1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

dna 3G kuuluvuus ja MMS-multimediaviestit, ongelmia muilla?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja juhajpl, 1/7/06.

  1. juhajpl

    Liittynyt:
    15/2/04
    Viestit:
    16
    Tykkäykset:
    0
    Hei,

    menin tuossa ex-tempore vaihtamaan wanhan soneran liittymäny dna:han kun lukitsemattoman kytkykännynkin sai kohtuuhintaan kivan liittymäpaketin kanssa. Mutta... Vaikka myyjä kovin väitti että kaikki tekniikat ja kuuluvuudet on käytännössä ihan kuten Soneralla ja Elisalla niin eipä olleetkaan... 3G:tä ei ole kuin 3:ssa kaupungissa ja niissäkin jossain keskustassa. Onkohan tämä hyvä syy purkaa kytkykauppa kun on johdettu harhaan? Alkoi hieman harmittaa kun en tiennyt etukäteen.
    Ja vielä se myyjä sanoi että ei tässä mitään miettiä tai tutustua etukäteen tarvitse, samanlaisia nämä ovat ja tämä on hyvän hintainen kauppa, ota vaan. Se myyntipaikka on kyllä iso no-no...

    Enkä kyllä ole MMS-viestejäkään saanut toimimaan N80:sen kanssa. Usean aikaisemman S60-kännyn ja soneran eri liittymien (2 eri koti, 1 työ) kanssa olen saanut ne pelaamaan aina ihan ohjeiden mukaisesti...
    Nyt dna:lla SMS toimii, internet toimii, wap toimii, imap4 email vastaanotto saunlahdelta toimii ja dna:n smtp lähetyskin. Muttei MMS...

    Alkaa mietityttää että pitäisikö silti hommata jomman kumman muun verkon operaattorin liittymä, ei tämä näin voi jatkua että kun metrolla ajetaan niin 3G menee poikki tunneliin tultaessa ja kotona on päällä riippuen tuulen suunnasta... Meni sitte kytkyrahat hukkaan tai ei mutta kännyn pitää toimia.

    -Juha
     
  2. k Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    11/12/05
    Viestit:
    1445
    Tykkäykset:
    0
    Re: dna 3G kuuluvuus ja MMS-multimediaviestit, ongelmia muil

    "Muttei MMS" - lähetys vai vastaanotto?
    Lähetäpä uudesta DNA SIM-kortistasi yksi MMS -viesti ja käynnistä varmuuden vuoksi puhelin uudelleen. Nyt pitäisi MMS-vastaanotonkin toimia.

    DNA:n 3G-verkon ala-arvoisuudesta on tälläkin foorumilla puhuttu muutaman ketjun verran. Oikeuteesi purkaa tällä perusteella kauppa en kantaa tässä vaiheessa ota.
     
  3. SYS 49152 Vieras

    Re: dna 3G kuuluvuus ja MMS-multimediaviestit, ongelmia muil

    Siis 3G kuuluvuus ei ole sama asia kuin GSM-kuuluvuus, ja GSM-kuuluvuus on kyllä dnalla kunnossa, sen sijaan 3G kuuluvuudessa parantamisen varaa kaikilla operaattoreilla! Myyjä lieneekin puhunut juuri GSM-kuuluvuudesta joten siinä ei siis valehdellut.
     
  4. juhajpl

    Liittynyt:
    15/2/04
    Viestit:
    16
    Tykkäykset:
    0
    Re: dna 3G kuuluvuus ja MMS-multimediaviestit, ongelmia muil

    >"Muttei MMS" - lähetys vai vastaanotto?
    >Lähetäpä uudesta DNA SIM-kortistasi yksi MMS -viesti ja käynnistä
    >varmuuden vuoksi puhelin uudelleen. Nyt pitäisi MMS-vastaanotonkin toimia.

