Chromebook

Antoniom

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
9   0   0
Reaktiopisteet
35
Tarvitseeko chromebook virussuojan, vai onko tuo chromen oma miten varma?
Ei tarvitse todella turvallinen laite. Muistaakseni joka käynnistyksellä tarkistaa ettei ole viruksia ja jos on korjaa itsensä. Ei ole ollut 4v aikana mitään ongelmia :)

Nightuser

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
5138
Puhelinmalli
Moto G7 Power
Tarvitseeko chromebook virussuojan, vai onko tuo chromen oma miten varma?
Ilmeisesti sait sen Nordean toimimaan kun et enää viestissä siitä mainitse? Nordealla oli tänään ainakin ongelmia että johtuikohan siitä nuo sunkin ongelmat.

Nokkeli

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
5   0   0
Reaktiopisteet
31
Puhelinmalli
SGS 10e
Ilmeisesti sait sen Nordean toimimaan kun et enää viestissä siitä mainitse? Nordealla oli tänään ainakin ongelmia että johtuikohan siitä nuo sunkin ongelmat.
joo sain, lähti toimimaan kun oottelin vähä aikaa ja avasin ohjelman uudelleen. vähän kökkö tällä käyttää kun numeroita ei voi laittaa suoraan näppikseltä vaan valittava näytöllä olevista numeroista..
äsken pudotti pois wifi yhteydestä kun kone oli virransäästössä ja kansi kiinni. Asetuksista valittuna siten, ettei pitäisi kadottaa yhteyttä

Viimeksi muokattu:

tmm

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
412
Puhelinmalli
OP3T | Nokia 8 (työ)
Acer R3 sai siipeen ja näyttö halkesi - kannatti ostaa kiinalainen tietokoneen pidike. Keskellä ruutua yläreunassa 3 sentin halkeama. Ei näy aina, mutta harmittaa sen verran, että harkintaan menee uuden koneen osto. Tuskin sitä korjata pystyy/kannattaa?

Tarve ei ole "tässä ja nyt, mulle heti" vaan harkiten ajan kanssa. Itseäni himottaisi kynäohjattava malli, josta saa näppiksen irti. Koko 13"-15". Resoluutio ainakin FHD. Onko tällaista olemassa/tulossa lähiaikoina?
Acer Chromebook Tab ei ole mielestäni teknisesti valmis ja siinä on muutamia kompromissejä, joita en halua. Tosin sen hinta 370€ on sellainen, että voisin sen testimielessä ottaa 2-koneeksi, mutta uuden ykkoskoneen tarve jäisi edelleen.

jos sinulla tämä, niin varmista, että se on niin tiukka, ettei se kohdista liikaa painetta ruutuun.

Remetrius

Vippinä jo toista vuotta
Jäädytetty tunnus
Palaute - 100%
81   0   0
Reaktiopisteet
865
Puhelinmalli
iPhone 7
Acer R3 sai siipeen ja näyttö halkesi - kannatti ostaa kiinalainen tietokoneen pidike. Keskellä ruutua yläreunassa 3 sentin halkeama. Ei näy aina, mutta harmittaa sen verran, että harkintaan menee uuden koneen osto. Tuskin sitä korjata pystyy/kannattaa?

Tarve ei ole "tässä ja nyt, mulle heti" vaan harkiten ajan kanssa. Itseäni himottaisi kynäohjattava malli, josta saa näppiksen irti. Koko 13"-15". Resoluutio ainakin FHD. Onko tällaista olemassa/tulossa lähiaikoina?
Acer Chromebook Tab ei ole mielestäni teknisesti valmis ja siinä on muutamia kompromissejä, joita en halua. Tosin sen hinta 370€ on sellainen, että voisin sen testimielessä ottaa 2-koneeksi, mutta uuden ykkoskoneen tarve jäisi edelleen

Tuosta ei näyttö irtoa mutta muuten on ollut oiva peli. Olisi hyvässä harvennuksessa nyt.

tmm

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
412
Puhelinmalli
OP3T | Nokia 8 (työ)
hyvä vinkki; ei vaan ole kynäohjattava - päähänpinttymä on, että seuraava kone ymmärtää minun käsialaa jonka kirjoitan kynällä - haluan paperinomaisen kokemuksen muistiinpanojen tekoon sähköisesti

EDIT
spin 15 taitaa olla aika vanha kone jo. Missään ei lue, että tukisi android appseja tai kynää. Taitaa hinta olla keinotekoisesti ylhäällä. Ja luulen, että tipahtaa kohta tuen piiristä pois.

