1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

C60 jaM55..plussat ja miinukset sekä hinnat

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja jubox, 15/4/04.

1. jubox

Tykkäykset:
    0
    kertokaa plussat ja miinukset C60 jaM55 välillä ja mielellään vähän hintoja.oon siirtymässä nokian 3330 siemensin luuriin ja en tiedä kumman ostasin.
    kiitos!

2. Saukki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Aikalailla samanlaisia puhelimia. C60:stä puuttuu email-clientti, M55 on jämäkämpi puhelin.

Itselläni on ollut M55:nen käytössä ja oli hyvä puhelin peruskäyttöön.

C60 146.00 euroa.
    M55 164.00 euroa.
    Tuossa on meidän tämän hetkiset hinnat.

3. AKO

AKO

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 5800XM & DNA
    Mulla on kokemuksia vain M55:stä, koska satun sellaisen omistamaan.

+ iso muisti (vakiona vapaana n. 950 kB ja turhat kuvat, pelit & äänet poistamalla saa lisää)
    + sopivan pienikokoinen ja jämäkkä
    + wav-soittoäänet
    + pitkä akun kesto
    + ulkonäkö (tästä voi tietysti olla montaa mieltä)
    + sivuvalot (hauska lisäominaisuus, eipä siitä juuri hyötyä ole)

- pieni näyttö (C60:ssä ei taida olla isompi?)
    - näppäintuntuma aluksi huono; paranee, kun puhelinta käyttää enemmän
    - akun kansi heiluu ja natisee

Siinä tärkeimmät. Kaiken kaikkiaan olen ollut tosi tyytyväinen puhelimeen.

4. jubox

Tykkäykset:
    0
    AKO:

minkä hintainen oli kun ostit?

onko C60 lelumainen?

5. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    C60 on yllättävän jämäkän tuntuinen ja jos alemman hintaluokan puhelinta etsisin, niin C60:n ostaisin hetkeäkään miettimättä. Todella hyvä hinta/laatusuhde.

6. AKO

AKO

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 5800XM & DNA
    Itse ostin puhelimeni Gigantista viime syksynä. Puhelin oli tuolloin melko uusi, ja maksoin siitä 199 euroa. Nykyään taitaa saada pari kymppiä halvemmalla.

7. jubox

Tykkäykset:
    0
    justiinsa tuossa mietiskelin että jos M55 on paria kymppiä kalliinpi ku C60 nii satsaan sitten M55...ku kalenterille on käyttöä ja en ala latailee sitä jostai..x)

8. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Makuasioita, mutta mielestäni C60:ssä on huomattavasi parempi näppäimistö ja kuoret ovat miellyttävämmän tuntuiset.

Ratkaisu tosin on sinun, joten kannattaa harkita omien tarpeiden ja mieltymysten mukaan. :)

9. jubox

Tykkäykset:
    0
    joo täytyypi katsoo siä myymälässä että millasii ne on..ne kivat vilkkuvalotkin ois aika kiva extra mut jos C60 on paremman tuntuinen nii tietysti ostan sitten sen..:)

10. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Mulle niistä vilkkuvaloista ainakin on hyötyä.
    Tilanne:
    Tuun lenkinkiltä ja haluan tietää onko luuriin tullut puheluita tai viestejä tms. No, vilkkuvalothan sen ilmoittaa =) Eikä tarvi vaivautua katsomaan puhelinta lähemmin, kun näkyy kymmenien metrien päähän =)
    Eihän se nyt paljoa vaivaa vaadi kävellä luurille asti kattomaan, mut mä oon ainakin ite huomannut etten koskaan hae luuria käteeni kattoakseni onko tavaraa tullut, kun sen näkee paljon kauempaakin..

11. naksu_

Tykkäykset:
    0
    Itselläni on aivan sama tilanne (puhelin 3330 ja harkitsen m55:n ja c60:n välillä).

Itseäni häiritsee M55:ssä eniten pieni koko ja näppäimet. Kirjoitan usein kiireellä tekstiviestejä yhdellä kädellä ja talvisin lapaset päällä, eikä tuo suju kovinkaan helposti M55:n pienillä ja oudon muotoisilla näppäimillä. Myös näyttö ja hinta arveluttavat.

