1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

C55:lle seuraaja (ja näppäimien toimivuus)?

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja johkar, 18/5/05.

1. johkar

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung ACE II
    C55 joutui vahingossa kylpyyn kolme kuukautta sitten. Puhelin sukelsi ehkä sekunnin-pari, ennen kun sain sen pois vedestä. Sammutin tietysti ja kuivasin niin hyvin kun matka-olosuhteissa pystyi. Tuntui sitten toimivan hyvin, värinähälytys vain välillä meni itsekseen päälle. Sekin korjaantui kun kuivasin puhelinta tukankuivaajalla myöhemmin.

Nyt on kuitenkin alkaneet näppäimet takerrella, erityisesti tuiki tärkeä
    menu - näppäin! Olen ottanut irti näppäimistön (sen joka on näytön kanssa samassa levyssä), tutkinut ja puhdistanut, mutta edelleen takertelee.

Onko tuohon vielä mitään ideoita?

Jos ei, sitten täytynee varmaan päivittää luuria. Siemensin valikoimaa silmäillessä kuitenkin tuntuu vaihtoehdot olevan vähissä. Olen tuohon C55:n keveyteen ja käyttöön mieltynyt, joten seuraajana tuntuisi C65 tai C60 luontevalta. Molemmat vaan ovat hiukan isompia, C60 enemmän.
    Täällä foorumilla esitetyt kommentit C65:sta eivät ole olleet kovin mairittelevia, joten vähän epäilyttää. Kamera ja multimediaominaisuudet eivät ole niin tärkeitä, kunhan puhelin, allakka, viestit ja gprs löytyvät. Simpukkamalli ei houkuttele, ylimääräistä sormijumppaa...

C55 on minulle melkein täydellinen puhelin, pieniä yksityiskohtia pitäisi hioa, esim. itse soitetun puhelun pvm/aika näyttö. Joko moinen ominaisuus löytyy uudemmista?

Johannes

2. vtormane

vtormane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Tuttua kauraa tuo vikakertomus, näin se hapettuminen etenee puhelimessa. Toimivuus ei tule ainakaan parantumaan ajan kuluessa.

Jälkiviisaana sanon että jos olisit purkanut puhelimen osiksi heti kun kastui ja kuivannut täydellisesti ja mieluusti alkoholin kera niin ehkä toimisi moiteitta vieläkin. Matkaoloissa tietenkin aina hankalaa.

C60 ja C65 jos on vaihtoehdot niin C65 ehdottomasti.

3. TCall Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Vai että kännit olisi pitänyt vetää samalla? ;) No joo, vitsi. Mut siis jos kännykkä kastuu niin pitääkö se pyyhkiä ensin kuivaksi ja sitten pyyhkiä alkoholiin (mihin alkoholiin?) kostutetulla rätillä vai miten?

4. vtormane

vtormane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    No se nyt vähän riippuu. Jos on kallis känny niin ehkä viisainta on viedä se heti huoltoon ultraäänipesuun.
    Mutta jos on vanha känny mitä ei enää kannata huoltoon viedä niin purkaa sen täysin osiin heti ja kuivattaa esim. hiustenkuivaajalla. Jotkut kyllä käyttävät miestä väkemämpää ainetta piirilevyn puhdistukseen tai jopa muistaakseni spriitä. Tärkeintä on että piirilevy ei pääse hapettumaan veden vaikutuksesta.
    Minä en ole hirveä expertti näissä asioissa, joku voi tietää paremmin asiasta. Muutaman puhelimen olen kyllä kuivatellut joskus ja tietääkseni kaikki olivat toimivia pitkäänkin kastumisen jälkeen.

Jaa tämä viestiketju