1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Datapaketin valinta

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja _karma_, 11/7/07.

1. _karma_

Tykkäykset:
    0
    Olen hankkimassa Nokian N95:tä Elisan tai Saunalahden liittymällä. Elisalla datasiirto maksu on 4e/25Mt/kk. Elikkä riittäisikö päivittäiseen käyttöön netinselailuun ja muuhun 50Mt/kk. Vai kannattaisiko ottaa Saunalahden liittymä 10e/kk jossa rajaton käyttö, mutta nopeus max 128kbit/s. Asun itse alueella jossa toimii edge, eli nopeasta yhteydestä ei olisi paljonkaan hyötyä?? Ja onko tuo 128kbit/s riittävä esim. netin käyttöön??

2. jake79 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active ja DNA
    itse käytin viikonlopun yli nettiä kännykällä 3g:n alueella ja sain menemään 150mt... et itselle ei olis riittäny 50mt. päivässä käytin n. 3h ehkä surffailuun yhteensä. toki jos kännyllä surffaa ilman että kytkee sitä koneeseen niin silloin ei varmaankaan noin paljon mene teidonsiirtoa...

3. aimo Vieras

Riippuu täysin siitä kuinka paljon (ja millä päätelaitteella) siirrät dataa. Selaatko nettiä kannettavalla tietokoneella vai kännykälllä? Jos kannettavalla, niin melko varmasti valinta on silloin Saunalahti.

Kännykällä (Elisa) itse selailen nettiä päivittäin noin 1 h, ja dataa kuluu 25-30 Mt/kk. Mobiililaajakaistalla (Saunalahti) sen sijaan vastaava datamäärä kuluu jo yhden päivän aikana.

4. _karma_

Tykkäykset:
    0
    Elikkä kännykällä surffailuun riittäisi tuo 50Mt/kk. Ja jos lataan kaikki softat ja muut pelit pc:n kautta niin säästyy tuota data liikennettä muuhun. Paljonko esim. messenger ja muut ohjelmat siirtävät dataa kohtuu käytössä?

5. jake79 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active ja DNA
    ei noihin osaa tarkkaan vastata mutta todella pientä on mesen ja irc:n ja muun tällaisen käyttämä datansiirto... olikohan irc:ssäkin tunnin-parin istunto ollu mitattavissa kilotavuissa jos muistan oikein. testaamalla se selviää

6. sane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    13
    Messenger - käytännössä < 1mb/kk
    Nokia Maps - ymmärtääkseni aika paljon

Jaa tämä viestiketju