1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

CX70 ja se 'oikea' datakaapeli

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja Amaootta, 17/4/05.

1. Amaootta

Tykkäykset:
    0
    Suunnittelen tässä datakaapelin hankintaa CX70:eeni mutta luin jostakin että sopivia kaapeleita on kaksi erilaista joista vain toinen sopii (tuleviin) käyttispäivityksiin. Mikähän se on tyypiltään?

Mikäs tuo irda on ja miten se toimii?

2. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    TCall ainakin on vinkannut, että DCA-510 olis paras vaihtoehto. Mä itse lainasin tuon kaapelin tänään kaveriltani, mutta en oo vielä ehtinyt koittaa, kuinka hyvin pelittää.

IrDA on siis infrapuna. Puhelimen voi kytkeä tietsikkaan kiinni sitä kautta, jos ostaa sellaisen infrapunapalikan.

3. Amaootta

Tykkäykset:
    0
    Kiitos :)

Mikäs sitten on DCA-540 ? Joku uudempi versio?
    Ainakin Siemens ilmoittaa yhteensopivaksi.

4. Puukala

Tykkäykset:
    0
    Tietääkseni DCA-540:ssa ei ole mitään parempaa kuin DCA-510:ssa. DCA-540:ssa ei ole lataustoimintoja, datansiirtymisen merkkivaloja eikä sillä pysty päivittämään. Minä ainakin suosittelen DCA-510.

5. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Mä oon nyt tuota kaverin DCA 510-kaapelia käyttänyt oikein urakalla, ja hienosti ovat pelit, soittarit, kuvat ja teemat siirtyneet puhelimeen. Ainut ongelma on, kun tietokone ei meinaa heti tunnistaa puhelinta, mutta se on kai aika yleistä. Alle puolen minuutin räpläyksen kanssa tietokoneen on kuitenkin saanut aina tunnistamaan puhelimen.

Kyllä mäkin rohkenen tätä kaapelia suositella.

6. Chantalai

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    HTC Desire
    Mut jos ostaa semmosen infrapuna palikan niin se käy sit kavereillekkin mallista riippumatta, mut toimiiko samalla lailla? Onko eroa onko johto vai infrapuna?

7. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Niin mäkin oon käsittänyt, että toimis puhelinmallista riippumatta. Jotkut ovat sanoneet, että johto on vakaampi/parempi kuin infrapuna. Ilmeisesti softaa ei voi päivittää irdalla..? No, paha sanoa kommentteja kun ei ole infrapunapalikkaa omistanut :)

8. Chantalai

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    HTC Desire
    Voisko joku jolla on semmonen tai sellanen joka mahdollisesti tietää asian kertoa mitä eroa on jos ostaa datakaapelin tai infrapunan? Olen lukenut näit juttui täällä ja se että data-kaapeli olisi varmempi niin infrapunan pitäisi olla ERITTÄIN herkkä, siis jos on tämän sivuston tarinoihin uskomista.

9. kaarle

Tykkäykset:
    0
    Sekä DCA-510 ja DCA-540 ovat mollemmat USB -kaapeleita mutta vain DCA-510 kaapelilla USB -portti voi emuloida COM -porttia, jota tarvitaan ohjelmistopäivityksissä.

10. Puukala

Tykkäykset:
    0
    Itse en infrapunaa koneessa omista, mutta veikkaisin että infrapunalla data siirtyy hitaammin kuin datakaapelilla. Suositellen että ostat DCA-510 datakaapelin. Luulisin lisäksi että infrapunalla ei pysty päivittämään softaa.

11. TCall Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    DCA-510 on paras valinta. Infralla ei voi päivittää, ainoastaan DCA-510:llä.

12. Amaootta

Tykkäykset:
    0
    Kiitos tiedoista :)
    DCA-510 tulossa jo postissa :)

13. Ludwig

Ludwig

Tykkäykset:
    2
    toi irda on siitä hyvä että se on nykyään kannettavissa jo valmiina, ei tarvi ostaa erikseen johtoo datan siirtoon.

mikä ton johdon todellinen siirtonopeus on kellolla katottuna (megaa / minuutti)? jos joku viittis mitata ja kertoo, vois verrata irdaan (mulla ei oo siis kaapelia) (esim. kopsaa puh:een joku klönttifile). ei tarttis sitten vaan arvailla noita vauhteja...

toisaalta tuli mieleeni aatos: kun OD näkee irdan com4:nä, eikö se silloin "esiinny" commina ja näin ollen voisi toimia myös päivityksessä? onko joku oikeesti kokeillu eikä ole toiminu?

no eipä silti ressiä aiheesta... :)

14. Chantalai

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    HTC Desire
    Mistä ootte ostanut DCA-510 (kun on kuulemma paras) ja paljonko on maksanut?

15. TCall Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Eipä ne nopeudeltaa paljoakaan eroa, siis irda ja kaapeli. Kaapeli kyllä siirtäisi nopeasti, mutta puhelimen pohjassa oleva sarjaportti ei kykene kovinkaan nopeaan siirtoon. Kaapelilla kopiointivauhti on noin 500kt/min(?).
    Ei toimi. Ainoastaan sarjaporttikaapelilla ja DCA-510 onnistuu päivitys.

16. Ludwig

Ludwig

Tykkäykset:
    2
    ok, kiitti.

17. Chantalai

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    HTC Desire
    Niin, kysyin tossa aikasemmin et mistä ootte ostanut data-kaapelinne ja paljonko on maksanut?

Jaa tämä viestiketju