1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Club Nokia vaihtolaite odottaessa

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Zei, 8/8/06.

1. Zei

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    htcone
    Vielä vuosi sitten oli voimassa Club Nokian jäsenille, että takuuaikana puhelimen vika korjataan Club Nokia Service Point-pisteessä "odottaessa". Mikäli korjaus ei onnistu odottaessa, kuluttaja voi joko jättää laitteen huoltoon tai ottaa tilalle swapin, joka jää omaksi. Itse hyödynsin tätä tarjousta siten, että kun puhelimessani oli vika, soitin Service Pointteja läpi saadakseni tietää missä on vastaavia swappilaitteita, ja vein koneen sinne huoltoon. Kun korjaus ei ymmärrettävästi onnistunut odottaessa, sain swappikoneen tilalle.

Erikoista tässä jutussa oli, että silloinkaan asiaa ei mainostettu Nokian nettisivuilla missään. Olin itse saanut tietää Club Nokia-esitteestä (luottokortin kokoon taivuteltava lehtinen). Minusta kyseessä oli merkittävä etu, sillä sehän käytännössä tarkoitti että ei tarvitse ikinä odottaa pitkiä huoltoja, vaan voi valita sopivan huoltopisteen ja hakea sieltä suoraan swappikoneen. Kyllähän siinä huoltopisteessä asiasta yskittiin, mutta kun näytin mustaa valkoisella, ei ollut vastaan sanomista.

Vieläköhän tämä juttu on voimassa? Sittemmin Nokian takuu on laajentunut 24 kuukauteen, joten olisiko silloin tehty asiaan muutoksia. Edelleenkään Club Nokian sivuilla asiasta ei mainita mitään.

2. Hedgehog

Hedgehog Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    38
    Puhelinmalli:
    S7 Edge, iPhone6
    Swappikone? Siis upouusi malli omaksi, vai jonkun jo entuudestaan käyttämä malli väliäikaisesti käyttöön?

Tuohan kuulostaa vallan mainiolta palvelulta Clubilaisia kohtaan, miten ihmeessä tästä en ole ennen mistään lukenut?

Mailaa Nokia Care asiakastukeen ja kysäse.

3. Zei

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    htcone
    Ainakin se swappikone jonka sain, oli käytännössä uutta vastaava. Se oli 6260, johon vaihdettiin mun vanhasta puhelimesta akku ja takakansi. Nokia Care ei tunnu tietävän asiasta kuin asiasta mitään..

4. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Kumma homma...

kerran kun en ollut klubilaiseksi ehtinyt rekisteröityä niin mulle annettiin puhelin siksi aikaa kun uutta rassattiin. Oli vielä Nokian 6100 jota olin huoltamassa... Noo, 5e kuulemma olisi maksanut "ei klubilaiselta" nostin äläkän. Lain mukaan klubietua tässä tapauksessa ei saanut hyötykäyttää koska silloin kun olisin klubilainen, olisin joutunut sitoutumaan ottamaan mainoksia Nokialta vastaan, joten menetelmä ei ollut laillista. Tuon kaltainen ei voi olla ehtona sitten. Samalla kummasteltiin swappikoneita joita allekirjoittamalla sitoudut ottamaan jonkun toisen vanhemman paskan vastaan. Kuluttajaneuvojakin ihmetteli kyseistä toimintaa.

5. McTom™

McTom™ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Itse olen tästä kuullut/ lukenut/ käytännössä todennut todeksi- aikoinaan:
    Eräs nokialainen vaihdettiin suoraan myymälän tiskillä 7(!) kertaa, kun oli juuri tullut myyntiin ja täten eivät pystyneet samantien tekemään mitään.
    Tilalle tulleet puhelimet vedettiin suoraan myyntipaketeista, kun Nokialta ei vielä ollut tullut takuuhuollettuja koneita.

Kerran myyjä väitti, ettei tälläistä vaihtoa ole olemassa, niin soitin Nokian tukeen ja siellä luurin päässä ollut henkilö soitti kyseiseen liikkeeseen ja kas kummaa tilalle tuli takuuhuollettu luuri.

En tiedä onko tämä enään voimassa- epäilen.

6. kaikas

Tykkäykset:
    0
    Eikös tuo ollut ainakin ennen, että swappikoneen sai lainaksi korjauksen ajaksi tai vaihtoehtoisesti halutessaan sen sai myös itselleen. Eli sai itse päättää haluaako odotella omaa takaisin huollosta vai ottaa suoraan takuukorjatun puhelimen, jonka historiasta ei tietysti tarkempaa tietoa ollut... Näin ainakin muistelisin, joskus lukeneeni, ei ole koskaan vaan tarvinnut käytännössä kokeilla, kun viat on pääasiassa aina saatu korjattua odottaessa (yleensä vain softapäivitys).

7. John Cooper

John Cooper Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Näin se on ollut ja jos tehdaskunnostettuja vaihtareita ei ole niin tilalle on saanut uuden (rungon) mihin vaihdetaan kuluvat osat kuten vaihtokuoret, akku ja muistikortti omasta käytetystä.

Jaa tämä viestiketju