    Ei toimi lähetys ("ei voi lähettää"), ei vastaanotto (jää liittymän nettipalveluun). Avaus SMS:t on lähetetty, liittymähallinnasta asetettu päälle, käsin katsottu konffaukset (useasti), konffaukset otettu dna:lta ja nokian sivuilta, puhelin uudelleen käynnistetty, voodoonukkea piikitetty ja kaikki tuntemani keinot käytetty. Veikkaan että jokin bitti on poikittain verkkopuolella ja luulee ettei ole mms:t päällä.
     
  5. juhajpl

    Liittynyt:
    15/2/04
    Viestit:
    16
    Tykkäykset:
    0
    Re: dna 3G kuuluvuus ja MMS-multimediaviestit, ongelmia muil

    >Siis 3G kuuluvuus ei ole sama asia kuin GSM-kuuluvuus, ja GSM-
    >kuuluvuus on kyllä dnalla kunnossa, sen sijaan 3G kuuluvuudessa
    >parantamisen varaa kaikilla operaattoreilla! Myyjä lieneekin
    >puhunut juuri GSM-kuuluvuudesta joten siinä ei siis valehdellut.

    No tuo pitää paikkansa! Kai itse oletin kun ostan 3G-kännyä ja 3G-liittymää 3G-kytkykaupalla että 3G:stä on puhe. Oma moka. Pitäisi siis aina surffata netissä muutama iltaa ennen kuin tekee ostopäätöksiä... Kun olen nörtti niin olen nörtti... :) Niin siis olettaen että muilla olisi parempi kuuluvuus. Mutta jos kaikilla tökkii 3G niin sitten kai ei väliä. Luulisi että se MMS-homma selviää joskus....
     
  6. Rasbelin

    Rasbelin

    Liittynyt:
    17/8/03
    Viestit:
    493
    Tykkäykset:
    20
    Tuo DNA:n MMS-palvelu ei välttämättä aktivoidu heti. Jos ei 1-2 päivässä rupea toimimaan, niin soita DNA:n asiakaspalveluun. Mitä taas UMTS-kuuluvuuteen tulee, niin ainakin minulla ollut aivan tarpeeksi hyvä. :) Tosin asunkin paikkakunnalla jossa DNA:lla on UMTS-verkkoa.
     
  7. jake79 Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    6/3/03
    Viestit:
    1995
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active ja DNA
    Re: dna 3G kuuluvuus ja MMS-multimediaviestit, ongelmia muil

    hei, ei muuta kuin luuri käteen ja puhelimen myyneeseen liikkeeseen. he kyllä laittaa sen toimimaan. pääset helpomalla. sieltä se apu yleensä paremmin löytyy kuin täältä :)
     
  8. juhajpl

    Liittynyt:
    15/2/04
    Viestit:
    16
    Tykkäykset:
    0
    Re: dna 3G kuuluvuus ja MMS-multimediaviestit, ongelmia muil

    >hei, ei muuta kuin luuri käteen ja puhelimen myyneeseen liikkeeseen. he
    >kyllä laittaa sen toimimaan. pääset helpomalla. sieltä se apu yleensä
    >paremmin löytyy kuin täältä :)

    No itse asiassa kävin dna-liikkeessä ja tekninen kaveri kävi läpi asetukset ja päätyi siihen että pitää ottaa yhteys tekniseen tukeen. Hän epäili että jokin verkon asetus on kohdallani väärin. Puhelimessa kaikki tuntui olevan ok ja avaustekstarikin lähetetty...

    Seurataan tilannetta, hieman hidastaa tämä kesälomareissailu asiaa...
     
  9. jake79 Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    6/3/03
    Viestit:
    1995
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active ja DNA
    Re: dna 3G kuuluvuus ja MMS-multimediaviestit, ongelmia muil

    oletko kokeillu samaa liittymää eri puhelimessa et onnistuuko silloin lähetys? näin saat ainakin selville et onko vika liittymässä vai puhelimessa....
     
