1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Desire Z kuuloke rikki

Keskustelu osiossa 'HTC', aloittaja Soamth, 23/11/11.

1. Soamth

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Star F9006
    Tere!

Puhelimeni tippui tässä paripäivää sitten, siitä lähtien kuuloke särisee.
    Kun soitan jollekkin, puhe kuuluu särinänä, enkä saa paljoa selvää.
    Tietäiskö joku että saisiko jostain ostettua uuden kajarin, ja asentais itse?
    Paljon huolto maksais jossain liikkeessä? Takuu loppu

2. sendas

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    sensation
    Huoltoon ei kannata viedä. Pelkkä vian toteaminen saattaa maksaa muutamia kymppejä.

Ebaysta alle kympillä posteineen uusi kajari ja ite asennus tai viet paikalliseen elektroniikkaliikkeeseen (moniosaaja kelloseppä) tms. josta veloittavat puolen tunnin liksan. Youtubesta muutamia hommaan auttavia videoita. Älä tee itse ellet ole 100% varma, että osaat. Nimittäin nuo avattavat qwerty puhelimet eivät ole helpoimpia korjattavia. Itsellä oli tuskien taival avata tuo vanha TyTn 2 puhelin näytönuusimista varten. Kyllä se sitten onnistui.

Soita liikkeisiin ja kysy "tarjousta", jos joku voiskin tehdä ns. työpäivän täytteeksi halvemmalla ja saisit tuosta puhelimesta vielä kelvollisen. Liikkeissä on vielä se hyvä puoli, että niillä on jonkinmoinen takuu jos hommat ei sujukkaan.

Hyvää puhelinta ei kannata tuontakia vielä heittää verkonpainoksi.

Toimiiko itse "handsfreekaijutin?"

3. Soamth

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Star F9006
    Sillä joudun puhelut puhumaan...
    Millä nimellä se kuuloke oikein tarkalleen kulkee?

4. jusutus

jusutus Supermoderaattori, Vuoden foorumilainen 2011 Supermoderaattori

Tykkäykset:
    2602
    Puhelinmalli:
    Note 5
    Kuuloke on kuuloke, eli lontooksi earpiece. Allekirjoittaneen kautta 59€ asennettuna.

5. Soamth

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Star F9006
    Kiitos tosta, pistän mielummin sinne kuin ite rupeen sättäämään!
    Mitä nyt katsoin että mun pitäis purkaa eka toi alempi osa missä akku, sitten saa ne saranat irti, ja sit vasta sen näyttö osan irti. Hullu projekti mulle :D

6. sendas

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    sensation
    Näinhän se juuri valitettavasti on, tommonen kelju korjattava... Kyllä sen itse osaa tehdä... varsinkin jos otat kuvia tai videota tekemästäsi ja etenee määrätietoisesti, mutta jos epäilet, jätä toisille :p

Tuo työtarjous kannattaisi vielä kilpailuttaa. Kuuloke tosiaan jotain 7e posteineen niin 52e asennuksesta on melko paljon... Ota ainakin selville, paljonko maksaa postimaksut tai kuka ne maksaa.

Jos laitto on noin kallis ja vielä kumpaankin suuntaan postimaksut eli noin 16e niin itse ostamalla kuulokkeen ja viemällä lähiliikkeeseen voit säästää tuntuvasti ja saat ehkäpä puhelimen samana päivänä käyttöön.

Ps. oletko varma ettei takuuta ole? Noin "uudessa" puhelimessa pitäisi olla vielä 2 vuoden takuu jäljellä. Sitä voi tiedustella ostetusta liikkeestä tai tehtaalta imei-koodilla. Itselläni ainakin kuuloke vaihdettu takuuseen vaikka mennyt rikki ihan omasta huolimattomuudesta.

7. jusutus

jusutus Supermoderaattori, Vuoden foorumilainen 2011 Supermoderaattori

Tykkäykset:
    2602
    Puhelinmalli:
    Note 5
    Hintaan sisältyy alv 23%, osa, työt ja postitus. Veikkaisinpa että virallisen huollon tekemänä maksaa muutaman lantin enemmän, ja "lähiliikkeet" alkavat vain pyöritellä käsiään kun tuollaisen luurin niille käteen lyö ;)

8. sendas

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    sensation
    No sitten hinta alkaakin olla suht oikeissa raameissa...

9. rullis

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    i9000
    Tiedän faktana että huoltoliikkeessä tuo huolto ei maksaisi kuin noin. 70€ (vähän alle tai päälle, en muista. On hetki aikaa kun entinen desire z:ni oli kuulokkeen vaihdossa.) ja päälle saisi vielä täyden työtakuun.
    Eli mielummin huoltoliikkeeseen, koska aina on mahdollisuus että menisi takuunakin läpi (kaikista huoltoliikkeen löytämistä mekaanisista ja kosteusvaurioista täytyy olla selvät todisteet, kuten valokuva) ja mikäli ei mene niin ei kuitenkaan tule maksamaan niin hirveästi.

Eikä se desire z:n avaaminenkaan nyt niin vaikeaa ole. Takaan ettet saa mitään rikki jos avaat puhelimesi rauhassa etkä käytä ylimääräistä väkivaltaa.

Jaa tämä viestiketju