1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

CAT B 100 operaattorirajoitteet

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja mielensäpahoittajapatu, 4/6/15.

1. mielensäpahoittajapatu

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    CAT B100
    Onko muilla samanlaisia kokemuksia kuin minulla?
    Tarvitsin (kolhuja yms.) kestävää puhelinta ja kerroin liikkeessä ehdot, jotka puhelimen piti täyttää ja mainitsin vielä esimerkkinä Samsung XCover GT-B 2710, jossa heikkoutena oli ainoastaan akun lyhyt toiminta-aika. Minulle esiteltiin tällöin tämä CAT. Aluksi se näyttikin hyvältä, mutta sitten kun sain ensimmäisen mms-viestin tuli ongelma: puhelimeni latasi ja latasi viestiä yli tunnin ja sitten tuli ilmoitus että viesti on liian suuri. Kävin ihmettelemässä myyjälle tätä ongelma ja hänen kommenttinsa oli vain että se vaatii nettiyhteyden, jota minulla ei tarkoituksellisesti ole liitymässäni. Olin kertonut tämän jo puhelinta ostaessani. Selvittelin asiaa ja mennessäni uudestaan myyjäliikkeeseen toisen myyjän kommentti oli kehoitus ostaa lisämuistikortti. Ihmettelin asiaa koska entisessä Samsungissani ei ollut esiintynyt tälläistä ongelma. Seuraava suositus oli: Vaihda liittymää. Heidän liikkeensä myi Saunalahden liittymää ja se toimi ja siinä olisi ollut myös netti vakiona. Menin sitten DNAn myymälään ja kysyin siellä mitä mieltä siellä oltiin. Siellä kaverit totesivat ettei heillä ole kokemusta CAT-puhelimista, mutta kokeiltiin miten puhelin toimisi DNAn liittymällä, jossa on netti. Tulos oli edelleen sama: Puhelimesi ei tue asetuksia. Samaa kerrottiin Soneran liikkeessä.
    Onko tämä CAT tosiaankin sellainen kummajainen ettei se toimi kuin Saunalahden liitymällä?
    Katson tulleeni petetyksi, koska myyjä ei kertonut että tässä puhelimessa on tälläinen rajoite. Esitinkin että puretaan kauppa, koska tässä tuotteessa on virhe koska se ei täytä niitä vaatimuksia, mitkä olin kertonut ostaessani puhelinta. Myyjä vain totesi ettei hän tiennyt tästä puhelimen sopimattomuudesta muihin kuin Saunalahden verkkoon eikä hänen tarvitse sitä tietääkään.
    Tälläistäkö on tämä digi- ja nettiajan asiakaspalvelu vai johtuuko tämä siitä että tämä liike oli pääasiassa rautakauppa, jossa oli sähkö- ja elektroniikkaosasto ( vrt. Speden vanha sketsi)?

2. day1

Tykkäykset:
    4
    Eiköhän se puhelin toimi verkossa kuin verkossa.

"Puhelimesi ei tue asetuksia" ei tarkoita sitä, että se olisi yhteensopimaton jonkun operaattorin kanssa vaan sitä, että siihen ei löydy valmista asetusprofiilia, jonka puhelimeen voisi lähettää. Asetukset pitää siis syöttää puhelimeen käsin.

MMS on pakettikytkentäistä liikennettä eli se vaatii toimivan datayhteyden. Puhelimen merkillä ja mallilla ei ole tämän osalta merkitystä.

3. mielensäpahoittajapatu

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    CAT B100
    Ei ainakaan täällä paikallisen DNA-liikkeen kaverit pystyneet syöttämään asetuksia manuaalisesti puhelimeen asetuksia ja samoin DNAn asiakastuelta tuli tekstiviesti ettei puhelimeen löydy asetuksia.

4. Infra

Infra Vuoden foorumilainen 2014 sekä VIP

Tykkäykset:
    6625
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaista
    Kyllä ne silti sinne käsin saa syötettyä. Se että DNAn myyjä ei sitä osaa tehdä on voi voi.

Eikös manuaalista löytyisi nuo asetuspaikat?

B100 Support | Cat Phones

5. mielensäpahoittajapatu

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    CAT B100
    Kiitos tiedoista. Valitettavasti sain kauppani peruttua, koska kukaan ei saanut puhelinta toimimaan eikä kukaan myöskään osannut etsiä eikä löytänyt mitään manuaalia netistä. Eipä näillä puhelimia myyvillä kavereilla tunnu olevan yhtään enemmän tietoa näistä asioista kuin tälläisillä tavallisilla tumpeloilla. Lähipiirissä on melko samanlaisia kokemuksia näistä DNAn kavereista, joista eräs sanoikin aika osuvasti: En minä mitään tekniikasta ymmärrä, minä vaan myyn näitä.

6. Infra

Infra Vuoden foorumilainen 2014 sekä VIP

Tykkäykset:
    6625
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaista
    Niin myyjiähän ne on. Niiden tehtävä on myydä ei toimia helpdeskinä.

Olitko edes ostanut luurin dna:lta?

7. zSx Rauhaton jäsen

Tykkäykset:
    839
    Puhelinmalli:
    Huawei P9
    Miten ihmeessä se saadaan käännettyä myyjän viaksi, kun tällainen kalliina myytävä kiinanihme-puhelin nyt vaan ei oikein toimi kuten pitää jos tarvii hiemankin hankalampia toimintoja käyttää.

Tässä on kate aika hyvin kohdallaan kun 50€ perusluuria myydään 150€ hintaan.

8. jartsuli Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    355
    Myyjä siitä nimenomaan vastaa jos on jotain vikaa.

Jaa tämä viestiketju