  10. juhajpl

    Liittynyt:
    15/2/04
    Viestit:
    16
    Tykkäykset:
    0
    Re: dna 3G kuuluvuus ja MMS-multimediaviestit, ongelmia muil

    Soneran liittymällä ja tuolla puhelimella MMS:t toimivat. Nyt olen lomareissua ennen/jälkeen näyttänyt 3:ssa dna-kaupassa myyjille ja niiden mielestä asetukset oikein puhelimessa ja verkossa ja asettivat ne yhdessä paikassa silti varmuudeksi uudestaankin luuriin. Verkossakin MMS-asetukset resetoitiin kerran. Silti ei MMS:n lähetys tai vastaanotto onnistu kirveelläkään.

    Ja yhtään MMS:ien toimimattomuuden lisäksi ei helpottanut se että kun lomareissua varten 3G-luurin hommasin niin sitähän ei missään ollut käytössä matkani varrella (Kuopio, Kajaani, Rovaniemi, Tornio, Vaasa, Pri, Rauma...)

    Kyselin kaupan purkamista mutta pyysivät ottamaan dna:han yhteyttä. Vi**ttaa homma hieman... Tuo numero on minulla ollut vuodesta -94 ja nyt sitte tuossa meni! Täytyy ehkä vielä mennä keskustelemaan jonkun paikan päällikön kanssa, ei noista tavallisista myyjistä tiedä.

    Ja nyt sitten suutuksissani tilasin uuden liittymän ei-dna-operaattorilta ja enkä tiedä mitä sillä dna-liittymällä teen. Ehkä lähettelen dna:lle teknisiä tukipyyntöjä MMS-viestien toimimattomuudesta... ;) Ja pitää toinen (halpa)luurikin ostaa mahdollisia tekstareita varten jos siihen vielä tulee niitä.

    Maksaa sekin ihan sikana kun pitää yli 200 tekstiviestiä lähettää puhelinnumeron muutoksestakin... Muistan kyllä mainita että miksi!

    -Juha
     
  11. juhajpl

    Liittynyt:
    15/2/04
    Viestit:
    16
    Tykkäykset:
    0
    Re: dna 3G kuuluvuus ja MMS-multimediaviestit, ongelmia muil

    Ja kokeilin nyt vielä toisella luurillakin. Eli Samsungilla dna:n MMS:t eivät toimineet mutta laina-Saunalahden toimivat. Ja Nokia N80:ssa dna:n MMS:t eivät toimineet mutta Sauniksen kyllä. SIM tai verkkovika pakko olla. Mutta kun myyjät ovat tarkistaneet että verkossa MMS:t päällä. Yritän vielä kerran asiakaspalvelua...

    -Juha
     
  12. Tissot

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    791
    Tykkäykset:
    5
    Re: dna 3G kuuluvuus ja MMS-multimediaviestit, ongelmia muil

    Itselläni oli sama ongelma e70 puhelimen kanssa. Kävin ensimmäistä kertaa oma dna sivuilla katsomassa liittymän tietoja ja sieltä selvisi, että mms:sää ei oltu kytketty auki.
    Vaikka asiakaspalvelu oli sanonut, että kaikki on kunnossa. Avasin palvelun ja tilasin vielä varmuuden vuoksi mms asetukset, ja kyllä nyt toimii. En tiedä onko sinulle apua, mutta nän itselläni.
     
  13. tipok

    Liittynyt:
    21/7/06
    Viestit:
    36
    Tykkäykset:
    0
    Re: dna 3G kuuluvuus ja MMS-multimediaviestit, ongelmia muil

    Soitappa mulle niin neuvon sua :) 0443181900 .. toimin itse dna-telemarkkinointiyksikössä.
     
  14. juhajpl

    Liittynyt:
    15/2/04
    Viestit:
    16
    Tykkäykset:
    0
    Re: dna 3G kuuluvuus ja MMS-multimediaviestit, ongelmia muil

    Kiitos viestistä!

    Sain homman pelaamaan joten enää ei ole yhteydenottotarvetta! Laitan asiasta erillistä viestiä vielä kun ketjun aloitinkin.

