1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Cubio 0.065 €/min

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Anonymous, 8/5/05.

  1. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Aikooko Saunalahti vastata Cubion hinnoitteluun?
    Halpuus on tärkeämpi asia kuin palvelut.
    Saunalahti Ykkönen hinnat:
    Puhelut:0.069 €/min
    Tekstarit:0.069 €/sms
    Kk-maksu:0.69 €
    Cubio Save hinnat:
    Puhelut:0.065 €/min
    Tekstarit:0.065 €/sms
    Kk-maksu:0.65 €
     
  2. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Saunalahti vastaa sitten hinnoitteluun, kun ihan oikea operaattori(Elisa/Kolumbus) tiputtaa tuolle 0,065eur tasolle. Tuollaiset huuhaa jutut voi tiputtaa vaikka 0,006e tasolla ja kansa ei innostu. Ei innostu siksi,koska on kuitenkin konkassa pikapuolin.
     
  3. deri

    Liittynyt:
    8/10/04
    Viestit:
    218
    Tykkäykset:
    0
    Ei saunalahti pysty vastaamaan tuohon.
     
  4. karjaj

    Liittynyt:
    28/8/03
    Viestit:
    370
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Galaxy Gio
    Eikä kukaan muukaan todennäköisesti halua siihen vastata.
    Myöskään Cubio ei pitemmällä tähätäimellä pysy noiden hintojensa kanssa markkinoilla. Jotain oli kuitenkin vielä tehtävä, kun lähes kaikki asiakkaat olivat paenneet muille operaattoreille.
    Vähän sama asia kuin dna:n suhteen, mutta dna:lla sentään oli vielä kohtuullinen määrä asiakkaita ennen hintojen laskemista älyttömälle tasolle.
     
  5. sipuli

    Liittynyt:
    28/8/04
    Viestit:
    572
    Tykkäykset:
    5
    No jaa, tällä hetkellä ihmettelen vaan että kuinkahan moni viitsii vaihtaa Saunan ykkösestä Cubioon, jos säästöä esim. 100 min/sms kuukaudessa tulee ruhtinaalliset 44 centtiä. Itse en ainakaan jos nyt Ykkönen olisi.

    Cubion 100e puheaikaa (http://www.cubio.fi/cgi-bin/iisi3.pl?cid=cubio) ja sitä kun kelaa alaspäin, "Cubio SAVE liittymiin 100€ puheaikaa sekä kuukausimaksut ilmaiseksi 30.6.2005 saakka! Edun arvo yhteensa 126€. Kaikkien Cubio GSM liittymien avausmaksu on 0€." niin se ehkä ennemmin kilpailee niiden kanssa, jotka ovat vaihtamassa Kolumbus K1:een. Tai kalastelee niitä Elisan asiakkaita joita K1-150e-tarjous ei koske.

    ja vielä, tuon 100e puheajan tarjousehtoja ei ole lainkaan määritelty, esim. x e/kk tms. ja muutenkin Cubio vaikuttaa sen verran hämyltä kaikkine laskutussekoiluineen että Kolumbus K1 ja Sonera One ovat edelleen luotettavia ja edullisia omaan käyttööni.

    Mutta siis, en näkisi että Saunalle tämä on sen suurempi haaste kuin K1 150e puheajalla. Ja Sauna kuitenkin on viime aikoina panostanut palveluihin eikä sentin murto-osien hintakilpailuun.
     
  6. SYS 49152 Vieras

    Väitätkö ettei dnalla enää olisi niin paljoa asiakkaita? Nimenomaan hinnoittelu on yksi tärkeä syy miksi dna on saanut viime aikoina paljon uusia asiakkaita ja tietysti myös se että luottamus on palautunut. Toivon kyllä ettei dna, tai kukaan muukaan vastaa tuohon Cubion vetoon. Ihan vain siksi että se hintataso on jo niin vaarallisella tasolla. Ja siksi ettei Saunalahti saisi taas syytä kiukutella muille operaattoreille hintahäiriköinnistä.
     
