Deezer vai Spotify?

Janza182

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
3   0   0
Reaktiopisteet
584
Puhelinmalli
Samsung Galaxy S8
Mulla lähti monien vuosien päätteeksi Spotify pois, etenkin siitä syystä kun shufflen algoritmit on täysin perseellään nykyään. Ja ylläkin mainittu, omalla listalla oli satoja biisejä ja niistä soitettiin ehkä paria kymmentä.
Tuo välillä toimi mut taas alkoi ketuilee edellisen päivityksen jälkeen. Sama vika itselläkin eli biisejä paljon mut soittaa vain murto-osan.

Jos aasetuksista on Auto Play (Toista samankaltaisia kappaleita automaattisesti, kun musiikkisi päättyy) päällä, niin silloin se alkaa soittamaan samankaltaisia bändejä kun soittolistalta loppuu musiikki. Mutta tosiaan ei pitäisi soittaa jos soittolista on kesken.
Joo tuo itseasiassa päällä. Pitääpä kokeilla ilman tuota jos sitten soittaisi kokonaan oman soittolistan eikä vain osittain

jsalmika

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
320
Puhelinmalli
Aina käytettynä hankittu ex-lippulaiva
Ilmaisversio? Mainoksien kera? No, jos se on hyvä, niin sen täytyy olla.
Makuasia enkä todennut "hyvyydestä" muilta osin kuin siltä miltä se itsestäni kuulostaa verrattuna Spotifyihin.

Mainoksia on kaupallisilla radiokanavilla sekä niin maksuttomassa kuin maksu-TV:ssä. Ovatko ne sitten siitä syystä "huonoja"...

Viimeksi muokattu:

MGM

dıʌ
Palaute - 100%
10   0   0
Reaktiopisteet
8422
Puhelinmalli
OnePlus 6
Toi on kyllä ihmeellistä miten vuodesta toiseen toi sama ominaisuus edelleen Spotifyssa, että soittaa shufflessa pääsääntöisesti niitä tuoreimpia biisejä. Eikö ne todellakaan osaa koodata siellä. Itelki jokunen sata biisiä suosikkilistalla ja niistä soitetaan parikymmentä.

TSIGA

Veteraanijäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
1076
Puhelinmalli
OnePlus 5T
Deezeriin olen vaihtanut, eikä kaduta. Tosin syynä voi olla jokuset "ilmaistarjoukset" Deezer Premiumiin. :D

jsalmika

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
320
Puhelinmalli
Deezeriin olen vaihtanut, eikä kaduta. Tosin syynä voi olla jokuset "ilmaistarjoukset" Deezer Premiumiin. :D
Mikä kaikki oli ennen (Spotifyssä?) huonommin?

mobiilikeiju

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
14
Puhelinmalli
Motorola
Ilmaispalveluja käyttävä huom huom.

Ei DEEZERiä käyttöön. Miksi.

Deezer ilmainen 128 kbps MP3.

Spotify ilmainen 160 kbps OGG.

Deezer on suora paluu 2000-luvulle... älä palaa ajassa taaksepäin!

hpguru

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
105
Puhelinmalli
Sensuroitu foorumin toimesta
Minä poistin ilmaisen tilin Deezeriin tästä mainitusta syystä.

Minulla kesti tilin avaamisen jälkeen 10 sekuntia tajuta että joku oli pielessä tässä palvelussa. Elektronisen tanssimusiikin biiseissä ei kunnon bassoa verrokkina toki 320K MP3 (Google Music) ja kuulin tämän huonon striimin jo 37,90 euron Sennheiser-kuulokkeilla. Jokin ei ollut hyvin.

Minä lähdin Googlettamaan ja löysin tuon saman tiedon, että ilmainen kuuntelu 128 kb/s -laadulla.

Minulla kesti tämän jälkeen 26 sekuntia ja tili Deezeriin oli poistettu.

