1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

CX65 Flash Patching

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja memphis, 13/1/05.

1. memphis

Tykkäykset:
    0
    Homma hoituu samaan tapaan kuin M55:sessa.

KAIKKI OMALLA VASTUULLA!!!!!

Tarvitset x65flasher-1054 ja V_Klay v3.0 ohjelman.
    Pura x65flasher ja lue "doc"-kansiossa oleva readme!
    Asenna V_Klay.
    Sammuta puhelin ja käynnistä x65 flasher ja TEE KAIKKI BACKUPIT!!!!
    Käytä vaihtoehtoa 1 joka tuottaa "boot salasanan" ja tekee V_Klay ohjelmalle "loaderin" ja tallentaa sen <x65flasher_tiedostopolku>\V_Klay kansioon.
    Siirrä CX65xxxxx.vkd teidosto <V_Klay_tiedostopolku>\loaders kansioon.
    Käynnistä V_Klay ja valitse "CX65 xxxxxxxx(Password Boot) ja paina "Refresh".
    Jos kaikki on mennyt niinkuin pitää, niin nyt pääset laittelemaan patcheja.

Tarvittavat ohjelmat:
    V_Klay v3.0
    x65 Flasher

Täällä joitain patcheja:
    http://forum.gsmhosting.com/vbb/showthread.php?t=151566
    http://www.siemensmania.com/patche.php
    ^Sivusto on tsekin kielinen ja vaatii rekisteröitymistä joka saattaa olla hieman haasteellista :)

Edit: Tämä siis tehty softaversiolla 25 ja todettu toimivaksi!

2. memphis

Tykkäykset:
    0
    Tämä patchi avaa levyn lukituksen ja pääset käsiksi esim. kameran laukaisuääneen + muihin kännykässä oletuksena oleviin teemoihin kuviin ja ääniin käyttäen esim. Mobile Phone Manageria:

fw16
    Koodi:
    ; * CX65 v16 Open Disks Forever * SiNgle, ACiD[mrp] 
    A1244CFC: 02 03 

fw25
    Koodi:
    ; * CX v25 Opened Discs Forever * © SiNgle
    135A5D8: 02 03

3. wamma

Tykkäykset:
    0
    Ei taida olla vielä kovin aktiivista porukkaa pätsäämään..

Kertokaas jotain käytännöllisiä lisää mitä ootte löytäny.

4. wamma

Tykkäykset:
    0
    Tuntuupi vähän pelottavan hankalalta patchaus cx65 verrattuna m55, vai onko se ihan yhtä helppoa..?

Kertokaa step by step ohjeet.

5. snage

Tykkäykset:
    0
    säätely

Itse en ainakaan alkaisi säätämään yhtään patchia ennen kuin takuu-aika on ummessa. Turha sit huoltoon tarjota takuu aikaan jos rukkailtu..Sit jos satut myömään tälläsen patch puhelimen ja annat takuulapun mukaan mutta kun uusi omistaja vie sit huoltoon puhelimen, " jos ilmenee jotain" niin tulee ikävä yllätys

Toki kaikki halukkaat tietysti saavat tehdä omille puhelimelleen mitä haluavat...!!!!

6. snage

Tykkäykset:
    0
    Tuossa pari juttuu ylempänä on nuo tarvittavat aloitus toimenpiteet.

7. jukkapukka

Tykkäykset:
    0
    Onkos tuo niin että kun minulla C65 ja tuolla siemensmanian sivulla on pätsejä tuohon mutta linkissä lukee "fw41", että täytyisi myös laittaa tuo softaversio jotta pätsi toimisi? Tällähetkellä luurissa fw33 eikä näytä pätsejä sitten siihen tuolla olevan...

8. wamma

Tykkäykset:
    0
    snage: sori olin tyhmä ja väsyny kun luin.. katoin vaan että "Homma hoituu samaan tapaan kuin M55:sessa."

9. memphis

Tykkäykset:
    0
    "Bootcoren patchaus" eli siis lukituksen avaus onnistuu CX65:sessa vain softaversiolla 25. sw33 ja siitä ylöspäin siemens on saanu bugin pois ja homma ei onnistu. C65:stä en tiedä erikseen.

Jos patcheja on laittamassa niin uskoisin kaikkein parhaimman vaihtoehdon olevan tuo "Bootcore Password". Koska tämä ei tee muutoksia bootcoreen vaan etsii sieltä salasanan jolla lukitus aukeaa jokaisen patchauskerran aikana ja muuten puhelimen lukitus säilyy päällä. Näin olen ainakin asian ymmärtänyt.

Mä olen laittanut grafiikkapachin joka vaihtaa kuuluvuuden ja akun palkkien ulkonäköä. Jonkun aikaa mulla oli myös "developer menu" auki mutta huomasin sen lähes tarpeettomaksi. Tosin developer menun kautta näkyi prossun kello (104Mhz) ja rasitus prosentteina. :) Tietääkö kukaan paljon CX65:sen prosessorille on ilmoitettu tehdasarvona kelloksitaajuudeksi? Myös erillinen taajuusvalikko löytyy verkkoasetuksista. Ja kaikki todettu toimiviksi. Ja jos puhelinta vie huoltoon/takuuseen niin ei muutakuin koko päivitys uudestaan puhelimeen niin kaikki patchaukset pitäisi hävitä.

10. memphis

Tykkäykset:
    0
    Unohtui mainita yksi käyttämäni patchi joka pienentää operaattorilogon fonttia. Mulla käytössa Saunalahti Ykkönen saunalahden omalla simmillä ja tunnetusti tässä on ongelmana ruudussa lukeva 2x "Saunalahti" allekain. Mukavempi kun operaattorilogo ei täytä koko näyttöä.

Koodi:
    ; ** Change font size on MainScreen * © SiNgle
    ;CX65v25 
    ;(C)SiNgle

08C137C: 08 04 ;04 is extremely small, try also 07, 05, 03 (02-07)
    08C13BC: 08 04 ;prevent setback with provider logo (02-07)
    0856DA8: A1 A4 ;Time String pos (with softkeys removed and font 06)
    ;Provider name
    08C133C: 03 08
    ;Under provider name
    08C134C: 03 08

11. huuhaa

huuhaa Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    28
    Puhelinmalli:
    Honor 8
    Oottekos törmänneet cx65:n (fw43) blacklist patchiin jota uskaltaa kokeilla?

Jaa tämä viestiketju