1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Communicator vai iPaq

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja kostit, 12/8/02.

1. kostit

Tykkäykset:
    0
    Onko kenelläkään kokemuksia hyviä/huonoja communicatorista tai iPaq:sta ?

Olen hankkimassa laitetta, jolla pystyisin lukemaan/kirjoittamaan postit ja kalenteri on myöskin tärkeä olla olemassa. Nyt sitten pähkäilen näiden kahden laitteen välillä.

2. murto

murto Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Henkilökohtaisten kokemusten perusteella päätyisin communicatoriin (laitteena Loistava).

PDA ja kännykkä ei ole kovinkaan kätevä parivaljakko. Käyttö on hankalaa infrapunan kautta (oma kokemus). Ipaq on aika kova syömään virtaa, commun kanssa selviää paljon pitempään. Commun kanssa on miljuuna kertaa helpompi kirjoitella.

3. Nurkku

Tykkäykset:
    0
    Itse olen omistanut 9110:n ja nyr omistan 9210:n tästä Communicaattori sarjasta.

9210 sopii vallan mainiosti tuohon postien lukemiseen/kirjoittamiseen, kalenterikin on hyvä. Kaatuilua en ole havainnut tällä uusimmalla(?) softalla, softan versio on 4.13.

Myöskin 9110 soveltuu molempiin, mutta tiedonsiirto on hitaampaa ja 9110 on yksitaajuuspuhelin.

iPaq:sta ei itsellä ole minkäänlaista kokemusta.

4. werty

Tykkäykset:
    0
    9210 soveltuu mainiosti mailien lukemiseen ja kirjoittamiseen.

Jos taas haluaa kunnon PDA:n ja pienen puhelimen tai haluaa käyttää GPRS yhteyttä, niin PDA + puhelin on oikea valinta. Nythän ei enää tarvi IR:n kanssa pelata kun BT:kin on olemassa.

Lähinnä kysymys on että haluaako käyttää näppistä vaiko kynää.

5. hendhe

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Sonera
    Näin se on , kun BT on keksitty irdasta ei tarvitse enää huolehtia. Joihin kämmenkoneisiin löytyy suorastaa loistavia näppiksiäkin(Esim Palm:it). Itselläni on käytössä puhelin+Palm yhdistelmä ja loistavasti toimii.
    Mutta mielipiteensä kullakin.... tässäkin asiassa

6. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    No asiassa on aina kaksi mielipidettä,kun verrataan kahta laitetta,mutta jokainen varmaan arvaa,että 9210i:n omistajana hehkutan pilviin omaa malliani.sähköpostin luku nykynopeuksilla ihan siedettävää luokkaa.Jos tässä kommarissa olisi gprs,niin varmaan laittaisin tyynyn viereen joka ilta kapulani lepäämään,koska se tästä enään puuttuu.Kalenteri toiminnat aivan vertaansa vailla ja omaa luokkaansa.On munkin kokoisilla nakkisormilla erittäin miellyttävää käyttää näitä näppiksiä.Kynällä tökkiminen ottaa ainakin mun hermoon,mutta toiset tykkää siitäkin vaihtoehdosta.Radiolinjan ilmainen mobiilisähköposti ja duunin sähköposti koko ajan käden ulottuvilla.Koko ei haittaa mitään ja olenkin tottunut tähän matolaatikkoon,kun vertaa vaikka esim 8210 koko luokkaa.Tästä nyt voi jauhaa vaikka puoli päivää,mutta kommunikaattorille annan arvosanan 10- ja miinus tulee gprs puuttumisesta.

7. vtormane

vtormane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Arska vei sanat suustani, toivottavasti näemme vielä päivän jolloin ilmestyy 9310 sisällään herkut, gprs,bt,joystick(jolla ohjataan hiirtä webbisivuilla),yms...

8. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Tulee se vielä sieltä myyntiin,usko pois ja vielä vuonna 2003

9. simopo

Tykkäykset:
    0
    9210 vai kämmenmikro

Tere!

Itselläni käytössä T68i ja Fujitsu Siemensin Loox.

Itselleni on ollut tärkeintä pienehkö puhelin, sillä puvun taskussa tuo communicator on liian iso ja vyökoteloa en suostu käyttämään. Looxia käytän kalenterina, selaimena ja sähköpostiin.

Tätä pari valjakkoa voin suositella...

10. Devilution

Tykkäykset:
    0
    Mulle on ainoastaan toi Commu noista kahdesta tuttu, mutta sen käyttö esim. sähköpostin lukemiseen on ollu ainakin toistaiseksi ihan suhteellisen kätevää ja vaivatonta. Voisin siis jopa suositella 9210:ä.

11. R-Pelle

Tykkäykset:
    0
    Re: 9210 vai kämmenmikro

Miten LOOX:issa kestää akku? Häviääkö kalenterin ja kontaktilistan tiedot jos akku on tarpeeksi pitkään tyhjänä?

Edit: Juu, sorry offtopic...

12. Tumppu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    9
    Puhelinmalli:
    6110
    Sellainen on jo; IBM;n läppäri varustettuna pc-kortilla (noksun D211) +3Com bt-usb.

Siis jos se joikkarisysteemi on niin tärkeää.. itse olen mieltynyt enemmän tasohiireen.

Ja ainahan sitä taskua/vyökoteloa voi käydä räätälillä/suutarilla suurennuttamassa vai?

13. simopo

Tykkäykset:
    0
    Akun kesto

R-Pelle: Akun kestosta on kauhean vaikea sanoa mitään tuntimäärää...sehän on vähän väliä laturissa kun synkkaa tietoja....no sen voi sanoa, ettei ole kertaakaan ollut lähellä loppua meikäläisen käytöillä.

Tuosta tietojen häviämisestä olin lukevinani, että häviävät, jos virrat loppuu totaalisesti.

Jaa tämä viestiketju