YouTubessakin kuulee paremmalla laadulla ilmaiseksi. Spotify noista, mutta Google Musiikissa itse pitäydyn siitä syystä, että Spotify Premium ei toimi Chromebookissa 320K selaimessa. Google Musiikki toimii ja tämä oli yksi syy miksi ylipäätään 2016 vaihdoin 5 vuoden Premium-tilauksesta Google Musiikkiin Chromebookin mukana. Siihen vaihdoin Windowsista. Älkää tehkö tiliä Deezeriin, jos ette aio maksaa.

b1mpo

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1388
Puhelinmalli
Samsung Galaxy Note 4
Itse käytän youtubea(premium) melko paljon, koska google play tulee kylkiäisinä ja sillä saa youtubesta mainokset pois. Äänen laatu vaikuttaa myös omiin korviin paremmalta, kuin spotifyssä. Ostin deezerin hifin, mutta ei oikein vakuuttanu kokonaisuutena. Paras käyttöliittymä on mielestäni spotifyssä ja sitä on mukavinta käyttää. Siinä on myös mahdollisuus ohjata musiikkia laitteella kuin laitteella.

hpguru

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
105
Puhelinmalli
Sensuroitu foorumin toimesta
Minullakin on YouTube Premium, Google Musiikin kautta.

Toki Play Musiikin 9,99 € kautta tulee riisutumpi mainokseton YouTube ainoastaan musiikille. (Entinen YouTube Music Key).

b1mpo

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1388
Puhelinmalli
Samsung Galaxy Note 4
Tidalissa on omaan makuun paras ääni selkeästi, mutta se on kallis ja käyttö deezerin luokkaa, jos ei huonompi.

B_K

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
110
Puhelinmalli
Pixel 3
Pitkään ollut Spotify premium, mutta taitaa lähteä kohta vaihtoon parin ärsyttävyyden takia. Aikoinaan tietyn genren alla oli singlet ja albumit erikseen, mutta se poistettiin ja ne ovat olleet samassa köntissä jo useamman vuoden. Todella ärsyttävää yrittää selata ja löytää esim uusia albumeja tuon sotkun seasta. Toinen on tämä aiemmin mainittu soittaa koko ajan samoja biisejä ongelma. Jos laittaa jonkun artistiradion vaikka päälle niin samat biisit vain pyörii koko ajan. Taidan ottaa Apple musicin muutemaksi kk ilmaiseksi ja katsella miltä tuntuu...

erh4be

Superjäsen
Palaute - 100%
9   0   0
Reaktiopisteet
5344
Puhelinmalli
OnePlus 6T
Spotify.

PS4 integrointi suurin syy itsellä miksi spotify premium on ja pysyy itsellä. Lisäksi auton soittimeen kun yhdistää puhelimen, voi spotifya ohjata soittimesta käsin eikä tarvitse räplätä luuria.

bsod

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
502
Puhelinmalli
SGS8
Minä poistin ilmaisen tilin Deezeriin tästä mainitusta syystä.

Minulla kesti tilin avaamisen jälkeen 10 sekuntia tajuta että joku oli pielessä tässä palvelussa. Elektronisen tanssimusiikin biiseissä ei kunnon bassoa verrokkina toki 320K MP3 (Google Music) ja kuulin tämän huonon striimin jo 37,90 euron Sennheiser-kuulokkeilla. Jokin ei ollut hyvin.

Minä lähdin Googlettamaan ja löysin tuon saman tiedon, että ilmainen kuuntelu 128 kb/s -laadulla.

Minulla kesti tämän jälkeen 26 sekuntia ja tili Deezeriin oli poistettu.

