1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Desire & verkkoyhteydet

Keskustelu osiossa 'HTC', aloittaja ED_, 16/10/10.

1. ED_

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    S6 Edge
    Moro!!

Heti alkuun pahoittelen, jos kysymykseni ei ansaitse omaa aihetta tai siitä on jo jossain viestiketjussa puhuttu. Yritin etsiä haulla, en löytänyt. Lisäksi pahoittelen, että tämä kysymys on amatöörimäinen, johon luultavasti pitäisi osata itsekin vastaus löytää. Etsin, en löytänyt.

Siispä käännyn teidän puoleen tässä asiassa, joka kuuluu näin:

Minulla on uusi puhelin, HTC Desire, enkä aiemmin pelkkiä nokialaisia käyttäneenä vielä täysin ymmärrä tämän puhelimen ajatusmaailmaa. Ongelma on syntynyt verkkoyhteyksien kanssa, joita en omasta mielestäni pääse Desirestä tarkastelemaan juuri ollenkaan. Minulla on liittymässäni (DNA) käytössä Matkanetti 384, joka sisältää rajattoman määrän tiedon siirtoa tuolla em. nopeudella kotimaan alueella, MUTTA: Mistä näen Desiressä mitä verkkoa se käyttää? "Langaton ja verkot" -asetuksissa "matkapuhelinverkko" kohdassa on rasti ruudussa, eli "yhdistetty". Netti toimii moitteetta. Siirryttäessä "Matkapuhelinveron asetuksiin" on "Verkkotilana" VAIN GSM ja verkko-operaattorit "DNA", joka on puhelimen mukaan ilmeisesti "etuoikeutettu verkko, automaattisesti valittava."

Vanhassa puhelimessani (Nokia N95 8GB) netti käytti aina GPRS -tekniikkaa, Desiressä on aloitusvalikon yläpalkissa nyt kokoajan "EDGE liitetty" -kuvake ja välillä itsekseen, ja aina nettiä käyttäessäni (tietenkin) "EDGE käytössä" -kuvake. Eli, onko nyt varmaa että tuo millä surffaan, kuuluu tuon DNA Matkanetin "piiriin" eikä näillä asetuksilla nettiä käyttäessäni aiheudu mitään ylimääräisiä lisäkustannuksia?

Toivon saavani vastauksen, tämä "ongelma" luulisi kuitenkin olevan melko itsestäänselvyys puhelimien kanssa enemmän värkkäileville. Itse olen tipahtanut parin viime vuoden aika kärryiltä, mutta tästä se taas lähtee, toivottavasti :)

2. mikkox9x

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S3
    Kyllä ne kaikki pakettikytkentäiset(GPRS, EDGE, WCDMA(3g), ect) kuuluu, liekkö nämä uudet puhelimet edes tukeekaan vanhaa piirikytkentäistä GSM-data(tai mikä lie olikaan) tiedonsiirto. Sulla on valittuna sieltä asetuksista, että käyttää vain GSM-verkkoa, eli suurin nopeus EDGE, nopeus luokkaa 256. Valitse tuon "VAIN GSM tilalle, automaattinen verkon valinta niin käyttää 3G:tä ja tuota 384 nopeutta. Kuluttaa tosin enempi akkua.

Mitä meinaat sillä, ettet pääse tarkastelemaan verkkoyhteyksiä? Puhelimen käyttämä verkko näkyy siinä yläpalkissa(EDGE, 3G(WCDMA, H(HSDPA/HSUPA)). Datayhteys on käytännössä kokoana päällä ellet erikseen estä sitä.

3. ED_

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    S6 Edge
    Kiitos vastauksesta! ;)

4. ED_

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    S6 Edge
    LISÄKYSYMYS:

Vaihdoin verkkotilaksi (tuon "vain GSM" tilalle) WCDMA:n ja nyt kun puhelin on käyttää nettiä/on yhteydessä, tulee kuvake joka meinaa käyttöohjeen mukaan "HSPA käytössä". Kuuluuko HSPA -yhteys ihan normaalisti tuohon Matkanetin "sisältämiin/tukemiin" yhteyksiin? Ja eikö tuon kuuluisi olla HSDPA? Käyttöohjeessa ei ole sanaakaan mainittu HSDPA:sta...

Sori amatöörimäisyyteni. Toivottavasti jollain riittää kärsivällisyys valaista minua tässä asiassa :)

Jaa tämä viestiketju