meter piirtää aivan suoraa viivaa entisten aaltoilujen tilalle.
    Puhelin Siemens M50 (olen irroittanut akkua, boottaillut ja soitellut, mutta ei vaikuta).
    Konetta olen myös käynnistänyt uudelleen ilman tulosta.

Ulkona tosin kova myrsky...liekö rikkonut jotain lähiseudun mastoista...

2. Guest Vieras

dna+c55

tänäämpä sain tuon yhdistelmän, vauhtia en liikaa odottanut mutta että edes IRC ei pysy päällä! (connection timed out)
    ehkä noin pari kolme minuuttia pysyy irc kerrallaan, sitten menee monta helevetan minuuttia että mitään saa mistään...

hintaansa nähden ihan ookoo kyllä, mutta saisi tuo ircci toimia niin että pysyisi edes päällä yli tunnin kerrallaan...

surffaillessa ihan riittävän nopea, ja niin, tuon yhteyden jakaa lähiverkon koneitten kesken redhat 7.3 pohjainen palvelin...

3. Flex

Tykkäykset:
    0
    Sama tahti näyttää jatkuvan. 1.5kt/s on maksimi latausnopeus ja pingi yli 4000ms. Vertailun vuoksi vanha pingi www.edome.net:iin oli 500-1000ms. Sivujen aukominen yhtä tuskaa ja puolet kuvista ei lataudu yms. Kyllä nyt on jotain jossain pielessä, mutta mikä?

4. Andreas

Tykkäykset:
    0
    Naapuriin on tullut toinen samanlainen GPRS:n käyttäjä -- syötte kaistan puoliksi ;)

5. (*.*)

Tykkäykset:
    0
    heips. mulla sama vika. saa oootella ja kunnolla. laskenu puolella on mullaki..luulenpa et se tuo dna:n verkko kusee taas ja ankarasti.

6. samovaari

Tykkäykset:
    0
    Ette ehkä huomanneet, mutta 1.4. alkoi DNA kampanjan tarjousaika puheluille. 10 € ilmaista. Takuuvarmasti kuormittaa nyt alkukuusta, kunnes tuo kymppi on käytetty.

7. DuskLord

Tykkäykset:
    0
    Ahs. Ja minä kun luulin olevani yksin ongelman kanssa, koittanut miljoonia bootteja jnejne... Kivakiva. 1,5kt/sek onpi täälläkin se yleisin imurointinopeus ollut pari päivää. Hieman pistää sapettamaan, mutta eipä voi mitään.

8. hanhiemo

Tykkäykset:
    0
    Kyllä tosiaan syö miestä nopeus tällä hetkellä. Pingi on suurempi kuin laki sallii ja download nopeus pierun verran yli 1kBs.

9. Makezu

Tykkäykset:
    0
    oulun seudulla liikaa uusia asiakkaita, kun citypuhelimet lakkasivat toimimasta huhtikuun alusta, kaupunki ja muut suuret yritykset siirtyneet DNA:n asiakkaaksi, itse kyllästyin ja vaihdoin ADSL:ään

10. hanhiemo

Tykkäykset:
    0
    Käännä nyt vielä puukkoa haavassa, arvaa vaan saako tänne tollasta high techiä ;)

11. Flex

Tykkäykset:
    0
    Haiskahtaa ja pahasti. Jos muillakin on ongelmia. Olin jo puhelinta viemässä huoloon, mutta onneksi sain tämän palstan ~5 minuutin odottelun jälkeen auki. Tuo nopeus nimittäin putosi täydestä 5-6kt/s vauhdista tuohon 1.5kt/s kun olin koneen äärellä samana päivänä kun ensimmäisen viestin tähän ketjuun kirjoitin. Eli du-meterissä selvärajainen pudotus parissa sekunnissa. Onko DNA siis rajoittanut kaistan kertomatta mitään???! Kuvittelin kyllä kehityksen menevän nopeampaan suuntaan kun dna:n gprs-asiakkaaksi liityin. Paikkakunta on mistä surffaan sijaitsee Raumalta 20km puskaan, eli uusia käyttäjiäkään ei niin valtavasti tänne haja-asutus seudulle pitäsi syntyä. Ja tuo puheaikatarjous tuskin aiheuttaa noin selvää pudotussa parissa sekunnissa keskellä päivää? Ja tosiaan ADSL oli ennen tätä ja nyt harmittaa...tosin ei ole varaa maksaa 256 yhteydestä 60e/kk.

12. (*.*)

Tykkäykset:
    0
    en tiiä tuosta et onko ne rajottanu kaistaa, mut sekin saattaa olla mahollista. ohan ne rajottanu nuita 100Mbitin miehiäki ettei mene linjat solmuun. en tiiä mikä on. mulla kyl kulkee data nii surkeasti et huh huh....saattaa sit olla joku huolto työki verkosa. ei jaksa soittaa aspaan ku saa jonottaa ainaki tunnin sinne.

