1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

C55 hyvät ja huonot puolet

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja TCall, 28/2/03.

1. TCall Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Listatkaa mitä hyvää ja huonoa. Kannattaako vaihtaa kun on 3510i?
    Jos tos olis viel värinäyttö niin olisi aika hyvä. Paljonko C55 on muistia? Ja voiko laajentaa? (no ei)

2. Belchar

Tykkäykset:
    0
    C55 on pienempi ja kevyempi. Siinä ei ole värinäyttöä. Muistia on 376kt(ei kykene kasvattamaan).En tiedä kannattaako vaihtaa jos yhtään tykkää tuosta Nokialaisesta. Soittoäänet ovat paremmat, mutta myös hiljaisemmat.

3. TCall Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Onko joku nettisivu, jossa olisi arvostelu/testi C55:stä?

4. BiGG

BiGG

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4
  5. TCall Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
  6. BiGG

BiGG

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4
  7. Aero

Tykkäykset:
    0
  8. mika karvajalka

Tykkäykset:
    0
    Minun mielestä C55 on "lelu", tai ainakin minun käteeni siltä tuntuu. Näppäimet on minun sormilleni liian pienet, kynnen päillä täytyy yrittää näppäillä ja varoa ettei paina samalla aikaa kahta näppäintä. Muutenkin huteran, lasten leikkipuhelimen oloinen mitäänsanomaton onneton kyhäelmä.

9. TCall Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Onko C55:ssä sanellin kuten ME45:ssä? Onko C55 paljon huonompi kuin ME45? Itselläni on nyt ME45 3510i:ni huollon ajan lainassa ja vaikuttaa aika mukavalta :)

10. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    C55:ssä on myös äänimuistio. Kyllä ME45 on paljon tukevamman tuntuinen C55:een verrattuna. Ei C55:kään huono ole. Se on vain kevyempi, eikä siinä ole parannettua iskun-, roiskeveden- ja pölynkestävyyttä kuten ME45:ssä. ME45 on mielestäni näistä kahdesta minun käyttööni sopivampi, sillä en tee polyfonisilla äänillä tai vaihdettavilla kuorilla mitään. Se, että kuoria ei voi vaihtaa, on mielestäni hyvä asia. Minulla oli hetken aikaa Nokia 8310 kakkospuhelimenani, mutta kyllästyin sen natiseviin kuoriin ja heliseviin näppäimiin parissa päivässä. Ja kun se ei kelvannut edes vaimolleni, ei auttanut muu kuin luopua siitä ja käyttää ME45:tä sekä Radiolinjan kortilla, että surffaillessa Dna:n kortilla.. Mikä ei ole ollenkaan huono asia.. :)

11. TCall Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kerroppa miten saan tekstarit tallentumaan saapuessaa sim-kortille eikä puhelimen muistiin? Kun olen tässä viikonlopun ME45 käyttänyt se todellakin vaikuttaa erittäin hyvältä, luotettavalta ja tukevalta sekä kokona sopivana ja kevyenä. Onkos tässä n.380 kt muistia? Ainakin minun puhelimeni näin kertoo

12. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    En ole kiinnittänyt tuohon viestihommaan huomiota aiemmin, mutta nyt testasin vaimon ME45:llä ja tulin siihen tulokseen, että viestit tulevat tosiaan ainoastaan puhelimen muistiin. En ole ainakaan vielä löytänyt mitään keinoa saada niitä tulemaan kortin muistiin. Samaten, jos tallettaa viestin arkistoon, sitä ei saa sieltäkään kortille..

13. TCall Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Mutta meneppä muokkaamaan viestiä ja paina sieltä tallenna. Sitä kautta se jostain syystä tallentaa simille viestin. Onkohan eka bugi? :)

14. O.J. Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108
    Bugi?? Enemmän kuulostaa ominaisuudelta. Ainakin Erkit Gh688, T20s ja SE T68i tekevät samaa...

15. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Kyllä. Ominaisuus se on, eikä mikään bugi.

16. Telep

Tykkäykset:
    0
    Vaihdoin juuri C55:ni vanhempaan ME45:een, koska kyllästyin heiveröisiin natiseviin kuoriin ja hiljaisiin (vaikkakin hiivatin tyylikkäisiin) soittoääniin. C55:ttä käsiteltäessä oli usein samanlainen fiilis kuin jotain posliiniesinettä käsiteltäessä - "eihän tää vaan mee rikki". C55:n puolustukseksi tosin on sanottava, että siinä on ME45:een verrattuna huomattavasti paremmin mietitty tekstinsyöttö. ME45:ssä erikoismerkkejä on vaikka kuinka monen eri napin takana ja jos on T9 päällä ei numeroita saa kirjoitettua (ykköstä lukuunottamatta) muutakuin vaihtamalla numeromoodiin. C55:ssä tarvi vain pitää näppäintä hetken pohjassa numeroiden kirjoittamiseksi, ja erikoismerkkeihin pääsi käsiksi kätevämmin. On näemmä Siemensilläkin tehty käytettävyystutkimusta (tai sitten vaan otettu mallia Nokiasta...).

17. nicke

Tykkäykset:
    0
    outoa kyllä, natina loppu heti kun vaihdoin kuoret. Taino loppu ja loppu, mutta ainakin ei enää ärsytä.

18. Telep

Tykkäykset:
    0
    Pitää paikkansa, mutta ainakaan minulla ei kestänyt kauaa että uudet kuoret alkoivat myöskin natista.

19. eschaton

Tykkäykset:
    0
    Hmm.. tällä hetkellä omaan T39:iin menee puhelimen muistiin 512 nimeä/numeroa/osoitetta/ym, ja samalle nimelle useita numeroita. C55 pitäisi käyttää enimmäkseen suoraan SIM-kortilta? ja vain 250 nimeä mahtuu? paha paha.. Saako yhdelle nimelle näin edes useita tietoja?

Jaa tämä viestiketju