C60:ssa ei taas ole kalenteria eikä minkäänlaista sanelukonetta, ja suositushintakin on vain 169 euroa, eli erittäin alhainen. M55:n suositushinta taitaa olla jopa 100 euroa suurempi. Nyt C60:n saisi tosin jo 129 eurolla.

Näillä näkymin en siis haluaisi kumpaakaan näistä, enkä mitään nyt markkinoilla olevaa puhelinta. Harmi vaan että oma ei enää suostu lähettämään viestejä ja vetelee muutenkin viimeisiään. Miksi kukaan ei valmista kunnon puhelinta? :/

12. jubox

Tykkäykset:
    0
    mäkin olen vaihtamassa nokian 3330 jompaan kumpaan noista..

13. qwesty

Tykkäykset:
    0
    No mä voin ainakin antaa oman äänen M55:lle... itselläni ollu käytössä syksystä lähtien, enkä ole kertaakaan katunut ostosta. Toimintoja on hintaisekseen todella paljon (puhelimen saa nykyään varmaan jollain 160e:llä?), akku kestää itselläni reilusti viikon - joskus päälle 2 viikkoakin saanu sen kestämään ja jämäkkä on puhelimena.
    Miinuksia en keksi oikeastaan keksi. Hyvä puhelin =)

14. Xaeron

Xaeron Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
    Ottaisin kyllä M55.
    Kokemuksia on molemmista (M55 itelläni reilun kuukauden, kunnes tippui maahan, näyttö hajosi, myin ariville ;) ja C60 on ollut äiteelläni)
    Mutta molemmat ajavat asiansa ihan hyvin perusluureina.

15. Gospelist

Tykkäykset:
    0
    Millainen M55:n kalenteri on, onko eroa esim. S55:en vastaavaan?

16. ppm

Tykkäykset:
    0
    Täysin sama vaikuttaa olevan. Siis Kuukausi-, viikko- ja päivänäkymillä

17. snage

Tykkäykset:
    0
    siemens m55

Moi ostin eilen ton m55 Joensuun Carlsonilta hintaan 145 ekee ja vaihossa annoin entisen 3330 nokialaisen josta maksovat 40 ekee joten väli rahaksi jäi vaan 105 ekee. Nokian jälkeen menee totutellessa kun tottunut yksinkertaisiin juttuihin mutta kun nyt olen yhen päivän sillä leikkinyt nyt hyvin jo tottelee en ole hetkeäkään katunut ostosta...
    Kaikin puolin loistava peli... suosittelen....

18. Gospelist

Tykkäykset:
    0
    Kiitos tiedoista :) katsotaan tulenko jossain vaiheessa vaihtaneeksi...

19. Aranwe

Tykkäykset:
    0
    Asioista voi olla monta mieltä. Iso muisti on plussaa, mutta pieni koko tuo mukanaan haittoja. Näppäimet alkavat olla siinä rajoilla että niitä on mukava käyttää. Soittoäänet kuulostavat tunkkaisilta, akku ei kestä kuin korkeintaan 3 päivää ja sivuvalot ovat lähinnä ärsyttävät.

Puhelinta joutuu buuttaamaan välillä ja kaatumisia on ollut useita. En todellakaan voi sanoa olevani tyytyväinen. Jos muissa Siemensin malleissa on samanlaiset ominaisuudet niin seuraava puhelimeni on jotain muuta merkkiä.

20. qwesty

Tykkäykset:
    0
    Tosiaan asioista voi olla montaa mieltä... Näppäimet on kylläkin suht pienet, mutta itse en oo koskaan kokenut niitä hankaliksi käyttää. Soittoäänet soi mielestäni hyvin, riippuu täysin kappaleesta. Akkua en oo koskaan saanu kestämään alle 4 päivää, normaalisti menee yli viikko (esim just edellisellä latauksella ~11 päivää). Sivuvaloista on ainakin itsellleni hyötyä ja saahan ne tarvittaessa pois käytöstä - jos ne kerta ärsyttää...
    Ja sit se että mulla ei oo puhelin kaatunu kertaakaan, ohjelmistoversio on fw 10 ja seiska oli tätä ennen. Puhelin ollu käytössä reilusti yli puoli vuotta: pelejä, ohjelmia jne. on kokeiltu kymmeniä =)

Ja voinpa samaan tyyliin sanoa että olen erittäin tyytyväinen puhelimeen. Parempaa ei ko. hinnalla voi edes ajatella.

Jaa tämä viestiketju