  7. karjaj

    Liittynyt:
    28/8/03
    Viestit:
    370
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Galaxy Gio
    En väitä.
    Vaan tarkoitin, että kun dna:n asiakasmäärä oli laskenut huomattavasti, niin dna teki pakkoraossa hintojen laskun alle tuotantokustannuksien ja sai sillä keinoin pysäytettyä asiakkaiden valumisen muualle ja käännettyä asiakasvirran takaisinpäin.
    Samaa yrittää nyt Cubio, menetettyään ensin suurimman osan asiakkaistaan.
     
  8. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Minä tarvitsen kipeästi Cubion hinnoitteluun vastaamista.
    Koska Sauna on paras nimi.
    Muussa tapauksessa vaihdan Cubioon, koska jos liittymä on halpa, niin silloin se on myös markkinoiden paras mahdollinen.
     
  9. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
     
  10. polle

    Liittynyt:
    13/1/05
    Viestit:
    555
    Tykkäykset:
    0
    No, matkapuhelinverkko on nyt kuitenkin astetta kalliimpi rakentaa kuin perinteinen lankaverkko ja tuotekin on kehittyneempi. Ehkä tällä asialla voisi puolustella korkeampia hintoja. Nykyinen puheluiden ja tekstareiden hintataso toivottavasti kannustaa ja pakottaa operaattorit kehittämään sellaisia uusia palveluita, joita kansan syvät rivit oikeasti tahtovat. Muuten laskutus per asiakas tulee tippumaan lähivuodet.
     
  11. LateX Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    12/12/03
    Viestit:
    869
    Tykkäykset:
    51
  12. Bustis

    Liittynyt:
    27/6/02
    Viestit:
    681
    Tykkäykset:
    0
    Siitä vaan, mutta älä ihmettele, jos täällä ei yhdytä tuohon määritykseesi ja massat eivät vyörykään Cubion asiakkaiksi.
     
  13. Pappa-Smurffi

    Liittynyt:
    14/1/04
    Viestit:
    338
    Tykkäykset:
    0
    Ei DNA nyt niin kovin paljoa ole uusia asiakkaita saanut, vaivaiset 30000 / neljännes viime ilmoituksen mukaan... Mm. Saunalahti on edelleen kasvanut yli 2 kertaa nopeammin kuin DNA.
     
  14. SYS 49152 Vieras

    Niin no joo, jos katsoo pelkästään tämän vuoden ekaa neljännestä mutta jos otetaan kasvuluku huomioon siihen verrattuna mitä se oli asiakashävikin jälkeen niin kasvua on ollut enemmänkin, eli kyllä mm. hinnoittelu ja muu toiminta on ollut hyödyllistä.
     
  15. Pappa-Smurffi

    Liittynyt:
    14/1/04
    Viestit:
    338
    Tykkäykset:
    0
    Ja edelleen, samassa ajassa Saunalahti on yli kaksinkertaistunut. DNA:n kilpailukyky on ollut siis kadoksissa jo pidempään, vaikka he saivatkin jo osittain korvattua takavuosien suurta asiakaskatoaan.
     
  16. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    On joo kaksinkertaistunut,mutta siitä huolimatta annettiin tulosvaroitus:)
    No toivotaan tästä vuodesta nelikertaista asiakasmäärää, niin päästään pakkasen puolelta plussalle. Vois sitten plehtikin ostella osakkeensa takaisin.
     
  17. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Niin no, ehkä tuohon lankaan pitäisi verrata jotain puhepakettia (iso kk maksu) ja jotain lähipiirin hintaa.

    Toki hinnoissa on varaa muuttua, mutta kaikki eli kk maksu ja minuutti hinnat eivät oikein voi mennä liki ilmaiseksi, jos halutaan että kaikki asiakkaat kanattavat.
     
