1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Compaq Ipaq johon asennettu Linux

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja tanheis, 21/3/03.

1. tanheis

Tykkäykset:
    0
    Onko muut kokeilleet asentaa Linuxia Ipaq:iin?
    Itse asensin hetki sitten ja olen yllattynyt sen toimivuudesta!
    Ohjelmia löytyy niin selaimia irc clienttejä ja muita chat clienttejä. Kaikki tuttuja linux ohjelmia käännettynä ARM:lle.

Uudemmille X-scale prossuille kuten Ipaq H3900 sarja on jo mahdollista asentaa Linux.
    Bluetooth/IR toimii luonnollisesti bluez softilla jotka on räätälöity kyseistä PDA linuxia varten.

Familiar linux ja Opie gui:lla.. Tsekatkaa
    www.handhelds.org

Kuvia omasta Ipaq:sta Linuxilla ja OPIE käyttöliittymällä.
    http://t-heisk.net/ipaqlinux/

2. ZupaDupa

Tykkäykset:
    0
    Itse olen juuri ostamassa samaa mallia joka sinulla (vielä?) on. Luuletko että saan infrapunan kautta luotua GPRS yhteyden Nokia 3650:n välityksellä? Käytätkö itse puhelinta PDA:n kanssa?

3. Mersault

Tykkäykset:
    0
    Moi. On kyllä käynyt joskus mielessä, handhelds.org:ssakin olen joskus pyörinyt. Oliko mitään hankalia vaiheita tuossa installauksessa? Itse mietin lähinnä että kun Dell Axim X5 pyörii jaloissa käyttämättömänä niin että siihen instaisin _kunnon_ käyttiksen. Tuo softan ja tuen puute itsellä on ollut suurin este mutta jos todellakin Linux-koodiin tehtyjä ohjelmia riittää niin pitänee tehdä omalla kohdalla sama juttu.

Jep. Aximissa on myös X-scale 400Mhz joten luulisin tuon pelittävän. Millä ohjelmalla PDA sitten synkkaa pöytäkoneen kanssa?

Helkutin hyvältä näytti systeemisi kuvissa. Oletko huomannut nopeudessa eroa?

4. ZupaDupa

Tykkäykset:
    0
    Handheld.org:issa mainitaan huonosta synkkauksesta (erityisesti PIM) tietokoneen <-> PDA:n <-> puhelimen välillä.

5. Jupex Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Joku nokia
    Tollainen yhdistelmä kovin hotsittais mutta mutta.... kovin on kalliita uudet Ipaq:it. Käytettyä siis ajattelin.

En ole noista malleista ja niiden eroista kovin perillä, eli vähintään millainen sen Ipaq:in pitäis olla että kunnollinen jakeluversio toimii. Muistikortti olis kiva saada kiinni ilman sitä wammaista taskua. Se tekee laitteesta kovin ison. kas kun nörtti tahtoo leikkimään.

Jaa tämä viestiketju