1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

C60 ja GPRS (pc:n kautta)

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja pasisipilainen, 19/11/03.

1. pasisipilainen

Tykkäykset:
    0
    Ei kannata ostaa C60 luuria, vielä, jos haluaa halvan perus GPRS luurin modeemiksi. Minua houkutti muihin puhelimiin verrattaessa (nokia) halpa hinta ja menin vipuun. Siemensin datakaapelin mukana tuleva cd paketti on puutteellinen, CE pykälienkin mukaan, käyttöohjeita suomeksi ei ole. Viikon verran tein win98 puolella asetuksien ruuvailua. Siemensin pvm hintainen känny helpdesk toimii mallikkaasti, mutta ohjeet menevät ristiin Soneran asiakaspalvelun kanssa. Niinpä IP osoitteet, DNS osoitteet ja AT komentosarjat teettivät töitä kun piti "arvailla". C60:tä ei saa myöskään helposti MMS viestejä varten konffattua. Mäkitorppa Tampereella ei ymmärrä luurista mitään.

2. saeaetaejae

saeaetaejae Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Uusissa Siemensseissähän on data-asetukset valmiina.

3. pasisipilainen

Tykkäykset:
    0
    C60:ssä Soneran MMS asetuksissa mun luurissa oli virheitä.

4. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Siis mikä se ongelma tässä oli?

Se ettei asetuksia ollut vailmiina? Toimiiko luuri kuitenkin modeemina kun asetukset on saatu paikalleen? Ilmeisesti kyllä?

5. pasisipilainen

Tykkäykset:
    0
    Luurin sai toimimaan gprs modeemina pc:lle. Mutta kaikki asetukset tarvitsi laittaa itse, koska minun luurissa Soneran valmis asetukset olivat jostain syystä pielessä. Lieneekö Mäkitorppa myynyt "käytetyn" luurin? Puhelin ollut jollakin lainassa ja asetukset sotkettu? Asetukset saa nokialaisiin tekstiviestillä GPRS juttuja myöden, Siemens C60:lle ei, ainakaan vielä. Soneran ja Siemensin helpdeskin neuvot menevät ristiin kun puhelinta itse konffailin...teetti turhaa työtä.

6. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Ei upouusiin nokialaisiinkaan noita asetuksia (aina) saa, esim. 6600:ssa oli muutettu paria asetusta ja se aiheutti ongelmia MMS-asetusten kanssa.

Minä olen aina pärjännyt noita asetuksia soveltamalla. Joissain malleissa voi olla tietysti poikkeava termistö, mutta useimmiten homman on mietiskelyllä ratkennut. Jotain poikkeuksia tietysti aina on milloin on pakko kysyä neuvoa, harvahkossa tosin.

7. luurri

Tykkäykset:
    0
    Ei siihen Siemenssiin tarte mitään asetuksia laittaa, että pääsis Pc:llä nettiin. Wappi ja mms tietenkin on eri asia. Vanhempien mallien Gprs modem assistanttia kun käyttää, niin hyvin menee.

8. pasisipilainen

Tykkäykset:
    0
    Mistäs tuon assistantin saa?

9. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Nyt puhut kokoajan luurin asetuksista (MMS ja WAP) ja olen kuitenkin ymmärtänyt että haluat käyttää laitetta PC:n "modeemina", näiden kanssa ei ole mitään tekemistä, ja varmaan asiakaspelveun on ollut vaikea ymmärtää mitä kysyt.

PClle jokin modeemiajuri ko luuriin, modeemin alustukseksi
    AT+CGDCONT=1, "IP", "internet"
    tai
    AT+CGDCONT=1, "IP", "prointernet"
    Dial Up asetuksiin suuntanumerot pois käytöstä, vain TCP/IP käyttöön, DNS ym asetukset automaattinen.
    Nebeui pois, kirjautuminen verkkoon pois.
    Soittosarjan numeroksi *99***1# tai *99#

Tämä siis yleisohje laitteesta riippumattomasti, sama asia voidaan toki tehdä monella tavalla.

Tietenkin jos laitteen ostaa asiantuntevasta liikkeestä niin silta tälläisiin asioihin löytyy apua.

10. pasisipilainen

Tykkäykset:
    0
    Luurissa oli väärät GPRS asetukset, ne tarvi laittaa kanssa kuntoon jotta luurin MMS/WAP palvelut toimivat. Luurissa oli tehtaan jäljiltä konffattu somneralle väärin asetukset, tai sitten olen ostanut käytetyn lurin jossa joku oli jo pidellyt tehtaan sonera asetuksia. Nyt ongelma on enää puhelimen toimiminen XP pron kanssa modeemina. Win98:lla toimii, XP pro käyttis ei löydä luuria, vaikka puhelimen mukan tullut CD on asennettu

11. luurri

Tykkäykset:
    0
  12. pasisipilainen

Tykkäykset:
    0
    Puhelin toimii win98:lla epävakaasti, oiskohan vielä explorerin asetukset pielessä. Mun explorer on kyllä 5 versio ilman päivityksiä, jos se on "vanha". Päivitän tänään explorerin. Yhteys pc - c60 toimii kivuitta, explorer ei vaan aina jaksa avata sivuja. Kitoset pc suitesta, lautanpa sen XP:lle.

13. Juza

Tykkäykset:
    0
    kuinkas nopeeta vauhtia tuo modeemi lataa koneelle jotain?

14. pasisipilainen

Tykkäykset:
    0
    MC60:n datasuite pelasti XP prolla koko homman. sieltä löytyi GPRS assistentti jolla puhelin toimii XP pron kanssa moitteetta.En kaipaa win98:n kautta enää nettiyhteyttä. Joskus kun puhelin ei toimi modeemina, auttaa kun sammuttaa luurin. Ilmeisesti sammutus tyhjentää puhelimesta jonkun välimuistin. GPRS on aika ajoin alhaalla kun Sonera ruuvaa gprs asetuksia (Tampereella), eikä niiitten tarvi siitä ilmoitella. Nopeus on jotain 56 kbps, tosin en tiedä voiko tuohon windows yhteydet ikkunan nopeustietoon luottaa.

15. vtormane

vtormane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ei millään pahalla mutta sinulla on vielä aika paljon opeteltavaa asian tiimoilta...

16. pasisipilainen

Tykkäykset:
    0
    Kuis C60:n selaimen välimuisti tyhjennetään?

Jaa tämä viestiketju