1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Cd/Dvd levyltä asennettava Gps - ohjelmisto?

Keskustelu osiossa 'GPS-paikannus', aloittaja Matti Lehtinen, 16/2/09.

1. Matti Lehtinen

Tykkäykset:
    0
    Moikka!

Suurin osa näistä markkinoilla olevista Gps - ohjelmistoista näyttäisi olevan semmoisia, mitkä toimitetaan valmiiksi asennettuina erilliselle muistikortille.

Mulla on puhelimena HTC Touch Diamond, mihin ei erillistä muistikorttia saa asennettua, joten mitä vaihtoehtoja mulle löytyis?

Itse olen tähän mennessä löytänyt vain TomTom 6 - ohjelmiston, mikä on mahdollista tilata CD - levyllä ja asentaa täten tietokoneen kautta, puhelimen omalle muistikortille. Hieman vanha ohjelmisto vain on tämä ja tiedä sitten sen karttojenkaan ajantasalla olemisesta/päivitettävyydestä, joten olisiko teillä ehdottaa joitain muita ohjelmistoja?

Kiitoksia jo etukäteen.

Matti.

2. Matti Lehtinen

Tykkäykset:
    0
    Kun näköjään ei juurikaan kannanottoja kysymykseeni löytynyt, niin googlailin itse ykkösvaihtoehdoksi tuommoisen viime vuoden syksyllä julkaistun ohjelmiston, jonka pistän varmaankin tällä viikolla tilaukseen. :)

http://www.alk.eu.com/diamond/default.asp

3. shaft

Tykkäykset:
    0
  4. Matti Lehtinen

Tykkäykset:
    0
  5. K@rtsa Vieras

Äkkiseltään katsottuna niin löytyykö tuohon edes euroopan kartaa?? saati Skandi karttaa. Sullahan puhelin toimii normaalina massamuistina kun laitat kiinni Pc.hen eli ei nyt mitään eroa sillä onko muistikortti sisään rakennettu tai erillisenä.

Edit: Eli Pan European kartta on Eurooppa kartta, Tuo Pan hämäsi

6. Matti Lehtinen

Tykkäykset:
    0
    Jo vain, elikkäs tarvitsen vain semmoisen softan mikä toimitetaan esim. dvd - levyllä, jotta saan asennettua sen timanttiin tietsikan kautta.

Jos navi - ohjelma toimitetaan vain asennettuna erilliselle muistikortille, niin pitäis omistaa myöskin joku muistikortin lukija, millä siirtäis tiedostot ensin tietsikalle ja siitä sitten timanttiin, koska tuohon timanttiin ei tosiaan ulkoinen muistikortti sovi. :)

Mutta jebu. Pitää tosiaan testailla tuota shaftin laittamaa ohjelmistoa ja jos se toimii ihan ok. niin ostan sitten sen, koska näyttäis olevan hitusen halvempi, kuin tuo Copilot Live 7..

7. K@rtsa Vieras

Jos itse ohjelma on muistikortilla niin sehän siirtyy Copy/paste menetelmällä diamondin muistiin, kai nyt kaikilla muistikortin lukija on? ;) nehän on jo vakiokamaa lähes joka koneessa.
    Olen testannut tuota Navigonia ja ihan käyttökelpoinen se on

8. Matti Lehtinen

Tykkäykset:
    0
    Mulla on niin vanhat koneet, ettei moisia vekottimia löydy. =D

Mukava kuulla. Pitää tosiaan heti huomen aamusta törkätä se kapulaan. =)

9. tapio525

tapio525

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    LG G4
  10. Matti Lehtinen

Tykkäykset:
    0
    Ok. Kiitoksia vinkistä. Tuollakin näytti olevan ilmainen testimahdollisuus, joten pitää toki kokeilla tuotakin. =)

11. K@rtsa Vieras

Ainoa ongelma on että on että ei ole tuote tukea WM puhelimille mikä Diamond on, toimii vain Symbian alustalla

12. Matti Lehtinen

Tykkäykset:
    0
    Kumma kun olin mielestäni eilen katsovinani, että toimis myöskin WM - puhelimilla, mutta nyt kun kurkkasin, niin näyttäis tosiaan löytyvän vain Symbian - alustalle?

No joh. Pistin tänään aamusella tosiaan lataukseen tuon Navigon MN7 ja vaikka avaruusajan hypernopea laajakaistani antoikin kaikkensa, niin silti jäi vielä kolmisen tuntia latausaikaa jäljelle kun lähdin tänne töihin, joten testailu näköjään siirtyy huomiselle. :)

Jaa tämä viestiketju