  18. J2EE

    Liittynyt:
    15/11/04
    Viestit:
    456
    Tykkäykset:
    0
    Tuosta älyttömästä voi tietty olla montaa mieltä, mielestäni on parempi maksa minuutista esim 6,9senttiä kuin 13 senttiä (olikohan edellisessä Vakio M liittymässä tuo hinta). Eli kuluttajan kannalta tuo on hyvä asia.

    Firman kannalta tuo ei välttämättä myöskään ole huono asia, koska tuollaiseen 6,9 senttiä per min liittymään ei tartte VÄLTTÄMÄTTÄ antaa puheaikaa. (korostus siksi, että Kolumbuksella mennee aika onnettomasti kun puheaikaakin pitää antaa liittymiin) Eli jos laskee, että asiakkaalle antaa vaikka 10€ per kuukausi puheaikaa ja asiakas puhuu vaikkapa 15€:n edestä niin firma saa laskutettua asiakkaalta sen 5€. entä jos asiakas puhuu 6,9 sentin liittymällä saman verran minuutteja?

    13senttiä * 70min + 10senttiä kaverisoittoja * 70min = 9,1 + 7 euroa = 16,1 euroa - puheaika 10 euroa = 6,1 euroa. Tähän vielä kk maksu päälle esim 2,9€ = Yhteensä 9 euroa laskua per kuukausi. Ja ehkäpä tuostakin vielä pitää maksaa jotain boonuksia yms. etuja joku prosentti.

    6,9senttiä * 140 min = 9,66 euroa + kk maksu 66 senttiä = 10,32.

    eli halpis liittymä tulee tuolla esimerkilläkin jo kalliimaaksi, vertaa vielä siihen jos asiakas on tarkka ja puhuu vain puheajat pois.

    Väitän vielä sinisin silmin, että Halpis liittymien omistajat puhelevat enemmän (hive arvio 20% enemmän) kuin vanhojen liittymien omistajat ihan siitä ilosta että nyt on niin perkeleen halpaa.

    Eli mielestäni hinnat EI ole älyttömällä tasolla.

    Täytyy vielä muistaa, että veikkaukseni on nykymaailmasta, että jokainen itseään kunnioittava operaattori tehostaa toimintojaan käyttäen uusia teknologioita hyväkseen. Eli voidaan tehdä enemmän nopeammin ja vähemmällä miesvahvuudella.

    Jokainen halukas voi testata operaattoreiden tehokkuutta soittamalla heidän eri asiakaspalveluihinsa. Mitä nopeammin vastaavat sitä tehokkaampaa tekniikkaa aspalla käytössä? Okei toinen vaihtoehto on että aspassa istuu miljoonan tytön aspa, mutta sitä tuskin yhdelläkään operaattorilla on varaa pitää yllä paitsi TeliaSoneralla.
     
  19. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Osa soitetuista minuuteista voi olla tappiollisia, eli tietyissä tilanteissa, mitä enemmän soittaa sitä enemmän tappiota, jolle ei voi tehdä mitään tehostuksia jne.

    "Terveelle" tasolle hinnoitellussa liittymässä on katetta, eikä operaattorin tarvitse toivoi soittoprofiilia.

    Mielenkiintoinen tulkinta.

    Voisin kuvitella että puhelinasiakaspalvelun kuormitukseen vaikuttava hyvin monet asiat, myös se että on hyvä asiakaspalvelu lisää sen käyttöä.

    Asiakaspalvelun ruuhkaisuus kertoo vain sen onko se mitoitettu tarpeen mukaan.
     
  20. Pappa-Smurffi

    Liittynyt:
    14/1/04
    Viestit:
    338
    Tykkäykset:
    0
    Joo, väkeä vaan pihalle, niin ei tarvitse maksaa niin monelle palkkaa, eikä ne asiakkaat niin fiksuja ole että huomaavat palveluiden huonontuneen, jne. ...
     

Jaa tämä viestiketju