1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Saunalahti Datapaketti, Wap-päivämaksu ja saunalahti

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Bedros, 30/10/06.

1. Bedros

Tykkäykset:
    0
    Huh.. nyt olen hieman sekaisin tästä yhteyksien ja niiden maksuista joten menee hieman yli ymmärryksen koko juttu. Toivottavasti täältä saa hieman selvyytta.

Eli olin ajatellut ottaa tuon Saunalahden GPRS25 paketin johoon kuuluu se 25mt/kk ja maksaa 4e, tämä riittää tällä hetkellä kännykällä surffailuun. Sitten tulin miettineeksi että milloin tuo wap päivämaksu, 0.29e/päivä, oikein velotetaan? Onko se vain silloin kun käytän wap. alkuisia sivuja kännykällä(esim. wap.huuto.net)?

Yleensä olen käyttänyt nettiin mentäessä saunalahden Internet asetuksia, wap asetusten puolesta, mutta jos olen mennyt niillä wap. sivuille niin tuo päivämaksu on velotettu.. vai miten on? onhan tuo päivämaksu melkoisesti jos vaikka 20pvä kuussa käyttää wappia niin tulee jo melkein 6e kuussa laskua pelkästään niistä.

Toinen kysymys kuuluu että jos otan tuon GPRS25 paketin niin veloitetaanko minulta myös silloin tuo wap päivämaksu?

Tässä linkkejä ihmeteltäviksi:

http://saunalahti.com/tiedote/tiedote.php?index=2329

edit: otsikon päivitys

2. samumanu Vieras

Jos on gprs25 paketti veloitetaan vain todellisen dataliikenteen osalta eli sitä päivämaksua ei mene.

Muuten en oo tohon perehtynä eli en sekoita enempää.. Tai siis tomosen vastauksen oon ite saunalahelta saana mut en omista heidän liittymää joten käytännön kokemuksia ei ole.

3. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Wap-päivämaksu veloitetaan silloin, kun käytät wap-asetuksia.
    25 megan paketin aikana ei päivämaksua veloiteta, vaikka käyttäisitkin wap-asetuksia. Kun paketti loppuu, alkaa päivämaksu juosta käyttäessäsi wap-asetuksia ja megatavuhinta käyttäessäsi internet-asetuksia. Tämä kaikki sillä oletuksella, että Saunalahden laskutus pelaa siltä osin. Itsellä ei ole kokemusta kun on dataetu.

Tuossa tuo kaikessa "yksinkertaisuudessaan". Tekniset ihmiset voi tässä vaiheessa ottaa mukaan kaikenlaiset gatewayt yms., mutta tuolla tavalla laskutuksen pitäisi toimia kuluttajalle.

4. Hintabongaaja

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SE K600i + Saunalahti Ykkönen
    Tuolla linkittämälläsi (vähän vanhentuneella) sivullahan tuo sanotaan selvästi:
    Eli datapaketin rajan sisällä ei päivälaskutusta mene, ja jos menee yli sen nykyisen 25Mt/kk, niin sitten menee wap-selailusta päivämaksu.

5. Bedros

Tykkäykset:
    0
    Oho.. oli mennyt ohi silmien tuo lause vaikka pariin kertaan luin. Kiitos tuosta selvensi asiaa paljon.

Jaa tämä viestiketju