1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

DNA asiakaspalvelu, voitko siirtää

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja J.J-75, 3/1/07.

1. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Soitin tuossa kyllästyttyäni Teliafinlandin puheluiden katkeiluun, DNA:lle kello oli 8.00. Halusin vaihtaa liittymätyyppiä. Kusipää asiakaspalvelu ei voi vuoroon seuraaville siirtää puhelua, soita ja selvitä taas kaikki asiat seuraavalle... jeesus miten on tyhmä systeemi.

"nyt täytyy valitettavasti sanoa, että sun tarttee soittaa uudestaa, mulla vuoro päättyy kello 8.00".

DNA vois hankkia asiakaspalvelunsa jostain joka toimii.

2. Mokamies

Tykkäykset:
    0
    Aika mielenkiintoista - kyllähän asiakkaan asiat pitää hoitaa ensin loppuun. Eiköhän sen hetken joka tuossa olisi asiakaspalvelijalta mennyt voisi ottaa sitten takaisin vaikka huomenna.

3. Masteri Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Erikoinen kommentti työntekijältä. Noh näitä ikävä kyllä on, ei tietenkään palvelualalla kovin paljoa ko. asenteen omaavia henkilöitä saisi olla.

4. jake79 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active ja DNA
    On kyllä melkoinen asiakaspalvelija ollu. Toivottavasti hän ei kauaa jatka ko. hommassa jos asenne ei muutu. Voisit varmaan tehdä reklamaation asiasta? Yleensä taitaa olla että operaattori pyytää selvityksen ko. palvelijalta?

Helpointa liittymä asioissa kun marssit suoraan myymälään niin saat palvelua...

5. Masteri Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Ei myymälässä asiointi aina takaa hyvää palvelua...

6. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    En tiiä, otti niin paljon päähän koko touhu ettei tosikaan. Kaikki osotteita myöten pitää sanoa ja ollaan "myyvinään", sitte vetäydytään ihan kummallisesti. Ois voinu sanoo sitte jo heti alussa ettei voi tehdä kun on kerran yövuorolainen. Nyt jälkeenpäin selvisi asia mullekin, ettei ne kuulemma tosiaan voi tehdä ja siirtää edes seuraavalle. Mistä mä voin sen tietää, heilläkin klo 8 reikä reikä alkaa hommat sielä kuitenkin, piruakoa ne enään 8 jälkeen puhelimeen vastailee yövuorolaiset ja esiintyy muuna kuin on.

Soitinkin asiasta vielä, meni tähän tapaan...

aspa
    "joo, se meillä on tapana, ettei silloin yövuorolainen muuta tee kuin liittymän sulkemisen tai hyvin pientä voi hoitaa öisin"

minä
    "Sanoin että AAMULLA klo 8.00, että mitä sitä vastataan ja viedään kuin pässiä narussa. Ollaan myyvinään, eikä tapahdu mitään. Ja mistä mä voin tietää tuon asian ennakkoon?"

aspa
    "Niin, mutta nyt me voidaan hoitaa se asia, jos teille sopii"

minä
    "Mikä asia? mitä sä sekoilet...? En ollu hoitamassa jo hoidettua asiaa vaan kysymässä mitä hittoa oikeen hommaatte sielä ja reklamoimassa asiasta jossa turhaan juoksutetaan, pitäs töihinki mennä aamusin."

aspa
    "Meille voi reklamoida kirjallisesti"

minä
    "Eli eikö riitä että soitan jo?"

aspa
    "Meille on tapana reklamoida kirjallisesti"

minä
    "Tapana, no yhtähyvin voin sanoa, että minullakin on tapana soittaa reklamoidakseni, eikä lähteä todistamaan asian tärkeyttä muille, ja sen takia kirjottaa"

aspa
    "Meille näin täytyy tehdä, sitten katsomme aiheelliseksi muistuttaa asiakaspalvelijaa, kirjoittakaa myös kuka teitä palveli?"

minä
    "ei teillä aspassa vastata siihen kysymykseen koskaan, kysyin sen kyllä"

aspa
    "Meillä on paljon työntekijöitä, me emme voi tietää asiaa"

minä
    noin se onkin syy jättää asia hoitamatta, ja sanoa, tehkää kirjallisesti, ei ole hyötyä heippalapusta kun vastausautomaatti hölisee omiaan kuitenkin, kiitos palautteestanne, plaaplaa..."