YouTubessakin kuulee paremmalla laadulla ilmaiseksi. Spotify noista, mutta Google Musiikissa itse pitäydyn siitä syystä, että Spotify Premium ei toimi Chromebookissa 320K selaimessa. Google Musiikki toimii ja tämä oli yksi syy miksi ylipäätään 2016 vaihdoin 5 vuoden Premium-tilauksesta Google Musiikkiin Chromebookin mukana. Siihen vaihdoin Windowsista. Älkää tehkö tiliä Deezeriin, jos ette aio maksaa.
EDM:n tarpeeseen suosittelen DI.FM:ää. Se on pelkästään elektroniseen musiikkiin keskittynyt nettiradio ja yksi internetin vanhimpia striimauspalveluita (perustettu 20 vuotta sitten). Biisejä ei voi valita, mutta ei onneksi tarvitsekaan. Äänenlaatuina on mm. 128 kbit/s AAC ja 320 kbit/s MP3.

Tattoo

Tunnettu jäsen
Palaute - 88.9%
8   1   0
Reaktiopisteet
283
Puhelinmalli
Honor View 20 6/128
Spotify opiskelijahinnalla (5€/kk) on kyllä voittamaton paketti. Sen voi jopa maksaakin vaikken kovin aktiivisesti käytä.

Vielä kun YouTube Premiumin sais opiskelijahinnalla.. (adblockerit jne taitaa toimia, mutta mielummin sitä tukee tubettajia)

Janza182

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
3   0   0
Reaktiopisteet
584
Puhelinmalli
Samsung Galaxy S8
Spotify family.
Ylivoimainen hinnoittelu henkilöä kohden. (y) 14,99€/6henkilöä

Eikä edes periaatteessa huijata koska kaikki mukana olevat on perhettä (ei kylläkään saman katon alla asu)

Qwertyi

Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016
Palaute - 100%
28   0   0
Reaktiopisteet
10891
Puhelinmalli
Samsung Galaxy Note 8
EDM:n tarpeeseen suosittelen DI.FM:ää. Se on pelkästään elektroniseen musiikkiin keskittynyt nettiradio ja yksi internetin vanhimpia striimauspalveluita (perustettu 20 vuotta sitten). Biisejä ei voi valita, mutta ei onneksi tarvitsekaan. Äänenlaatuina on mm. 128 kbit/s AAC ja 320 kbit/s MP3.
Ainut ärsyttävä piirre tuossa on. Ainut mainos joka soi, on mainos joka mainostaa musiikin kuuntelua ilman mainoksia. ?

Sit toki tietokoneella tekee välillä sitä et kyselee vieläkö ollaan paikalla. Puhelimen kanssa kuunnellessa ei tuota tee.

Muuten kyl ääni DI:fm:lle. Laajaa valikoimaa ja hyvää musiikkia 24/7

MGM

dıʌ
Palaute - 100%
10   0   0
Reaktiopisteet
8422
Puhelinmalli
OnePlus 6
Nyt on varmaan tapahtunut jotain muutosta Spotifyn shufflessa. Soittaa tällä hetkellä ainakin biisejä laidasta laitaan.

kowardi

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
147   0   0
Reaktiopisteet
5687
Puhelinmalli
lippulaiva
Nyt on varmaan tapahtunut jotain muutosta Spotifyn shufflessa. Soittaa tällä hetkellä ainakin biisejä laidasta laitaan.
Uskaltaa ehkä ottaa kokeiluun siis taas :D

htavilap

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
119
Puhelinmalli
iPhone 7
Tidalissa on omaan makuun paras ääni selkeästi, mutta se on kallis ja käyttö deezerin luokkaa, jos ei huonompi.
Otin kokeiluun Tidalin hifi-tilauksen. Tuplahinta Spotifyyn verrattuna on kova, mutta jos ero äänenlaadussa on huomattava, niin kyllä sen maksaa. Tässä on onneksi kuukausi aikaa päättää onko hintansa arvoinen.

jsalmika

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
320
Puhelinmalli
Otin kokeiluun Tidalin hifi-tilauksen. Tuplahinta Spotifyyn verrattuna on kova, mutta jos ero äänenlaadussa on huomattava, niin kyllä sen maksaa. Tässä on onneksi kuukausi aikaa päättää onko hintansa arvoinen.
Minkä tasoisella laitteella/laitteilla pääosin kuuntelet?

Top Bottom