1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

DNA GPRS HYI H.....TI

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja ajantawarat, 22/2/03.

  1. ajantawarat

    ajantawarat Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    1/1/03
    Viestit:
    6607
    Tykkäykset:
    292
    Puhelinmalli:
    Lumia , Elisa , Helsinki
    myinpä uuden SIEMENS SX45i:n,ostaja kävi hakemassa siihen DNA:n kortin,myyjäkioskin typykkä kertoi kysyttäessä että automaattisesti ovat data-asetukset paikallaan kortti sisään ja surffaamaan.poka tuli minun kimppuun P:::LE: NO MINÄ SOITTELIN DNA:lle 3x noin 30 minuutin odotus ja sitten natsas ja joku vastas.kerroinpa ongelman lankaa pitkin ja toisess pääss sanottiin ohhoh kysytäänpä tekniseltä tuelta ku ei itte tiedä, no tekninen tuki soitti 3 tunnin päästä ja sanoi ETTEI TUOLLAISTA PUHELINTA KUIN SIEMENS SX45i OLE OLEMASSAKAAN sen vuoksi heiltä ei löydy data asetuksia siihen,no poka katkas kortin saksilla ja sanoi DNA:n irti samantien. se siitä sen virman asiantuntemuksesta,rätinälinja antoi samantien oorderit miten futaa ja eipä tuolla satunnaisella nettikäytöllä tule enempää kustannuksia kuin DNA:lla
     
  2. Hakki

    Hakki Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    2987
    Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Kyllä niitä tumpeloita jotka ei tiedä mistään mitään on joka operaattorin asiakaspalvelussa.
     
  3. kiuze

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    369
    Tykkäykset:
    0
    Ja kyllä se toimisi dna:n kortilla niillä RL:n antamila asetuksillakin, korkeintaan nimipalvelimet pitää muuttaa. Mihin tuohon edes aspan apua tarttee?
     
  4. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Mikä ärtyneisyyden syy, operaattori ei voi tuntea kaikkia laitteita ja miten se voisikaan.
     
  5. Jousi

    Liittynyt:
    29/1/03
    Viestit:
    161
    Tykkäykset:
    0
    Nimenomaan, ei liene Dna:n ongelma jos ei käyttäjä osaa puhelintaan käyttää.
     
  6. rasanttu

    rasanttu Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    2084
    Tykkäykset:
    12
    Nimenomaan. Alkuperäinen teksti oli lähinnä huvittavaa operaattorin mollaamista, itse syyt tähän jäänevät arvoitukseksi mutta käsiteltävä asia ei minusta antanut aihetta lähettää tämän viestin otsikolla olevaa viestiä.
     
  7. Katti

    Katti Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    26/6/02
    Viestit:
    1496
    Tykkäykset:
    51
    Puhelinmalli:
    Jolla, Lumia 735, Lumia 1520
    :D
     
  8. Canis lupus

    Canis lupus Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    23/7/02
    Viestit:
    2945
    Tykkäykset:
    0
    Kyllä se Dna vaan on halpa.Mutta nyt pitkällä kokemuksella olen sitä mieltä että on liian hidas ja epävarma.
    Tulen siirtymään Adsl:ään koska Dnalla ei pääse aina nettiin kun haluaa.Ongelma on 2003 puolella tullut.
    Siitä on myös soitettu Aspaan, mutta sinne jonottaminen on kyllä tuskaa.
     
  9. silvestre

    Liittynyt:
    9/8/02
    Viestit:
    58
    Tykkäykset:
    0
    Ei tietenkään ole operaattorin syy että ihmiset eivät osaa käyttää puhelintaan, eivätkä viitsi edes tutustua ohjekirjaan, mutta itseäni ihmetyttää dna:n asiakaspalvelun tyly vastaus, tai yleensäkin ammattitaidon puute. Ei anna hyvää kuvaa jos aina sanotaan: En tiedä, ei tollasta ookkaan.. yms.. Kiinnostava nähdä miten pitkään halpa hinta vetää...
    Mutta onhan ne ihmisiä ne asiakaspalvelijatkin ja se tarkoittaa että se millaista palvelua saa on hieman sattumanvaraista ja vaihtelee joka kerta...
     
  10. S-J-V

    Liittynyt:
    28/2/03
    Viestit:
    33
    Tykkäykset:
    0
    Kiinteää kk-maksua veloittavan operaattorin ei tarvitse välittää siitä, saako asiakas laitteensa toimimaan nyt vai viikon päästä... Toki toi on lyhytnäköistä ja pitkän päälle ainoastaan negatiivista kuvaa antavaa.

    Siinä lienee myös syy siihen, miksi muilla operaattoreilla on tehty käyttöönottoa helpottavia tekstiviesti-asetuspalveluja yms. Jos asiakkaalla ei laitteet futaa -> ei tuloa operaattorille!!!
     