aspa
    "Meillä ei ole vastausautomaattia"

minä
    " (hiljaisuus kun mietin)....tollasta paskaa voi jatkaa loputtomiin ja härnätä asiakasta vastaamatta millään tavalla asioista. Jos teillä ei löydy vastuuta asiakaspalvelusta, aivan sama höpissä enään, joo, heippa"

Tulos oli plus miinus nolla asialle ja isompi vaiva ja ärsyyntyneempi tunne. Ompahan kiva ainakin viestittää kaikille kuinka DNA aspa toimii nykyään. Antakaa viinaa niille asiakaspalvelijoille, sitte ne rentoutuu ja ei ole yhtä tiukkaperseisiä ja vastuuttomia kaikesta.

7. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    En ymmärrä miten se tavallinen asiakaspalvelija siellä linjan päässä olisi voinut toisen rivityöntekijän tekemisiä mennä kovin syvällisesti kommentoimaan kuten JJ75 oletti? Vai kipurahaako dnalta yritit lypsää? Kirjallisella reklaamaatiolla tuollaiset yleensä asiakaspalvelualoilla hoidetaan jos päivystävää esimiestä ei ole paikalla.

Olisihan asiakaspalvelija (se yövuorolainen) voinut hoitaa homman vähän sivistyneemmin, mutta voin kuvitella että jos on kuunnellut humalaisia koko yön esimerkiksi 10-12 tunnin vuorossa ja sitten siihen pamahtaa juuri muutamaa minuuttia ennen työvuoron loppua joku hankala asioitaan kauan vatvova tapaus tyyliin JJ75 niin varmasti siinä hymy hyytyy.

JJ75:n ensimmäinen soitto hoidettiin epäkorrektisti, siitä ei ole epäilystäkään, mutta toisaalta itsekin vuorotyöläisenä ymmärrän asiakaspalvelijaakin. Itselle ei olisi ollut mikään ongelma soittaa hetken päästä uudelleen. Olisi saanut vielä 'freesin' asiakaspalvelijan turinoimaan. Ihmisiä ne siellä asiakaspalvelussakin ovat. Kuin moni jaksaa räyhätä samalla tavalla esimerkiksi kassaneidille joka juuri sinun vuorollasi iskee hihnalle taukokyltin tai sulkee kassan?

8. Mokamies

Tykkäykset:
    0
    Eli jos yövuorolainen ei todellakaan pysty tuota tekemään eikä siirtämään eteenpäin seuraavalle, niin sittenhän asiakaspalvelija on todellakin tehnyt kaikkensa. Tosin asiakkaalle olisi varmaankin kannattanut mainita asiasta eikä selitellä vuoronsa loppumista.

Itsekin olisin ehdottomasti pyytänyt tälläisestä tapauksesta kirjallisen reklamaation. Tällöin asiakas voi itse muotoilla oman näkemyksensä ja sitten asiaa voidaan selvittää tarvittaessa kyseisen asiakaspalvelijan kanssa. Itse en tiedä nauhoittaako DNA heille menevät asiakaspalvelupuhelut, mutta sieltähän se asian laita sitten loppuvaiheessa löytyisi.

9. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230

Yritin reklamoida, mutta tuloksetta... puupäisyys valtaa alaa. Nimeensäkään kun ei uskalleta sanoa puhelimessa, pelätään työpaikkojen menevän vissiin jos väärin puhut asiakkaalle. Jos ei nimeään kerro, tiedän miten kävi reklamaatio lapun, samallalailla lentää roskiin kun muutkin. Reklamoinu olen pari kertaa aikasemmin kirjallisestikin just siitä nimien piilottelusta, luuria korvaan lätkimisestä ja parista laskuasian hoidosta ja yhtään ei asiakaspalvelu ole yhteyttä ottanut takaisin muuten kun "kiitos palautteestanne". Ei vastata mistään miten hoidetaan hommat, vastuuta ei pystytä edes tuossa kantamaan. Kipurahaa, mistähän kummasta puhut? Olisi sitten siirtänyt esimiehelleen jos ei itse voi hoitaa asiaa. Niinhän jokanen järkevä ihminen kääntyy esimiehen puoleen eikä ala piruilemaan suotta asiakkaille. Semmostahan kannattaa itse ehdottaa asiakkaalle eikä paeta häntä koipien välissä.

