1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Classic/Privat Duon myynti loppui

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Peurasaari, 15/3/05.

  1. Peurasaari

    Peurasaari Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    30/10/02
    Viestit:
    1033
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
  2. deri

    Liittynyt:
    8/10/04
    Viestit:
    218
    Tykkäykset:
    0
    Hyvä vaan, että noista pääsi eroon. Liian korkeat hinnat ja liian vaikea hinnoittelu.
     
  3. Liiu

    Liittynyt:
    18/8/04
    Viestit:
    20
    Tykkäykset:
    0
    Olisi ollut kyllä ihan kiva päästä kokonaan eroon, nythän ei kai kuitenkaan vaihdettu vanhoille PD tai CD -asiakkaille uusia liittymätyyppejä? Toisessa keskustelussa juuri niin kehuttiin sitä kuinka sonera muistaa vanhoja asiakkaita pudottamalla hintoja. Taas jätettiin valtava määrä asiakkaita roikkumaan kalliisiin liittymätyyppeihin.

    Ihme soutamista ja huopaamista ainakin tuon classic duon osalta.Tämähän oli jo toinen kerta kun se vedettiin myynnistä. Tuskin sillä nyt viime kevään jälkeen on ollut menekkiä edes nimeksi, joten en ymmärrä miksi se edes tuotiin takaisin täksi aikaa.
     
  4. BuZu Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    15/2/03
    Viestit:
    1509
    Tykkäykset:
    0
    Ehkä ihmiset valittivat, kun eivät voineet enää Duo-Duo-vaihdolla saada puheaikaa...
     
  5. polle

    Liittynyt:
    13/1/05
    Viestit:
    555
    Tykkäykset:
    0
    Saisivat Elisa ja Sonera jatkaa siivoustaan siten, että pudottaisivat myynnistä poistettujen liittymien hinnat nykytasoon. Esim. Elisalla löytyy vielä jopa 0,41 E / min hintoja. Monet vanhemmat ihmiset eivät ole jaksaneet/osanneet vaihtaa liittymiään/liittymätyyppejään ja maksavat siksi vanhojen aikojen hintoja. Moraalisesti arvelluttavaa toimintaa operaattoreilta, sanoisin. Olen itsekin auttanut vaihtamaan monen tutun vanhat "Radiolinja" Freetimet Kolumbuksiin. Tietenkin tämä koskee muitakin operaattoreita kuin näitä kahta suurinta, mutta heitä suuremmassa mittakaavassa.
     
  6. Trex

    Liittynyt:
    26/6/02
    Viestit:
    913
    Tykkäykset:
    0
    Soneran liittymävalikoimassa ei ole yhtään liittymää, joka olisi ollut kaikissa tilanteissa Privat Duoa ja Classic Duoa halvempi, joten Sonera ei mitenkään voi alkaa muuttelemaan ihmisten liittymätyyppejä omin päin. Aiemmilla kerroilla, kun liittymien hintoja on laskettu tai uusia liittymiä lanseerattu, Sonera on aina muuttanut ihmisten liittymiä halvempaan, kunhan uusi liittymä on ollut aina vanhaa edullisempi. Tätä samaa ei tee Elisa, ei Saunalahti, ei DNA etc...
     
  7. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Riippuu vähän mistä kyse.
    Jos operaattori pysyy kohtuudessa niin ei kyse niin moraalittomasta kuin ehkä vaikuttaa.
    Usein joitkin liittymät ovat tehty kulloinkin voimassa olevien kamppanijoiden mukaan ja niiden hinnoittelussa on toimittu sen hetken marrkinatilanteen ja kustannustason mukaan ja oletettu että keskimäärin asiakas pitää liittymän vähintään tietyn ajan, joten operaattorin ei ole mielekästä mennä alenteleen kakkia hintoja aina halvimman tasolle.

    On myös muistettava että melkein alasta riippumatta uusien asiakkaiden houkutteleminen vaatii enemmän ponnistelejuja kuin vanhojen pitäminen.

    Mutta voidaan myös ajatella että kyseinen toiminta aktivoi asiakkaita asioimaan liikeissä -> tuetaan jakelukanavaa -> asiakkaat pääsevät tutustumaan uusiin tuotteisiin, niin rauta kuin palvelu puolella.

    Mutta on toki kohtuutonta pitää vuosiakausia vanhentuneita hintoja, joilla ei ole muuta kaupallista merkitystä kuin että joku niitä maksaa.

    Mielenkiintoista, ainakaan vielä talvella on olisi itse noin tehnyt. Sillä mielestäni Elisan omat tuotteet soveltuvat paremmin kuvailemillesi asiakastyypeille.
     
  8. polle

    Liittynyt:
    13/1/05
    Viestit:
    555
    Tykkäykset:
    0
    No, Esim Elisa Freetimen päivähinta lankaverkkoon 0,41 E / min ei mielestäni ole kohtuutta.

    Niin. Kyseiset henkilöt eivät tee kännykällään muuta kuin soittavat ja maksavat laskunsa. Ehkä joskus harvoin jokunen hassu tekstiviesti. Asiakaspalveluun he hyvä kun uskaltavat soittaa, koska pelkäävät jotenkin, että etteivät ymmärrä, mitä sanovat tai tekevät siellä. En tiedä, mitä etua he saisivat Elisasta verrattuna Kolumbukseen. Etuohjelmat, kotisoitot sun muut eivät riitä kuromaan kustannusetua kiinni ja asiakaspalvelusta heidän on turha maksaa.
     

Jaa tämä viestiketju