  11. Edi

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    631
    Tykkäykset:
    0
    Näin just, ja ainahan voi etukäteen tutustua aiheeseen vaikkapa surfaamalla nettisivuilla josta näkee suoraan eri puhelimien asetukset.
    Itselläni on se paha vika, jos olen ostamassa jotain tutustun ENSIN huolella saako jonkin haluamani toiminnon ylipäätään toimimaan. Saatan jopa etukäteen kysäistä jonkun jo laitetta käyttäneen kokemuksia omaavalta neuvoa. Eikä nämä neuvot rajoitu pelkästään matkapuhelimiin. En hauku Philipsiä p***aksi jos ostaisin mikroaltouunin, roudaisin sen himaan ja sitten vasta tutustuisini laitteeseen ja huomaisin ettei siinä olekaan haluamaani grilliä. Että näin.
     
  12. Flyer Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    24/6/02
    Viestit:
    1180
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    N97
    Sanokaapa jos olen pahasti väärässä väittäessäni että jos ostaa puhelimen ja liittymän GPRS:llä maustettuna. Niin tälläisissä tapauksissa olisi myyjän osattava asentaa vermeet toimivaan kuntoon. Oletetaan tietysti että kyseessä on kannettava tietokone mihin asetukset survotaan. En nyt sentään myyjäparkaa voi velvoittaa asiakkaan kotiin menemään.
    Yleensä ikävä kyllä myyjäkin on niin tietämätön että ei ymmärrä yhtään sen enempää kuin asiakaskaan asetuksien ym suhteen.
     
  13. amatoeoerinoertti

    Liittynyt:
    2/3/03
    Viestit:
    1
    Tykkäykset:
    0
    tekninen tuki soitti 3 tunnin päästä ja sanoi ETTEI TUOLLAISTA PUHELINTA KUIN SIEMENS SX45i OLE OLEMASSAKAAN sen vuoksi heiltä ei löydy data asetuksia siihen.


    On todellakin hyvä tutustua ensin itse laitteeseen ja hakea vaikka internetin ihmeellisestä maailmasta tietoa.
    http://www.dnafinland.fi/yksityisille/asiakaspalvelu/gsm/kayttoohjeet_asetukset.shtml
    Tossa linkistä löytyy meinaa jonkin verran tietoa.. vaikka kyseistä puhelinta ei sieltä löydykkään.. Silti saa homman toimimaan..
    Se että mitä esim: on muka kerrottu dna:lta voi hieman muuttua kun joku kirjoittaa sen tänne???
     
  14. Edi

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    631
    Tykkäykset:
    0
    Ehkä kannattaisi ajatella asiaa siltä kantilta, että olisitko itse valmis pelastusarmeijahengessä tekemään asiakkaan puolesta minkälaisia asetuksia vain? Johan siinä kärsii muut asiakkaat kun sählätään asetuksia kuntoon liikkeessä, seuraava vaihe on varmaan sitten ilmainen käyttöönopastus ja puhelintuki iltaisin myyjän kotipuhelimeen/kännykkään.

    Minusta kyllä uusavuttomuus nostaa päätään tosi pahasti, jos ostetaan laitteita joihin pitäisi ILMAISEKSI konfiguroida asetuksia jo valmiiksi liikkeessä. Kyllä ilmaista työtä saa tehdä rajattomasti, sitä ei kukaan ole koskaan keneltäkään kieltänyt. Ostajia on monenlaisia, toiset tinkii tavarasta kuin tavarasta ja kaupanpäälle pitäisi saada vielä toinen mokoma tarvikeläjä joka vastaa ostettavan tuotteen hintaa. Kaikki tämä vain siksi kun on vaivautunut juuri siihen liikkeeseen tulemaan ja vielä ostoksen tekemään. Tämmöinen ajattelu alkaa olemaan aika lähellä peri amerikkalaista, nehän ei osaa itse tehdä yhtään mitään, saati hakemaan itse tietoa mistään. Kaikki vastuu sälytetään tuotteita myyvälle kaupalle, ja auta armias jos jokin menee pieleen.

    Jos myyjä ja ostaja ovat molemmat yhtä tietämättömiä puhelinten asetusten suhteen ollaan jo aika epävarmalla pohjalla kauppatapahtuman kannattavuudesta. Molemmat ovat siinä tapauksessa väärässä paikassa.
     
  15. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    4932
    Tykkäykset:
    19
    Edi puhuu asiaa.. Itse olen törmännyt muun muassa tilanteeseen, jossa asiakas pyysi tarjouksen Nokian korttipuhelimesta ja siihen sopivasta liittymästä kannettavan kanssa toimintakuntoon asetettuna. Kolleegani sopi, että hän voi laittaa vehkeet toimintakuntoon, jos hänen tekemänsä tarjous voittaa tarjouskilpailun. Pari viikkoa meni, ettei asiasta kuulunut mitään. Sitten asiakas tuli kysymään onko tarjous laitteiden toimintakuntoon veloituksetta laittamisesta vielä voimassa. Tilanne oli muuttunut kuitenkin siltä osin, että laitteet oli jo ostettu toisaalta liittymineen päivineen ja asiakas tarjosi meidän firmalle ainoastaan mahdollisuutta saattaa laitteet toimintakuntoon veloituksetta, koska myyjäliike ei ollut ehtinyt... Kun työkaveri kieltäytyi tekemästä ilmaista työtä, asiakas suuttui ja lähti pois..
     
