1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Desire tilauksessa, josko sittenkin N8

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja pojo, 9/9/10.

1. pojo

Tykkäykset:
    7
    Tervehdys foorumi!

Kysymys kuuluu, että miksipä en hankkisi HTC Desiren sijasta Nokian N8:a?

Eli olen jo pidempään jonottanut Desireä ja nyt tuon N8:n markkinoille tulon (loppukuusta) jälkeen alkoi tuntua siltä, että siinähän on monet arvostamani asiat parempaa kuin Desiressä.
    - parempi kamera
    - todennäköisesti parempi kuuluvuus huonolla kentällä (?) (vrt. Nokiat noin yleensä)
    - parempi kaiutin kaiutinpuheluita varten (Desire-ketjusta opittua)
    - parempi akun kesto (?)
    - navigaattori mukana

Toki Desireä testanneena, jäisin varmaan kaipaamaan käyttöliittymän loistavaa mutkattomuutta, mutta olenko aivan väärässä, jos olen tulossa siihen tulokseen että N8 olisi kuitenkin minulle se parempi laite? Hinta on ainakin lähes sama.

2. kimmo

kimmo Punainen matto, kiitos.

Tykkäykset:
    907
    Puhelinmalli:
    Huawei P8 Lite
    Jos näistä valita pitäisi, niin luultavasti päätyisin N8:n. Ko vekottimesta ei mitään kokemusta, mutta Desirestä on. Vaikka paperilla luuri näyttääkin hyvältä, niin tuntuu siltä että hieman liikaa "sillisalaattia" ja ominaisuudetkaan eivät välttämättä aina toimi kuten olettaa voisi.
    Itselläni siis sauniksen megadesire-paketti ja siinä on luurin hinta sen verta halpa että kannatti ehdottomasti ottaa Desire. Jos kuitenkin rahalla ostaa ja hintana noin 500€, niin siinä kohtaa Nokia.

3. pojo

Tykkäykset:
    7
    Juu, kyllä tuohon N8:iin päädyin. Kun puhelimen päätarkoitus minulle ei ole nettiselaus, vaan enemmänkin nuo luettelemani asiat, ei tuo Desire enää tuntunut järkevältä valinnalta. Ennakkotilaus N8:sta tehty.

4. Streamer76 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    94
    Oletko unohtanut mitkä asiat on paremmin Desiressä :)

- android
    - enemmän softia saatavilla
    - parempi resoluutio näytössä

Akunkestosta N8:n osalta ei taida myöskään olla mitään kunnon testejä olemassa. Itse nyt ainakin himpun odottelisin kunnon testejä ja kommentteja ennenkuin N8:iin vaihtaisin.

5. pojo

Tykkäykset:
    7
    >> Oletko unohtanut mitkä asiat on paremmin Desiressä :) <<

En.

On melko varmaa, että android saattaa tällä hetkellä olla hyvinkin paljon S^3:sta edellä (joissain asioissa), mutta kun punnitaan niitä kokonaisuuksia mihin puhelinta eniten tarvitsen, tuli tuo N8 kuin tilauksesta. Tuolla Aleksanterinkadun kulmassa kun laitetta pikaisesti hiplasin, näytti tuo N8:n näyttö minusta varsin hyvältä. Itse asiassa todella hyvältä. En tosin päässyt vertailemaan Desireen vierekkäin.

Toinen juttu on, että en tuskin lataile kovinkaan paljon ylimääräisiä softia. Navigaatio vie tässäkin voiton Noksun puolelle. Tärkeämpi ominaisuus minulle kuin mahdolliset lukuisat muut softat.

Kolmas juttu on tuo kuuluvuus huonoilla kentillä. Tässä uskon vahvasti Nokian olevan parempi. Akun kestostakin on kuulunut jo alustavasti positiivisia viestejä. Toki tietysti näihin pitää suhtautua ennen kunnon testejä varauksella.

Ja sitten tuo kamera oli ehkä se ratkaiseva. Desire HD on taas liian iso minun makuuni, joten se ei oikein kilpaillut N8:n kanssa.

+ Ja toisaalta on ihan kiva kannattaa "Salon tehdasta", kun kerrankin Nokialta tuli sellainen puhelin jonka voi hankkia. (Tiedän, että osa N8:ista tulee Kiinasta).

6. amdnow

amdnow Supermoderaattori

Tykkäykset:
    6016
    Puhelinmalli:
    Fiskarssin 10
    -

7. massimo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    180
    No tämä on kyllä hyvä perustelu ostaa Nokia "kannattaa Salon tehdasta" :D Tähän ei kannata tämän enempää kirjoitella :)

Jaa tämä viestiketju