1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

C55 jatkuvassa GPRS-käytössä lataavalla USB:llä, sammuilee!!

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja jrautell, 9/3/03.

1. jrautell

Tykkäykset:
    0
    Tässä kun vilkuilin noita muita viestejä, näytti että muillakin Siemens-ihmisillä on ollut vastaavaa ongelmaa..

Eli Siemens C55 + DNA GPRS-yhteys, joka on minulla melkeinpä aina kiinni tietokoneessani (pöytä-PC 266Mhz) lataavan USB-kaapelin välityksellä (Siemensin oma kaapeli). Puhelin on ollut nyt käytössä 3 viikkoa, ja yhteys on muuten toiminut vallan mainiosti, mutta välillä puhelin vaan sammuu kesken kaiken!

Yleensä puhelimen on saanut takaisin päälle heti power-nappulaa painamalla, ja yhteyden on saanut heti takaisin päälle. Ja alkuun tätä tapahtui ehkä vaan kerran, kaksi viikossa, vaikka aktiivista käyttöä oli monta tuntia päivässä. Mutta eilen yöllä kun imuttelin DC++:lla tiedostoja, puhelin sammui, ja kun koitin laittaa takaisin päälle, ruudussa luki vaan, että 'virta loppu - lataa akku', vaikka sen pitäisi koko ajan saada virtaa USB:n kautta. Nyppäsin foonin irti USB:stä ja laitoin tavalliseen laturiin kiinni, mutta ei mennyt ainakaan heti päälle. (kelailin että jos akku on täysin tyhjä, ei välttämättä menekään välittömästi päälle, vaikka vanha Nokiani kylläkin menee..) Menin siitä sitten nukkumaan, ja aamulla puhelin toimi taas, mutta sammui kun jonkin aikaa olin imutellut tiedostoja.

Teoriani on että raskas (niin raskas kun näillä yhteysnopeuksilla nyt on mahdollista) tiedonsiirto kuluttaa virtaa akusta nopeammin kuin USB-kaapeli pystyy sinne lataamaan. Aluksi epäilin että puhelimessani on viallinen akku, mutta kävin tänään viemässä C55:seni huoltoon, ja sain vastaavan puhelimen liikkeestä lainaan, ja sekin puhelin simahti just tässä illalla kun olin pari tuntia poissa kotoa ja olin jättänyt koneen latailemaan tiedostoja c55+usb+dna-gprs:äni kautta.

Tietty olisi vielä se vaihtoehto että minulla olisi viallinen lataava-usb-kaapeli (joka sekin on ihan uusi), toivon tosiaan että näin olisi, muuten olen todella PETTYNYT jos tällä foonilla ei nyt pystykään täydellä teholla olemaan kiinni netissä nonstoppina!
    (kuten laitteen esitteet ja mainospuheet ilman ehtoja lupaavat!)

Kellään muulla vastaavia kokemuksia C55:stä?
    Tai jopa ratkaisua ongelmaani?

Janne

2. jake79 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active ja DNA
    kaverilla m50 netti käytössä ja sillä on muistaakseni sellainen datapiuha mikä on tarkoitettu surffaamiseen eli siinä on oma laturi joka kytketään verkkovirtaan, koska usb-laturissa ei teho riitä...lueppa muuten sen datapiuhan manuaali. siinä lukee että ei toimi hyvin vanhoissa usb porteissa kun siitä ei tule tarpeeksi virtaa...

3. jrautell

Tykkäykset:
    0
    Saako noita ostaa jostain..? (erillinen laturi+usb)

Eli onko toi joku itse viritelty systeemi, vai saako noita ihan jostain spesiaaliliikkeistä?

Jees, olen kyllä lukenut piuhan manuaalin, ja vähän mietinkin tuota usb-portin virran tehoa, kun kone ei ihan uusi kuitenkaan ole. Mutta tuosta manuaalista saa kyllä sen käsityksen ettei laite toimisi lainkaan, jos ei portista tulisi sopivaa virtaa.

"Kaapelia voidaan käyttää (lataustoiminnolla tai ilman) vain USB-porteissa, joiden virta on 500mA."

'lataustoiminnolla tai ilman', vois kelaa että se ei toimisi lainkaan, vaikkei edes yrittäisi ladata akkua tolla kaapelilla (siinähän on siis lataus on/off -kytkin), edes tiedonsiirtoon. Jos siis olisi epäsopiva virran teho.

Mut siis kyllä, onhan tuo ihan mahdollinen syy ongelmalle.

Pitää lähettää tuo edellisen viestini sepustus suoraan Siemenssin huoltoon sähköpostilla, luulisi siellä jonkun noista oikeastikin jotain tietävän. Soitin sinne kerran, mutta puhelimen päässä ei tainnut olla henkilö joka olisi noitten tekniikasta paljoakaan käytännössä tietävä.

4. samovaari

Tykkäykset:
    0
    Minulla on M50 ja Grateq'in USB kaapeli. Väylänä käytän usb ykköstä. Kokemuksena viritys on positiivinen. Toimii hyvin ja akku pysyy täynnä, eikä katkeile. Olen siirtänyt suurimmillaan 12 M tiedoston koneelleni. Apuohjelmana Flash Get, koska yhteys tietysti vähän pätkii(DNA), mutta ilman manuaalisia toimenpiteitä asia on mennyt aina loppuun. FG tosin aloitti lataamisen uudelleen muistaaksen 25 kertaa, joka ei sinänsä ole ongelma koska FG osaa jatkaa siitä mihin jäi. Nyt kyllä harhauduin aiheesta, joten loppuyhteenvetona sanoisin, että sähköä riittää eikä puhelin pätki. Ei siis tarvi erillistä laturia. Olisiko ongelma usb väylän osalta PCmerkki kohtainen?

5. jake79 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active ja DNA
    Re: Saako noita ostaa jostain..? (erillinen laturi+usb)

se oli ostanut sen liikkeestä kun olivat siellä neuvoneet että ei välttämättä jaksa usb ladata...

6. mie_

Tykkäykset:
    0
    Mitä tarkoitat, että ei katkeile? Tarkoitatko, että voit olla netissä yhtäjaksoisesti niin, että akku osaa ladata itsensä, eikä se kulu loppuun? Olen kuullut, että m50:n akku latautuu kyllä täyteen usb -kaapelilla, mutta ei osaisi aloittaa latausta uudelleen ja sammuisi, mikäli piuhaa ei irroiteta ja kytketä uudelleen luuriin.

Jaa tämä viestiketju