1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Cyber nations

Keskustelu osiossa 'Asian vierestä', aloittaja Tatima, 13/2/08.

1. Tatima

Tykkäykset:
    0
    Noniin. Tätä kyseistä peliä on tullu jo päälle vuosi pelattua ,eikä kiinnostus näytä loppuvan. Pelin on yksinkertainen ja helppo oppia. Olen koko peliaikani pelannut FCO -allianssissa. Onko täällä vanhoja pelaajia jotka jo ovat pelanneet kyseistä peliä? Jos vanhoja pelaajia löytyy niin kertokaa toki valtioinne nimi. Kysymyksiä voi kysellä vapaasti.

Cyber Nations on Internet-selaimella pelattava massiivimoninpeli jonka aiheena nimensä mukaan on valtio. Tyyliltään se sijoittuu johonkin strategian ja simulaation välimaastoon. Pelillisiä elementtejä ovat muun muassa oman valtakunnan sisäisten asioiden hoitaminen, kaupankäynti, ulkomaansuhteet ja toki myös sotiminen. Rekisteröityminen ja pelaaminen on täysin ilmaista. Pelaamaan pääsee osoitteessa http://www.cybernations.net/

Suurin osa peliajasta kuluu erilaisia taulukoita tutkiessa, jotka ilmaisevat numeromuodossa kuinka hyvin valtiolla menee. Näin saadun tiedon perusteella sitten mietitään kuinka ja mihin suuntaan seuraavaksi edetään.

Itse peli etenee oikean maailman päivien mukana, mikä tarkoittaa että esimerkiksi veroja voi kerätä vain kerran vuorokaudessa ja hyökkäyksiä suorittaa kahdesti. Pelissä vuorokausi vaihtuu Suomen aikaan aina aamulla kello 08.00. Päivittäisestä rytmistä johtuen Cyber Nationia ei käytännössä voi pelata juuri enempää kuin 5 - 20 minuuttia päivässä, sillä tehtävää ei yksinkertaisesti riitä pidemmäksi aikaa. Vaatii siis pitkäjänteisyyttä, mutta toisaalta ehkäisee kyllästymistä.

Peruspelaamisen lisäksi saa aikaa kuitenkin kulutettua vaikka tunteja vuorovaikuttamalla Cyber Nationin foorumien kautta. Usein esimerkiksi näkee varsin teatraalisia sodanjulistuksia, lumipallon lailla kasvavia konflikteja tai tarkkaan harkittua propagandaa. Halutessaan voi siis olla ylidramaattinen ja heittää soppaan mukaan RPG elementtejä niin paljon kuin vain haluaa tai kehtaa.

Yksinäisenä sutena pelaamisen lisäksi voi turvaa hakea monista valmiista liittoumista (alliansseista) tai perustaa kaveriporukan kanssa täysin uuden. Liittoumat vaihtelevat röyhkeistä valloittajista aina rauhanomaisiin puolustusliittoihin. Itse esimerkiksi olen CN:n ainoassa suomalaisten liitossa, Finnish Cooperation Organizationissa (eli kotimaisemmin Suomalaisessa yhteistyöjärjestössö). FCO:n perimmäinen tavoite on koota CN:n suomalaiset saman lipun alle ja näin tehdä heistä varteenotettava voimakeskittymä.

FCO:hon liittyvät löytävät sen foorumeilla paljon tietoa pelimekaniikasta ja hyviä vinkkejä valtion kehittämistä varten. Lisäksi FCO nopeuttaa talousavulla uusien jäsentensä kasvua ja muutenkin pyrkii auttamaan missä vain mahdollista. Halutessaan FCO:hon voi liittyä luotuaan CN:ssä ensin valtion ja sitten rekisteröitymällä liiton foorumeille (http://z11.invisionfree.com/Fincoor). Tuon jälkeen lisäohjeita hakemuksen tekemiseksi löytyy "Jäsenhakemukset" -subfoorumilta

2. Kreivi S

Kreivi S Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    60
    Olipas pyyteetön aloitusviesti. Liityin heti kolmasti.

3. kenopaeaenaali

kenopaeaenaali Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Ihan tämän takiako foorumille rekisteröidyit?
    --kpn

4. Nist Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    E90 ja Elisa, retroiluun 3310
    Onks tää joku noppapeli?

5. juppelis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    9
    Tuossahan kuolee tylsyyteen, jos vaan 20 min pelaa jotain peliä ja sitten täytyy odottaa seuraavaan päivään, että voi tehdä seuraavan siirron...

Miksi mennä merta edemmäs kalaan, meillä on jo mpf, jossa tunnetusti tapahtuu enemmän juonikäänteitä kuin kauniissa ja rohkeissa on koskaan tapahtunut :)

6. kimmo Vieras

Tätä samaa mulle tulee gmailin laatikkoon joka päivä..mistä kaikki tietää että mulla on pieni?

7. Tatima

Tykkäykset:
    0
    No se riippuu tietenki pelaajasta. Tällä hetkellä rekisteröityjä valtioita on +200,000. FCO:ssa valtioita on 125 ja aktiivisia pelaajia on lähes kaikki.
    Itse en ole peliin kyllästynyt eikä näytä kovin moni muukan FCO:ssa tai CN:ssä ylipäätään olevista pelaajista. Peli tietenkin vaatii pitkäjänteisyyttä kuten jo aloitusviestissä mainitaan.

Lisäksi tähän peliin liittyy se peli foorumeilla. Solmitaan suhteita muihin liittoihin ,selvitetään konflikteja, tehdään sopimuksia joita on monenlaisia. CN:ssä on käyty myös suuria sotia joissa yleensä on kymmeniä liittoja ja tuhansia valtioita mukana. Sodissa on juuri suuressa osassa suhteet muihin liittoihin.

8. simma Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    34
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s 64Gt
    Repesin :D Kyl Kimmo se siitä. Auttaisikohan jos lähettäisit niille kysymyksenä että miten tietävät :)

9. Tatima

Tykkäykset:
    0
    Ja Kimmo ero sinun s-postien ja FCO:n talousavulla on ,että talousapu tulee varmasti.

PS: otan osaa peniksesi pieneen kokoon.

Jaa tämä viestiketju