    -Juha
     
  15. Celleri

    Liittynyt:
    13/8/04
    Viestit:
    903
    Tykkäykset:
    5
    Re: dna 3G kuuluvuus ja MMS-multimediaviestit, ongelmia muil

    Jotta tämä ketju päättyy iloisesti ja siitä saattaisi olla hyötyä muillekin, niin kerrotko vielä mikä oli tuo kikka jolla lähti toimimaan?
     
  16. juhajpl

    Liittynyt:
    15/2/04
    Viestit:
    16
    Tykkäykset:
    0
    Noniin,

    toinen yhteydenottoni asiakaspalveluun höystettynä viestiketjussakin olevilla tiedoilla (eli 3 myyjää tutkinut asetuksia luurissa ja verkossa, samassa puhelimessa toimii muilla operaattoreilla MMS:t ja samalla dna:n SIM:illä ei toimi toisessa puhelimessa MMS jne.) saikin hyvän vastineen eipäilyyni verkon tai SIM:in ongelmasta.

    Eli MMS-viestipalveluni oli kytkeytynyt verkkoon, mutta jotenkin väärin ja kun se asia korjattiin niin homma lähti välittömästi pelittämään. Ei tarvinnut puhelimen asetukseen koskea eikä mitään!

    Samalla kerroin kun myyjä oli erehdyttänyt (tahallisesti, tahattomasti tai kommunikaatiovirheen kautta) minua 3G-peiton operaattorien vastaavuuksissa niin minulle sanottiin että k.o. liikettä on reklamoitu asiasta.

    Ja samalla kerrottiin lähiaikojen laajenemiset dna:n verkon suhteen jossa sattui tulemaan tärkeimmät sukulaiset ja kaverit...

    Eli talvisaikaan kun tulee vähemmän käytettyä kotiliittymää kuitenkin (kesäaikaan siis paljon nettiä/sähköpostia) ja koska kytkykauppa oli sinänsä hyvä (ei lukitusta, ok hinnat), taidanpas sitten ollakin tyytyväinen tämän kanssa... Ensi kesän lomareissuilla tilanne on varmaan täysin eri verkon kattavuuden kanssa!

    Noh, tulipa jo tilattua uusikin numero toiselta operaattorilta mutta huomasin juuri että auton GPS-laite (TomTom Go 910) tarvis oman puhelimensa niin taidanpa pitää senkin numeron autokäytössä (ja "varalla") ja eikun puhelinsiirtoja päälle sopivasti ja iSync synkkaamaan kaikki 3 luuriani yhteen (9500, N80 ja tuleva 6021 halpis autoon (6021 on iSync ja TT Go 910 yht. sop.)).

    Mitä tästä opimme? Aina ei vika ole luurissa tai verkon perusasetuksissa vaan jossain syvemmällä! (varmaan kaikilla operaattoreilla yhtä lailla...). Eli pitää vaan selvittää järjestelmällisesti kokeilemalla eri puhelimia ja simmejä jos mahdollista ja yrittää järkeillä ongelmaa. Myyjistä ei ollut pahemmin apua vaikka ehkä juuri heidän olisi ollut tarpeen selvittää tämä minun puolestani. Mutta kun puhelin ja verkko (perusjutut mitä liike näkee) ok, niin eivät oikein osaa sanoa mitään. Neuvoivat suoraan operaattorin tekniseen tukeen. Liikkeessä josta puhelimen ostin, ei ollut edes MMS-puhelinta jotta olisi voinut kokeilla toimivuutta lähetyksen/vastaanoton suhteen. Eli liikkeetkin voisivat hieman enemmän satsata. Sama varmaan kaikilla pikkumyyjillä, operaattorista riippumatta.

    Että semmosta. Lähinnä tuon toisen todella asiallisen (ja toki pääongelman hoitaneen) teknisen asiakastuen vastauksen takia minusta sitten tuli lopulta kuitenkin (kohtuu)tyytyväinen asiakas!