Viimeksi muokattu:

Nokkeli

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
5   0   0
Reaktiopisteet
31
Puhelinmalli
SGS 10e
Löytyisikö neuvoja miten saisin tulostimen langattomasti liitettyä hp:n chromebookiin? Tulostin Epson xp-355. Liittyi hyvin vanhojen win läppärien, samsung tabin ja S10e kanssa.
Chromebookiin olen asentanut Epson iprint ohjelman, mutta se ei löydä tulostinta. Kertaalleen sain tulostimen ip osoitteella liitettyä, muttei se jostain syystä toiminut kuitenkaan. Liitin myös usb:llä, mutten nähnyt chromebookissa tulostinta mitenkään? Pitäisikö johdolla liitettynä näkyä jotenkin jossakin?

tietovanhus

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
17   0   0
Reaktiopisteet
128
Puhelinmalli
Galaxy S10 plus
Löytyisikö neuvoja miten saisin tulostimen langattomasti liitettyä hp:n chromebookiin? Tulostin Epson xp-355. Liittyi hyvin vanhojen win läppärien, samsung tabin ja S10e kanssa.
Chromebookiin olen asentanut Epson iprint ohjelman, mutta se ei löydä tulostinta. Kertaalleen sain tulostimen ip osoitteella liitettyä, muttei se jostain syystä toiminut kuitenkaan. Liitin myös usb:llä, mutten nähnyt chromebookissa tulostinta mitenkään? Pitäisikö johdolla liitettynä näkyä jotenkin jossakin?
Liitämällä tulostimesi google cloud printtiin. Jos tulostin ei tue suoraan, niin sinulla täytyy olla windows kone jossa on chrome selain. Liität sitten sen selaimen kautta sinne tulostin valikkoon. Katso tarkat ohjeet google cloud printistä. Itsellä ainankin asentui tulostin joka ei suoraan tue

tmm

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
412
Puhelinmalli
OP3T | Nokia 8 (työ)
Mitä mieltä olette, mitä tapahtuu chromebookille kun se putoaa googlen ylläpidosta? Uskaltaako sitä enää käyttää pankkiasiointiin vai onko CB-käyttäjäkunta edelleen niin pieni + Suomen kielialuen koko, että realistiset riskit olemattomat?

Vaimolla Samsung Chromebook 2 11, joka on putoamassa tuen piiristä lähiaikoina (en ole varma kumpi malli kyseessä).

Oikeesti tämä ongelma on aika marginaalinen, koska mikään kone ei kestä ikuisesti, uusi rauta tuo aina jotain uutta kivaa ja CB:t on edullisia koneita eli useimmat meistä päivittävät koneensa uuteen ennen kuin ylläpito loppuu.

Taustaa
kun uusi CB esitellään, takaa google sille siitä päivästä lähtien ylläpitoturvaa tietyn ajan (olisiko 5v?) ja sen jälkeen siihen malliin ei tule enää mitään päivityksiä.
(edit) lue täätä tarkemmin --> Auto Update policy - Google Chrome Enterprise Help

tmm

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
412
Puhelinmalli
OP3T | Nokia 8 (työ)
Chromebook ja värisevä näyttö.
Sain tämän ongelman päälle. Ilmenee etenkin selaimessa kun on "laatikoita". Mutta saan ongelman aikaiseksi myös ilman chromea.
Laatikoiden reunat väpättävät jopa 1-2mm eli häiritsee ajoittain pahastikin. Väpätystä on sekä vaaka- että pystytasossa
Ongelma ei ilmene esim. katsottaessa netflixiä kokoruututilassa. En ole jaksanut korjausta tehdä lomalla, koska olen silloin katsonut lähinnä filmejä koneellani.

Sanovat, että johtuu tilin synkronoinnista. Kun saan ongelman ratkaistua, kerron lisää.
Korjaava toimenpide pitää tehdä toissa koneessa googlen asetuksissa. Luulen tehneeni sen tänään töissä eli illalla tiedän auttoiko.
Jos ei auttanut, vaihdan vakaaseen kanavaan. Olen beeta-kanavassa, koska Linux-sovellukset toimii siinä. Ja takaisin ei pääse laittamatta konetta sileäksi ja minulla se on täynnä paikallista dataa.

Top Bottom