Soitin joo hetken päästä, mutta olisi se akka voinut vuoronsa lopettaa ajoissa jo. Sekunnin yli kahdeksan? Ei, mutta miksi pitää jatkaa vielä muutaman minutin ylikin kahdeksan. Mulle kello on kahdeksan vaikka se on muutaman minutin ylikin. Ei sillä pitäs olla väliä. Olisi sanonut puhelimessa ettei voi hoitaa asiaa tämä edellinen palvelija heti puhelun alussa, suotta sille höpöttelin. En mielestäni ollut mitenkään hankala. Tietty tiesin liittymän mihin vaihdan ym. sen sanoin jo puhelun alussa. Se se kyseli kaikkea ensimmäisessä puhelussa, ihan leppoisasti sujui siihen asti kunnes piti lopettaa, just kun osotteet pääset sanomasta ja kaikki piti olla valmista...

Tuleeko työkäyttöön lähinnä ja muuta potaskaa ensin. Ihan normaalisti siinä puhuttiin,

"et joo, kyl tulee, kun tuo ei kuulu telefinland tällä alueella,

no se et joo joo, no se ei ole kivaa, mä just listasin näitä sulle tähän vaihtoehtoja, vai soitteletko minne... jnejne"

Tottakai soitin hetken päästä uudestaan toiselle ja siihen ei mennyt kauaa todellakaan, ei yhtään ylimääräistä sanaa. Mukavuus loppuu siihen kun tulee kiire.

10. Kreivi S

Kreivi S Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    60
    Aika hyvin, kun siinä menee se viisi minuuttia, kun ne naputtaa tiedot ylös. Jollain on kiire.

11. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Kyllähän se aina kirpaisee jos kerrot asian juurta jaksain ja sitten vastaus on tyyliin yhdistän sinut eteenpäin tai soita uudelleen hetken päästä. En kuitenkaan jaksa tällaisista pienistä asioita nostaa metakkaa. Tietysti jos olet toistuvasti törmännyt huonoon palveluun dnan asiakaspalvelussa niin ihan ymmärrettävä tuo sinun reaktiosi.

Ei se liittymätyypin muutos varmasti kauaa aikaa vie, tosiaan ihme miksi asiasta piti tehdä niin hankala. Eri asia jos työntekijällä ei ollut siihen työkaluja.

12. aimo Vieras

Eikö liittymätyypin vaihto onnistu verkossa, oma DNA:ssa? Ei varmasti vie kauan.

13. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Muuten kyllä, mutta netissä asioiminen tarttee tunnukset omadna puolella ja mulla on tunnuksia ihan loputtomiin asti, enkä jaksa pitää sellasista kirjaa mitä en tartte. Toinen syy on hitaus, käynnistä kone, etsi sivu, tee sitä tee tätä... huoh... nopeempi ois ollu tälläkertaa varmaan netin kautta. Koen enemmänkin ongelman netissä juuri tunnuksissa, joka hiton paikkaan pitää kirjautua sisään ja keksiä oon koittanu sellasia ovelasti juoksevia tunnuksia mitkä on helppo muistaa. En vaa jaksa aina. Teen muutenkin jo töitä eri paikkoihin mihin tarttee tunnuksia ja lukuja ym. muistaa... lasken että päivässä kirjaudun 20 kertaa sisään ja ulos jonnekin plus sitten pankin hommat ja työpaikan käynti, bensan tankkaaminen... Koen ehkä stressiä jo siitä, se on vaan niin pakollista ja ärsyttävää. Sitte jos tulee joku paikka niinkuin oma dna sivusto, hei meillä on asiakkailla tämmönen, ei hirveesti innosta... jos sitä lappua mikä tuli vuosi takaperin nyt enään on olemassakaan. Helposti tunti kuluisi aikaa ja ei ehtisi syömään ennen lähtöä, siksi oli helpompi soittaa aspaan.

14. Ruutiveijari

Tykkäykset:
    0
    Uskomatonta millaisista asioista ihmiset voivat vetää mangoja nenään. Tyttö oli vielä valitellut, ettei pysty palvelemaan. Silti ollaan niin helvetin tärkeää jätkää, että ei voida minkäänlaisiin kompromisseihin suostua vaan palvelu pitää aina saada heti, helpolla, nyt samantien ja välittömästi.

