1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Displex kiillotustahna

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja mik-ko, 4/5/04.

1. mik-ko

mik-ko Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Rupesi kiinnostamaan kovasti tämä tahna. Uskaltaisikohan tätä koittaa SonyEricsson P800 näyttöön kun se tuntuu helposti naarmuutumaan ja on jo naarmuutunut aikas paljon. Kokemukset mitä olen kuullut on ollut aika lailla positiivisiä.

2. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Vetäset oikein suuntäydeltä kunnon ikivihreät näytölle=Sama lopputulos. Itsekin tuota Displexiä kokeillut vanhojen luurien näytölle ja huonoksi kokenut.Ehkä ihan kaikista pienimmät jäljet voi peittää, mutta muuten yhtä tyhjän kanssa omasta mielestäni.

3. kerosiini

Tykkäykset:
    0
    Joo oli aika huonoa tahnaa. Kaikista pienimmät kyllä lähti mutta isoimmat jäi näkyviin.

4. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Eipä siitä paljoa hyötyä ollu kun aikoinaan sitä kokeilin 3210:n näyttöön. Mielestäni ei yksikään naarmu hävinny.

5. kiuze

Tykkäykset:
    0
    Täällä on käytetty onnistuneesti sekä parin puhelimen että Casio merkkisen rannekellon näytön "laseihin". Hyvin toimii kunhan muistaa lukea ne käyttöohjeet.

P800:n kosketusnäyttöön ei kyllä sovellu, pitää senverran kovaa painaa että voipi sanoa räks helposti. Piel Framan Screen Protector kalvoa käytän T|T3:ssa ja on tosi kätevä, kun naarmuuntuu niin repäisee pois ja vaihtaa uuden tilalle. Tuonkin asennuksessa kannattaa lukea ne ohjeet eikä mutu -tuntumalta laittaa.

6. mik-ko

mik-ko Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Kyllä uskalsi mutta älkää käyttäkö tuota kyseistä tahnaa P800 näyttöön, naarmut eivät hävinnet mihkään, näytöstä tule hyvin nihkeä ja kynä ei meinaa luistaa näytöllä kunnolla...pitää vaan ihme ininää.

7. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Kyllä Displexillä naarmut saa pois, mutta vaatii lujaa hankaamista ja useita käsittelykertoja.

Kokeiltu mm. matkapuhelimen ja kellon näyttöihin.

Hieman vaivalloistahan tuo tietysti on, vastapainona naarmujen lähteminen.

8. janza

janza

Tykkäykset:
    0
    Juu, ihan ok tahnaa. Suuremmille naarmuille sekään ei voi mitään..

9. Black

Tykkäykset:
    0
    3210-mallisen puhelimen näyttöön tota tuli joskus aikoja sitten kokeiltua kun minulla vielä oli se puhelin. Ei se poistanut näytöstä naarmun naarmua vaikka useamman kerran sitä laitoin.

10. Tee

Tykkäykset:
    1
    Et tainnut sitten hangata kunnolla tai et antanut tahnan ensin "imeytyä". Itsellä on toiminut monessa luurissa, jonka olen käytettynä naarmujen vuoksi edullisesti ostanut, mutta tehnyt siitä sitten entistä ehomman :) Viimeksi käytin tuotetta 6600:en ja toimi loistavasti. Hyvää tavaraa siis. Sitä pitää aina olla kaapissa varalla.

11. Black

Tykkäykset:
    0
    Kyllä minä mielestäni aika huolellisesti silloin tuon tein. En tiedä teinkö sitten jotain väärin kun ei toiminut.

12. Guest Vieras

Ihan v* täyttä p* toi displex p*. Ei lähe naarmut eikä mitkään, niin puhelimesta ku rannekellosta. P* möivät. Mä palautan sen ja haastan koko lafkan oikeuteen. Missään ei edes ole suomeksi ohjeita tohon p*. Jotain v* saksaa koko v* tuubi!

Edit; *-merkityt kohdat, sensuuri iski. t:Jussi

13. escobar

escobar Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Hui mikä avautuminen.

14. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Mistäs tätä ainetta saa ja mihin hintaan? Voisi ihan kokeeksi ostaa tuubillisen ja hieroa sitä 16XX näyttöön.

15. yepp

yepp Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    41
    Puhelinmalli:
    Oneplus2
    Tuolta varmaan halvimmalla.

16. Guest Vieras

Ihan totta, tolla aineella et tee mitään. Ihan sama ku hinkkaisit mummosi vanhoja kalsareita piimän kera kännysi ruutua. Sama vaikutus. Halvemmalla vaan pääsee em. mainitulla tavalla.

17. xXWWXx

Tykkäykset:
    0
    Mulla ainakin toimi 6310:n näyttöön hyvin. Tonhan idea on pehmentää naarmujen reunoja, ei se niitä kokonaan hävitä. Ite voin ainakin suositella kun hintakaan ei ole mieletön..

18. Kramer

Tykkäykset:
    2
    Siemens SX1 näyttöön toimii oikein hyvin. Oliskohan niin, että toimii paremmin pehmeeseen materiaaliin eli useimmiten materiaaliin joka naarmuuntuukin helposti.

19. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    hmmm... ite oon käyttäny tätä displeksiä lähes menestyksellä useita vuosia, ei käy kaikkiin näyttöihin ja ei sovi selvästi syvien häivyttämiseen.

Automankan paneelien näytöt naarmuuntuu ja niitä olen saanu hiottua todella uuden veroisiksi. 3210 näyttöön se ei muuten sovi, muovi vissiin kummällisen pehmeää joissakin, voi olla jopa erilaista... myös reuna-alueita ja näytön "väriä" harmaata aluetta on syytä varoa, ei kestä yhtään. Kokemuksella kun käteen saa nykysinkin jotain, kyllä tietää onnistuuko... mut ei kaikkiin tarkoitettu, vaatii syvissä naarmuissa useita käsittely kertoja kauttaaltaan, muuten se yhdestä kohtaan alkaa valoa taittamaan ärsyttävästi. Tavalliset avaimien ja kolikoitten pikkunaarmut menee kerralla. tiputtaa muutaman tipan ja vessapaperilla hiotaan pyörivin liikkein lähinnä ja katsoa pitää että se ei kuivu hionnan aikana vaan pysyy kostean nihkeänä, liukuu hyvin, noin minuutin, sitte pyyhkäsee paperilla pois moskat ja valmis.

Aluksi kannattaa vähän heilutella tuubia, jotta sieltä ei tule nesteet pelkästään pihalle tai puristella ihan pari kertaa varsinki jos se on kauan seisonu.

20. Katti

Katti Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    51
    Puhelinmalli:
    Jolla, Lumia 735, Lumia 1520
    Kas ihmettä, ehkä olen sitten keskiarvoa selvästi taitavampi yksilö ;) Olen käyttänyt lievästi naarmuuntuneisiin näyttöihin ja niistä tulee kuin uusia. Matta sameus muuttuu kirkkaaksi kiilloksi. Auran tekemiin uriin ei tehoa mikään, sehän nyt pitäisi ymmärtää.

Jaa tämä viestiketju