1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Blogi - jamov COPY - 15 gigatavua ilmaista tallennustilaa pilvessä

Keskustelu osiossa 'Blogit', aloittaja jamov, 2/3/14.

1. jamov

jamov

Tykkäykset:
    16
    Puhelinmalli:
    Iphone 5
    Pilvitallennuspalveluja on tällä hetkellä mukavasti saatavilla. Suosituimpia ovat Icloud (5GB), Mediafire (10GB), Box (10GB), Mimedia (7GB), Google Drive (15GB), Copy (15GB), Skydrive (7GB) F-securen Younited (10GB), suluissa se mitä kukin palveluntarjoaja antaa ilmaista pilvitilaa käyttöön.

Itselläni on käytössä Icloud, Skydrive, Dropbox, Younited, Google drive ja Copy. Pikku hiljaa olen tutustunut enemmän ja enemmän Copyn palveluun, joka tuntuu toimivan hyvin ja löytyy käyttöliittymä lähes joka laitteelle mm. IOS, Android, Windows phone, Windows.

Copyssa saat käyttöösi huimat 15 gigatavua ilmaista talennustilaa. Lisäksi kun kutsut esim. kavereita ja muita perheenjäseniä käyttämään Copya, saat 5 gigatavua lisää pilvitalennus tilaa ja myös kutsuttu saa tuon lisätilan. Tätä pidän reiluna markkinointikikkana. Toki tulee huomioida, että kutsutun tulee asentaa Copyn käyttöliittymä johonkin laitteeseen vaikka sitten Windows pöytäkoneeseen ja kirjautua palveluun. Vasta tämän jälkeen kutsuja ja kutsuttu saa palkkion eli tuon 5 gigatavua lisää talennustilaa.

Copy on englanninkielinen, mutta kuitenkin melko helppo käyttää, suurempia haasteita en itse ainakaan kohdannut. Copyssä voit jakaa joko yksittäisiä tiedostoja tai kokonaisia kansioita. Voit lähettää jaettavasta tiedon sähköpostilla, viestillä, Facebookilla, Twitterillä tai yksinkertaisesti kopioda linkin leikepöydälle ja liittää sen esim. blogiisi. Kännykästä voit ladata kuvia talteen COPY-pilveen ja katsella myöhemmin kotona pöytäkoneeltasi.

Lisätilaa Copyyn saa myös ostamalla. Vaihtoehtoja on ainoastaan kaksi 250GB 99$/vuodessa ja 500GB 149$/vuodessa, kuukausittin maksettuna vuosimaksusta tulee hieman kalliimpi.

Myös Google Drive kilpailee käyttäjistä myös 15 gigatavun talennustilalla, mutta lisätilaa voi hankkia ainoastaan maksamalla siitä. Lisätila maksaa 100 GB $4.99/kk, 200 GB $9.99/kk ja 400 GB $19.99/kk.
    Google Drive on myös helppokäyttöinen ja poiketen Copysta suomenkielinen, mikä tietysti on monelle tärkeä asia käytön kannalta. Mutta ei Google Driven suomenkielinen käyttöliittymä tee siitä täydellistä. Ja itse ainakin tykästyin enemmän Copyn IOS appsiin kuin Google Driven vastaavaan.

Copyn ja Google Driven voi asentaa myös Windowsiin. Itselläni on käytössä Windows 7, jossa molemmat, Copy ja Google Drive -ohjelmat, asentuivat helposti ja resurssinhallintaan ilmestyivät verkkokansiot. Verkkokansioita voikin sitten käyttää kuten normaalisti kansioita Windowsissa.
    Resurssinhallinnassa saat myös jakotoiminnot hiiren kakkospainikkeella näkyviin. Copy ja Google Drive toimivat myös web-liittymällä joten niitä voi siis käyttää lähes missä ja milloin vain.

Uusimmista tulokkaista Younited on varmaakin mielenkiintoisin ja arvatenkin turvallisin. Mutta vielä en ole tarpeeksi tutustunut kyseiseen palveluun todetakseni siitä enempää.

Eri pilvipalveluihin kannattaa tutustua ja ottaa käyttöön yksi tai useampi, näin pääset helposti käyttämään haluamasi tiedostoja missä ja milloin vain tai voit jakaa haluamasi kuvat tuttaviesi kesken. Pilvipalveluiden tietoturvaan ja tiedon säilymiseen kannattaa kuitenkin suhtautua varauksella joten ihan kaikkea pilveen ei kannata tallentaa.

2. laehtis

Tykkäykset:
    11
    Puhelinmalli:
    Galaxy S3
    Mites ootko Megaa kokeillu? 50GB ilmasta, suojattua tilaa. Itse kokellut desktop - ja android-clienttejä ja hyvin pelas.

3. timo-gk Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    196
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia
    Kiinnittäisin huomiota tallennustilan lisäksi myös siihen, kuinka isoja tiedostoja ko. palveluun pystyy lähettämään ja upload/download-siirtonopeuksiin.

4. laehtis

Tykkäykset:
    11
    Puhelinmalli:
    Galaxy S3
    Erittäin hyvä pointti. Itse olen ainakin Dropbox ja Mega -palveluissa ollut tyytyväinen, näistä ehkä Mega nopeampi.

Jaa tämä viestiketju