13. mercedes

Tykkäykset:
    0
    Mulla lerpsahti gerpsi kokonaan eilen illalla klo 19:20 eikä sen jälkeen ole elonmerkkiäkään näkynyt. soneraan piti turvata.
    Onko tämä jotain aprillipilaa vai!Olen repinyt irti kaikki ja asentanut uusiksi ja repinyt irti ja asentanut...klo 8:00 aloitin ja tässä sitä revitään...rupee pikkuhiljaa kypsymään...
    Ongelma on ettei gprs> kuvio tule enää ollenkaan kännyyn(m50 ja grateqin lataava usb) gprs on päällä kännyssä ja asetukset samat kuin viime viikollakin, missä hel...issä mättää?
    Epätoivon partaalla kohta ja m50 lentää kohta kohti jorpakkoa ellei tästä parane.

14. lada-v8 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Joo, ei tämä dna:n gerpsi mihinkään "imuuttamiseen" todellakaan sovi!

Just ja just postit saa luettua... :(

15. Big Y

Tykkäykset:
    0
    Eilen ja tänään aamulla toimi vielä ihan ok, imuroin muutaman mp3:sen noin 4.5-5,5 kt/s vauhdilla.

Nyt tökkii pahasti, nopeus allle kilon luokkaa..

16. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Dna:ssa se mättää, eikä puhelimessasi. Itsellänikin oli noita ongelmia ajoittain, kun käytin vielä Dna:ta. Välillä ei toiminut koko liittymä ja joskus ei GPRS.. Kaikki asetukset olivat samat kuin silloin kun toimi normaalisti, mutta yhtäkkiä heittäytyi täysin toimimattomaksi. Voihan tietysti olla, että alueellasi on enemmän puhelinliikennettä, joka on etusijalla verkossa..

17. t65

Tykkäykset:
    13
    Joku siellä dna:lla mättää ja pahast,i taas eilen iltapäivällä/illalla ainakaan täällä Lieksassa ei päässyt dna liittymällä edes soittamalla minnekkään ja dna liittymiin ei voinut soittaa. Milläs soitat ja teet vikailmoituksen kun ei liittymällä pääse mihinkään? Oli muuten NELJÄS käyttökatkos jo tämän vuoden puolella (yli6h) minkä itse huomasin.
    No tänä aamuna menin kauppaan heti ysiltä ja soneran korttia koneeseen niin rupeaa homma toimimaan.

nimim. entinen dna asiakas

18. mercedes

Tykkäykset:
    0
    no hyvä että se mättää siellä dnassa päin, onneksi on tämä Sonera vielä irtisanomatta( saattaa jäädäkin sanomatta tällä menolla).
    Onhan tuo halpaa lystiä kuitenkin silloin kun pelittää. Takaportti pitää kuitenkin jättää auki (sonera)
    Kiitos teille, ei tarvi nakata m50 vesilintua vielä ;)

19. mercedes

Tykkäykset:
    0
    Hurraa! Nysse pelittää, ihan niinkuin kiusalla alkoi pelaamaan ja aika vikkelästi vielä.
    Noo, ei ihan vuorokautta ollutkaan pimeenä ;) kyllä se siitä!

20. ronaz

Tykkäykset:
    0
    Mulla toimi kans siinä 2.4 ja 3.4 dna:n GPRS (via ME45) semmose 1,5 kt/s maksimissaan. 3.4 testasin sitten siskon dna:n sim-kortilla, johon on myös GPRS kytketty -> 5,6 kt/s. Testasin sitten omalla kortilla -> 1,5 kt/s. Just. Oma kortti siskon puhelimessa -> 1,5 kt/s ja siskon kortti siskon puhelimessa -> 5,6 kt/s. Normaalia? Kuva kertoo saman: http://kotisivu.mtv3.fi/ronaz/sim-kortti.jpg (en laittanut img-tagien sisään ettei tartte turhaa aina latailla tuota 16 kilotavua)
    Keinotekoista rajoittamista? No soitin dna:n aspaan ja 18 minsan odottelu jälkee yhteys katkes (tai sit ne katkas..).. uusiksi tunnin päästä ja 6 minsan odottelun jälkee ne lupas jotenkin "resetoida mun gprs:n sieltä päästä". Tesmasin ja whipii, 5,6 kt/s. Että tämmöstä.

Mulla on joskus käyny tota, että ei oo saanu GPRS-logoa päälle kännyyn ja sillon ei oo GPRS pelannu wapissa/tietokoneen kautta. Johtunu verkosta eikä puhelimesta.

Jaa tämä viestiketju