    Eli kun perusongelma MMS-viestit saatiin korjattua, verkon kattamattomuuskin tuntuu pienemmältä. Ja kun vielä sai lisätietoa laajenemisesta niin... Ei maksa vaivaa vaihdella pois, tulee pian samat ongelmat mun tuurilla muidenkin operaattorien kanssa ;)

    T.Juha
     
  17. juhajpl

    Liittynyt:
    15/2/04
    Viestit:
    16
    Tykkäykset:
    0
    Re: dna 3G kuuluvuus ja MMS-multimediaviestit, ongelmia muil

    Rauhallisesti, rauhallisesti! Tuossahan juuri kirjoitan että laitan viestiä
    kun kerran ketjun aloitinkin... :) (tiedä nyt sitä olenko paras puhuja rauhallisuudesta, mutta...)

    -Juha
     
  18. Eelis73

    Liittynyt:
    18/4/06
    Viestit:
    8
    Tykkäykset:
    0
    MMS-multimediaviestit

    Dna:lla mms viestit saadaan toimimaan lähettämällä ensn biesti MMS AVAA numeroon 14000. Viesti on maksuton. Paluuviestinä saat tilausvahvistuksen sekä multimediapalvelun asetukset, jotka pitää hyväksyä ja asettaa ensisijaisiksi asetuksiksi, jotta palvelua voi käyttää. Tarvittaessa asetukset voi tilata erikseen lähettämällä tekstiviestin ASETUKSET MMS numeroon 14000.

    Mikäli käytössäsi on jokin seuraavista puhelinmalleista Nokia 6220, 6230, 6600, 6810, 6820, 7200, 7600, 7610, voit tilata multimediapalvelun lähettämällä tekstiviestin MMS AVAA NOKIAXXXX (esim. MMS AVAA NOKIA6600) numeroon 14000. Viesti on maksuton. Paluuviestinä saat tilausvahvistuksen sekä multimediapalvelun asetukset, jotka pitää hyväksyä pin-koodilla 1234 ja asettaa ensisijaisiksi asetuksiksi, jotta palvelua voi käyttää. Tarvittaessa asetukset voi tilata erikseen lähettämällä tekstiviestin ASETUKSET DNA numeroon 14000.

    Multimediapalvelun avaaminen tai sulkeminen on maksutonta. Multimediaviestin lähettämisestä peritään hinnaston mukainen maksu. Vastaanottaminen on maksutonta. Mikäli käyttäjä ei palvelun kytkennän jälkeen enää halua lähettää tai vastaanottaa multimediaviestejä puhelimellasi, voi palvelun sulkea lähettämällä MMS SULJE numeroon 14000.

    Lisätietoa osoitteeta:
    www.dnafinland.fi/yksityisille/asiakaspalvelu/gsm/kayttoohjeet_asetukset.shtml

    Jos ei toimi soitto asiakaspalveluun: Asiakaspalvelu 044 144 044
     
  19. parrot

    Liittynyt:
    21/7/06
    Viestit:
    663
    Tykkäykset:
    0
    Kuten viesteitä huomaa niin minä en tuollaisia laiminlyöntejä pidä tahattomana siitäkään syystä että kyseessä on melko tahallinen teko jättää kertomatta liittymän ominaisuudesta ja verkon puutteesta koska siinä on kauppiaan oma etu ja rahastus vaarassa.
    Kaikki eivät varmasti halua odottaa verkkoa kuukausia kun toisilla operaattoreilla on paikkakunnalla toimiva verkko.

    Aika moni varmasti menee toiseen liikkeeseen kuultuaan että saakin toimivan liittymän esim. 4 kuukauden päästä kuten meille kävi.
     
  20. SYS 49152 Vieras

    Äläs nyt liioittele, ei millään operaattorilla kestä liittymän avaus 4 kuukautta!!! Se että 3G ei mahdollisesti toimi, ei estä käyttämästä liittymää muuten. Sitäpaitsi, eihän sillä sun rakkaalla Sonerallasikaan ole vielä koko maan kattavaa 3G-verkkoa!
     

Jaa tämä viestiketju