Rentoutukaa nyt vähän ja ymmärtäkää myös sitä toista osapuolta, sitä ihmistä siellä asiakaspalvelussa.

15. Kreivi S

Kreivi S Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    60
    Ei voi, mutta tekstarilla onnistuu.

16. SV-3310 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Siis yrititkö sinä vaihtaa vanhaa Telia-liittymätyyppiä DNA:ksi vai siirtää numeroa Teleltä DNA:lle? Siis onko näin että ex-Teliat kuuluu huonommin kuin "oikea" DNA?

DNA:lla tunnus tulee puhelinnumerosta ja salasanaksi voit laittaa vaikkapa dnaJJ75 :) Tämän jälkeen ei tarvii tuntia viettää liittymätyypin vaihdossa, hoidat samalla kertaa kun käyt foorumilla niin konekin on valmiiksi päällä. Selaimeen voi myös tallentaa kirjautumistiedot, mitään kovin pahaa ei saa aikaan vaikka joku onnistuisi onkimaan ne.

17. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Telefinland DNA:ksi... mut joku äkkäsi kirjotusvirheen... ;)

Jep, sellasella seudulla jossa marmatan kaikesta, ei just satu Sonera kuulumaan... 500m kanttiinsa kokosella alueella ainakin. Ihmisiä asuu tässä kaupungissa aika hyvin ympärillä kuitenkin keskustan alueella... Soneraa ei kait ole kiinnostanut asia, tiedossa on kuitenkin.

Muutakaan vaihtoehtoa ollut. Enkä pääse edelleenkään sisään etsimättä lappuja tai soittamatta aspaan. Oli mikä jälkiviisaus hyvänsä, se nyt ei tässä auta. Eikä ollut ulkomuistissa just mitään DNA tekstarinumeroa. Sekin ois pitäny soittaa tietty tai hakee netistä.

Ei se kyllä ole niin sekään asia että tässä ollaan niin helvetin tärkeetä jätkää, mutta kun ottaa aivoon käytös linjan toisessa päässä, turhaa asioiden jauhamista, kyllähän hänen ois pitäny se tietää, eikä minun, pystyykö homman hoitamaan vai ei. On se peräti kumma ettei työtehtäviään tiedä kun niitä hoitamaan alkaa.

18. Masteri Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Asiat eivät aina ole niin yksiselitteisen helppoja. Voihan olla, että on yritetty saada kuuluvuutta, mutta ei ole tullut viranomaislupaa tai maanomistan kanssa sopivaa diiliä tukiaseman perustamiseksi ym. ym. No joo, menee ohi aiheen, mutta piti kommentoida.

DNA:n aspa hommaan vielä. Kaikilla on joskus stressiä, joten pieni loma voi olla paikallaan kaikille (vinkki, älä ota henk. koht.)

19. Stittu

Tykkäykset:
    0
    Tjaah

Tässä nyt taas on aika yksipuolinen kuva asiasta. Ensinnäkin klo. 22-8 on voimassa rajoitettu yöpalvelu, jolloin hoidetaan ainoastaan kiireelliset liittymäasiat, kuten PUK-koodit, liittymien sulut, vikailmoitukset jne. Palveluneuvoja voi tehdä ainoastaan tietyt asiat. Kyse ei ole työvuoron päättymisestä, palveluneuvojan tulee aina hoitaa asiakkaan asia loppuun vaikka työvuoro päättyisikin. Kyse on siis siitä, että sinun puhelusi on tullut yöpalvelun aikana, ja silloin ei ko. asioita voi hoitaa.

Mitä sitten muuhun tulee, en luottaisi täysin sinun arvioosi ko. palveluneuvojan palvelusta, kun itse haukut palveluneuvojaa kusipääksi.

20. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Vois sitten ilmottaa heti sen eikä kaiken höpinän jälkeen ja eteenkin kun soittaa oikeaan aikaan ja väärälle ihmiselle... oisko sama toistunu yölläkin jollon kans oli töissä? Ihme homma se kanssa. Eikös ne tiedä mitä niiden sitten kuuluu tehdä, eikä alkaa asiakasta viemään kuin pässiä narussa ensin, sitte hylätään kuin nalli kalliolle. Samaa hommaa oli tehny jo ennen kaheksaa mitä kerroit "yökön" tehtäviin kuuluvan.

Jaa tämä viestiketju