1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Commari Venäjältä

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja hamletc, 15/1/08.

1. hamletc

Tykkäykset:
    0
    Jostain syystä olen joutunut pidemmälle keikalle Moskovaan ja olisi tarvetta ostaa Commari. Vehje näyttää olevan täällä ihan ok hintainen eli 28 000 ruplaa joka on euroissa noin 773 euroa. Nyt kuitenkin mietityttää seuraavat asiat:

* kieli eli ilmeisesti täällä myynnissä olevat vehkeet on venäjän kielellä varustettuja ja esim. englanninkielistä vehjettä olisi huomattavasti miellyttävämpi käyttää. Voiko Commarista itse vaihtaa kielen venäjästä englantiin vai tarviiko asentaa joku kielipaketti jossa on englanti?
    Mites suomi?
    * takuu. Jos täältä ostaa vehkeen, niin toimiiko takuu myös sitten kun joskus vuoden päästä olen palannut suomeen myös suomessa ?

Utelee,
    Hamletc

2. Legge

Legge

Tykkäykset:
    0
    Ote Nokian takuusta:

Eipä taida siis takuu olla muualla voimassa kuin Venäjällä.

3. LaBlanca Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    47
    Suomalaisista nettiputiikeista esimerkiksi Idesanissa näyttää olevan 790 euroa ja Cyberfotossa 777 euroa, eli en kyllä itse lähtisi Venäjältä ostamaan. Kun tuo takuukaan ei taida sitten toimia kuin Venäjällä ja lisäksi näppäimistössä taitaa olla lisänä myös kyrilliset kirjaimet. Softa sinänsä taitaa olla tuotekoodista ja muista mukana olevista kielistä riippumatta aina myös englanniksi.

4. hamletc

Tykkäykset:
    0
    Täytyy miettiä. suomeen ei ole asiaa lähikuukausina, joten siksi olen ajatellut ostaa täältä paikan päältä. Ja venäjän posti ei ole maailman luotettavin, joten suomalaista nettikaupoista tilaaminen venäläiseen osoitteeseen ei tunnu houkuttelevalta ajatukselta. tietenkin voisin tilata suomalaiseen kotiosoitteeseen, mutta sitten olen saman ongelman edessä, eli suomessa ei tule lähiaikoina käytyä. Kielistä. tarkemmin mietittynä yhdistelmä venäjä + englanti on luultavasti kaikkein paras, koska silloin voi lähetellä tekstiviestejä venäjäksi, joka on varsin olennaista täällä kun ihmiset osaa englantia kovin huonsti.

Takuu on ehdottoman huono homma. Täällä kaikkien ihan pikkuasioidenkin hoitaminen on niin työlästä, että ajattelen kauhulla takuuhuollossa asiointia venäjäksi ja venäläisellä asiakaspalvelumentaliteetilla varustettujen ihmisten kanssa. agh.

Hamletc

5. samumanu Vieras

Toki jos ostaisi visalla eikä tavara tule niin luottoyhtiöhän korvaa?

6. hiphei Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ei korvaa automaattisesti, mutta todennäköisesti reklamaation jälkeen kyllä.
    Jos se jää tulliin maksamattomien verojen vuoksi, niin siinä tapauksessa taas ei tietenkään ole aihetta reklamaatiolle.

7. Mobilefun

Tykkäykset:
    2
    Toki voisi tiedustella voisiko kansainvälinen kuriirifirma kiikuttaa sen sinulle Suomesta? UPSit ym.

8. hobbymat

Tykkäykset:
    2

Kaikissa Nokian puhelimissa on tietääkseni englanti aina valittavissa käyttökieleksi. Myös venäläisessä Kommarissa. Suomea ei siinä kielipaketissa kylläkään ole, joten joudut käyttämään sitä englanniksi.

Tokihan voit takuun raukeamisen uhalla vaihtaa siihen myöhemmin suomalaisen softan melko yksinkertaisesti itsekin Nemesistä ja NSU:ta käyttäen, mutta samalla on syytä vaihtaa tai vaihdattaa koneeseen skandinaavinen näppäimistömatto, jossa on skandit ja muut erikoismerkit oikeilla paikoillaan.

Jaa tämä viestiketju