1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

C55 ja virca

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja nikor, 13/3/03.

1. nikor

Tykkäykset:
    0
  2. ce1tzu

Tykkäykset:
    0
    Vircallahan pääsee mihin verkkoon tahansa, ainakin mulla toimii quakenetissä. Tarkista osoite.

3. nikor

Tykkäykset:
    0
    Kertoisitko mitä serveriä käytät quakenetissä? Ircnetissä sain toimimaan käyttämällä irc.opoy.fi

4. Tear

Tykkäykset:
    0
    Minullakin on ongelma päästä quakenettiin. Heittää vaan java exception EOF ja jotain.
    Ircnettiin pääsin kyllä, mutta qnet ei tykkää päästää sisään.

5. ce1tzu

Tykkäykset:
    0
    tällänen on toiminut aina..: se.quakenet.org:6667

6. Horus

Tykkäykset:
    0
    Anteeksi, mutta minun pitää kysyä että mikä tämä Virca oikein on? Onko se joku irccailu (=chattaily) ohjelma kännykkään vai mikä? Ja tosta Quakenetistä. Voiko kännyn (C55) avulla pelata Quakea? Kysymykseni saattavat tuntua hölmöiltä, mutta olisin kiitollinen jos joku vastaisi niihin. En nimittäin ole ko. asoiden kanssa pelehtinyt hirveesti aikaisemmin.
    .
    .
    .
    .
    (nöyränä kumartaa)

7. Tear

Tykkäykset:
    0
    Aivan oikeassa olet, että Virca on irc-client puhelimeen.

Puhelimella ei voi pelata Quakea (ainakaan tietääkseni) ja Quakenet on vain irc-verkko.

PS. Nyt toimii Virca qnetissäkin, kun päivitti 1.0.1 -versioon.

8. PuZo

Tykkäykset:
    0
    quakenet ei todellakaan tarkoita Quakepelin pelaamista =), ja uskallan epäillä että Quakea ei pelata kännykällä... Irc ei ole sama kuin chat.. tai no tavallaan on tavallaan ei... ja kuten joku jo sanoi quakenet on ircin verkko...

9. okkelpo

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Mio A701
    Irc on sama kun chat. Sanoohan se nimikin irc=internet relay chat

10. Black

Tykkäykset:
    0
    Ei toimi minulla. ruudussa lukee vaan pitkään ''connecting.... wait''. olen kokeillut usealla eri serverillä, mikä avuksi?

11. WhiteDevil

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    N97 (Elisa)
    Mulla sama ongelma. Vilkkuu vaan GPRS logo yläreunassa ja jonkin ajan päästä tulee viestejä "[joku nimi] quit". Ei toimi millekkään irc-serverille yhdistäminen.

12. okkelpo

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Mio A701
    kertokaas toimiiko tossa c55:ssa socket ja mikä olis toimiva serveri ircnettiin? Mulla itelläni ei tunnu mikään toimivan

13. Tear

Tykkäykset:
    0
    C55:ssä toimii socket ja ircnettiin pääsee ainakin irc.cc.tut.fi tai irc.inet.fi kautta. (ja varmaan moni muukin toimii)
    Olettekos kokeilleet painaa 6-näppäintä (vaihtaa kanavaa/"ikkunaa")
    Ja sitten itselläni ei toiminut Quakenetissä automaattinen kanavalle joinaaminen ja aina joutuu itse kirjoittamaan /join -komennon.

Quakenetissä jää se connecting... wait -kohtaan, mutta sen jälkeen kun uusi ikkuna on avautunut, niin voi joinata haluamalleen kanavalle.

14. ZupaDupa

Tykkäykset:
    0
    Kokeilkaa irc.fi.quakenet.org ja irc.quakenet.eu.org

15. okkelpo

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Mio A701
    Nyt toimii. Serverinä on irc.inet.fi. Kiitos vaan kaikille. Minkä hintaista irkkaaminen on sellaisella liittymällä, jonka laskutus perustuu siirretyn datan määrään. Mulla on soneran GPRS, jossa siirto maksaa 1cnt/Kt. Raaskiiko sillä ollenkaan irkata? =/

16. juhaz

Tykkäykset:
    0
    No sehän on helppo selvittää.

Senkun irkkaa muutaman päivän pc:llä suosikkikanav(a|i)llaan ja logittaa (mielellään nk. RAW-login, niin että kaikki ylimääräinen ei-näytetty liikennekin ilmenee), ja laskeskelee sitten lokitiedostojen koosta liikennemäärät.

IMHO, suhteellisen vähäliikenteisillä kanavilla silloin tällöin piipahtaminen ei koidu lompakolle hirveän raskaaksi, mutta 24h/vrk notkuminen kanavalla jossa pölötetään jatkuvasti jotain johtanee vararikkoon tuota pikaa.

17. Suomen Huippu Vieras

Vircassa (ainakin uusin versio 1.0.3) voit kirjoittaa /data, jolloin näet paljonko on mennyt tavuja. 1024 tavuahan muodostaa sitten kilotavun, en tosin tiedä kuinka luotettava tuo Vircan oma mittari on.
    Irkkauksen hinta riippuu tietenkin olennaisesti siitä monellako kanavalla olet ja kuinka paljon niillä puhutaan.

18. Suomen Huippu Vieras

Minä en pääse Soneran GPRS-peruspalveluyhteydellä Siemens C55:llä Soneran irc.inet.fi serverille, Virca sanoo että EOF. En myöskään irc.cc.tut.fi serverille. irc.stealth.net toimii, mutta on tunnetusti hidas Suomesta käyttää. Miksikähän en Soneran serverille pääse ja mikähän suomalainen serveri toimisi?

QuakeNettiin pääsin ainakin irc.quakenet.eu.org -serveriltä.

Edit: Nyt pääsin irc.inet.fi -serverillekin, ja Quakenettiin myös fi.quakenet.org (mediatraffic) -serveriä käyttäen.

Tuolla Vircan nettisivulla sanotaan että 'Works on Siemens C55, by adjusting "GPRS linger time" and "Timeout for unanswered network requests"'
    Mistähän noita asetuksia pitäisi säätää? Suoraan Vircan java-koodista? Vai löytyykös nuo jostain Siemenssin valikoista, mutta suomenkielisinä minulla...

19. okkelpo

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Mio A701
    Tämä serveri jos ei toimi niin ei mikään eli irc.stealth.net
    Vararikkoon en ole itteeni saanut irkkaamalla sillä kirjainhan on yhden tavun, joten 1kt on 1000 kirjainta. Mutta onhan siellä muutakin liikennettä.

20. Esa Vuolas

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
    Korjauksena tuohon, 1kt:han on 1024 tavua.

t. "Pilkunnussija Esa" ;)

Jaa tämä viestiketju