1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

com.google.process.gapps has stopped ongelman ratkaisu

Keskustelu osiossa 'Samsung', aloittaja Matt, 20/11/12.

  1. Matt

    Liittynyt:
    20/11/12
    Viestit:
    2
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Galaxy S2
    Löysin otsikon mukaiseen ongelmaan kaksi ratkaisua omaan Galaxy S2 GT-I9100 puhelimeeni (Android ver. 4.0.4)

    Virheilmoituksen syy puhelimessani oli gmail ohjelman synkroinnin epäonnistuminen Internet tietojen osalta.

    Ratkaisu 1 (pikaratkaisu):

    Jos sinulla ei ole tarvetta gmail Internet tietojen synkronointiin (bookrmarks etc.) yksinkertaisesti poista synkronointi näiden tietojen osalta.

    Mene -> Asetukset -> Tilit ja Synkronointi -> <valitse oma gmail tilisi xxx@gmail.com painamalla sitä> -> Poista "Synkronoi Internet" kohdasta täppä.

    Kokeile tuleeko herja enää tuon jälkeen valitsemalla "Synkronoi nyt". Jos tulee, poista synkronointi sen tilin kohdalta minkä aikana tuo xxx.process.gapss herja tulee.

    Ratkaisu 2 (jos haluat pitää gmail.com Internet synkkauksen päällä):

    Mene -> Asetukset -> Sovellukset -> Valitse ylävalikosta "Kaikki" sovellukset -> Valitse "Internet" sovellus listalta -> Valitse "Poista tiedot" ja "Tyhjennä välimuisti".

    Tämän jälkeen mene kokeilemaan tuota Ratkaisu 1 kohdan synkkausta uudelleen, gmail.com synkkaus voi nyt kestää hieman pidempään kun on data tyhjennetty luurista mutta ainakin minulle synkronointi meni nyt läpi ilman process.gaps herjoja.

    Ilmeisesti jokin synkronointiputkessa oleva nettitieto oli mennyt epätäydelliseen muotoon ja pisti Googlen gapps prosessit ihmettelemään meininkiä herjan arvoisesti kerta toisensa jälkeen. Itselläni vaihtuu omista ja vieraiden WLAN yhteyksistä 3G yhteyksiin etc. jatkuvasti liikkeellä ollessani ja käyttäessäni Internet appsia - helposti jokin tieto saattaa bittiavaruudessa jäädä epätäydelliseen muotoon ja koodin pitäisi nämä virhetilanteet toki hoitaa.

    Toivottavasti tästä on apua.

    Ärsyttäviä tämänlaiset toistuvat herjat ja jumitukset. Saisivat Samsung ja Google tehdä mobiilisti liikkuville ihmisille mobiiliisti toimivia ja testattuja appseja ja kunnolla testattua koodia, jopa yhteistestauksin ennen tuotejulkaisuja.
     
  2. amdnow

    amdnow Supermoderaattori

    Liittynyt:
    24/11/02
    Viestit:
    6455
    Tykkäykset:
    6044
    Puhelinmalli:
    Fiskarssin 10
    Kiitos ja heti perään kysymys miksi tämä ei mahdu Galaxy S2 viat ja ongelmat - osioon?
     
  3. Matt

    Liittynyt:
    20/11/12
    Viestit:
    2
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Galaxy S2
    En itse ainakaan saanut hakutoiminnolla postauksen jälkeenkään mitään hakutuloksia näillä hakusanoilla. Itselläni ei ainakaan ole aikaa kahlata tuhansia viestejä ja kertomuksia näillä palstoilla. Saa siirtää vapaasti myös muualle ja voin tämän poistaa jos on kovasti etiketin vastainen paikka viestille.

    Vastauksena. Kärsimättömyys ja halu löytää vastauksia ongelmiin nopeammin, eikä ainoastaan lukea kuvauksia ongelmista vaan ratkaisuja. On ymmärtääkseni Samsun laitealustalla yleinen ongelma eikä kohdistu vain Galaxy S2 luuriin.

    Minusta olisi hyvä jos ongelmakuvaukset ja näihin liittyvät ratkaisut saisi paremmin kohtaamaan.
     

Jaa tämä viestiketju