  16. Edi

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    631
    Tykkäykset:
    0
    Tyypillistä, todella tyypillistä, kyllä suomessa näitä pikkusieluja riittää, palveluammatissa niitä näkee päivittäin. Todella surullista.
    Onneksi on poikkeuksiakin asiakkaiden joukossa, ja niiden takia työtä kannattaa jatkaakin.
     
  17. Raato_

    Liittynyt:
    24/8/02
    Viestit:
    72
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    e61 / saunalahti
    no joo - täytyy itsekkin takertua tuohon mainintaan -uus avuttomuus-

    itselläni on ollut gprs jo kauan käytössä

    ja vissiin 2 kokonaista päivää milloin ei ole ollut hajuakaan verkosta
    mutta se mikä ihmetyttää on tämä äkkipikaisuus näitten juttujenkanssa

    se mitä oikeastaan kaipaan dna;n päästä on se että niiden nettisivuille
    joku linkki / sivu missä ilmotetaan mahd huolto yms katkoksista...

    ja ei se ole aina dnan;n vika kos data siirto katkeaa yks kaks
    syitä voi olla :
    ->omia kokemuksia

    usb portti lopettaa toimintansa (jostain syystä ) os win2k pro jolloin portin vaihto saattaa auttaa tai koneen buutti....

    puhelin vetää tiltit (nokian 8310 tapauksessa hävittää kentät ja buuttaa!!!)
    motorolasta en ole vielä täysin perillä miksi se välillä lopettaa toimintansa
    ja ei suostu sammumaan muuten ku ottamalla akun pois...jne

    eh.. at komennossa yhden kirjaimen kirjotus virhe ;)

    piuha ei ole kunnolla paikallaan

    ip:t ... siis näitä pieni mutta hyvin merkittäviä asioita...

    ja yks mikä pitäs löytyä jokasesta gprs puhelimesta.. onn tuo
    gprs merkki joka näyttää onko verkkoa vai ei....

    (dna / gprs ym jutuista hyvin kiinnostunut ;)

    yö myöhä ja sekavaa tekstiä.....
     
  18. Flyer Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    24/6/02
    Viestit:
    1180
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    N97
    No kommenttia tuohon asetusten laittamisen on oma kokemus: Asiakas oli hankkimassa kommaria ja kysyi tietysti ensimmäisenä laitteen hintaa. Kerroin sen ja hän ilmoitti saavansa halvemmalla kilpailijalta. Samalla hän kuitenkin kysyi miksi hinnassa oli eroa ja kerroin että hintaan sisältyy asetusten laittaminen asiakkaalle valmiiksi. Kauppoja ei tullut, mutta seuraavalla viikolla liikkeeseen ilmestyi tuttu naama......
    Lopulta naputtelin asetukset valmiiksi ja kuittasin hintaeron kassaan :)
     
  19. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    4932
    Tykkäykset:
    19
    Sinun asiakkaasi sentään suostui maksamaan asetusten laittamisesta. Meidän tapauksessa se olisi pitänyt tehdä ilmaiseksi...
     
  20. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Hauskoja asiakkaita.
    Ostasieltä mistä halvimmalla saat ja mene pyytään apua siltä missä osataan sitä antaa.
    En ole mikkään ohjeita antaan, mutta annan yhden ajatuksen kuitenkin.
    Laittakaa näkyvään paikkaan hinnasto missä on selkeästi eri asiat hinnoiteltu. Esim
    -7650 email ja GPRS asetuksien laittaminen 50e (asiakkaalla tarvittavat tunnukset ja pop3 / imap palevelimen tiedot)
    jne.
    Muistakaa myös laittaa hinnastoon puhelinneuvonnan hinta.
    Tällöin voi perustellusti ottaa rahan palveluista, vaikka siitä ei aina olisi erikseen korostanut että tämä maksaa.
    Asiakkaalle tulee selkeämpi käsitys kauppaa tehdessä että asetusten laittaminen luuriin on rahanarvoinen etu, jos myyjä sen lupaa tehdä kauppaan kuuluvaksi.
    Asiakkaat ovat valmiita maksamaan tämän tyylisestä palvelusta jos ne näin voivat hyödyntää laitettaan tehokkaammin.
    Ei se autokauppisa ilmaiseksi anna ajotunteja. Eikä tietokone kauppias anna tietokone koulutusta, taikka ala internet asetuksia / ohjelmia asenteleen ilman eri sopimusta. Puhettakaan että hintaan kuuluvaksi Office paketin peruskoulutuksen antaisi. Nämä kaikki ovat omia kaupallisia palveluita joista veloitetaan 50-100e/h

    mm. Gigantti tarjoaa asennus palveluita esim GPRS asetusten tekemiseen, mutta ottavat siitä käyvän hinnan ja sitä varten voi joutua varaamaan ajan.
     

Jaa tämä viestiketju