1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Bussiaikataulut 6600:aan

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Jamiw, 14/1/05.

1. Jamiw

Tykkäykset:
    0
    Onko ideoita, miten saada järkevästi ainakin bussiaikataulut (Helsinki, Espoo, Vantaa, seutu) kännykän muistiin? Yksi vaihtoehto on tietysti ripata YTV:n ja HKL:n sivuilta nuo, mutta niiden selailu jää ongelmaksi. Ideoita? Kenties jo valmis ohjelma...?
    Puhelimena 6600

2. lassej

Tykkäykset:
    0
    Reittioppaan taskuversio toimii mainiosti ainakin n-gagella joten todennäköisesti se pelaa hyvin myös 6600:sella.

Tulee bussiaikataulujen lisäksi myös muutkin kulkupelit sekä haku kaupan päälle :)

3. Jamiw

Tykkäykset:
    0
    Reittiopastakaan ei saa kaiketi imuroitua kännykkään. Ei viitsisi joka kerta maksaa, kun vilkaisee aikataulua. Osoitekaan ei usein ole tiedossa...

4. cavok

Tykkäykset:
    0
    Reittioppaasta jää näemmä päivämäärä-kenttä ja HAE-nappi johonkin piiloon ainakin 6670:n selaimella... eli ei pysty käyttämään.

5. orbitti

Tykkäykset:
    0
    Itse olen onnistuneesti käyttänyt 6600:n Operalla reittioppaan, sekä normaalia, että taskuversiota. Minulla ei ole ollut ongelmia gui:n käytössä, kuten cavok manitsi aikaisemmin.

Eikä sitä dataa niin paljon liiku, kunhan muistaa ottaa kuvat pois käytöstä. Aivan inhmillistä käyttö on vaikka hinta on 5e/mt.

Tämän lisäksi olen tallentanut muutamien tärkeimpien pysäkkien ja linjojen aikataulut .html:nä offline-selaamiseen.

Reittioppaan tyylistä palvelua on varmaankin turha haaveillakkaan, ennekuin kännyköiden prosessoritehot kasvavat - on nimittän sen luokan tehosyöppö.

edit: typokorjaus

6. KFC

Tykkäykset:
    0
  7. cavok

Tykkäykset:
    0
    Aivan loistava tuo buswatch!

8. Yunez

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Rikkinäinen 6230
    Kuinkas saisin toimiin s40 sarjan puhelimella, kun sieltä saa vain .jad tiedoston ja en saa sillä mitään sovellusta asennettua. Miten saisin ohjelman toimiin? kännykkä 6230

9. paspau

Tykkäykset:
    0
    Osa bussifirmoista onkin jo alkanut tarjota puhelimeen aikataulusoftia esim. http://www.ventoniemi.fi/mobiili/default.htm
    Tosin tuossa ei ole helsingin lähiliikennettä jota kysyjä kysyi.
    Mutta ovatpahan asian hoksanneet ja osa jo noita tarjoaa eli kaipa muutkin jossain vaiheessa.

10. spadge

Tykkäykset:
    1
  11. yabba

Tykkäykset:
    0
    Kyllä - loistava ohjelma tosiaan. Mutta onko joku testannut tätä 6630:lla? Minulla ainakin pysäkkihaku softan omasta tietokannasta ei toimi. "Lisää pysäkki" toiminnossa Options valikosta ei löydy kuin "Lataa & tallenna". Sen yläpuolella pitäisi olla ilmeisesti "Pysäkkihaku"?

12. McTom™

McTom™ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Asensin ohjelman 7710:an ja näyttää toimivan

13. Hiisty

Hiisty Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 9500 Saunalahti
    Pääsiäispyhinä löytyi tosta loistavasta buswatchistakin ongelma. Se ei tajua, enkä ainakaan löytänyt mahdollisuutta kertoa, että on arkipyhä.

14. kakofonia

Tykkäykset:
    0
    Hyvin toimii mulla 6630:lla. tosiaan "lataa&tallenna yläpuolella on "etsi pysäkki". Eniten käytetty softa mulla.

15. yabba

Tykkäykset:
    0
    Hmh? Onpa outo juttu, mulla näkyy vain "Lataa & tallenna" ja alapuolella "Exit". Ei yläpuolella siis mitään, pitää varmaan kokeilla asentaa softa uudelleen, jos on tullut asennuksessa jotain. Asensitko puhelimen muistiin vai muistikortille?

16. Perttu

Perttu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    113
    Tietäisikö joku mikä on helsingin rautatieaseman pysäkkikoodi siis junille koska onnistuin saamaan malmi-> keskusta junat mutta en keskusta-> malmi

17. charlieinparis

Tykkäykset:
    0
    Onko kellekään tullut vastaavaa ongelmaa vastaan, kun yritin ladata haluamani pysäkin aikataulutiedot niin melkein 3 minuuttia gprs yhteyttä käytettyään puhelin ilmoittaa, että aikataulua ei onnistuttu lataamaan ja katsoin kuinka paljon dataa sen n. 3 minsan aikana liikkui ja yllätyksekseni ei yhtään mitään ollut siirtynyt suuntaan eikä toiseen. Missähän lienee vika? Känny 7610.

Edit: kokeilin jo toiseen kertaan, koska epäilin jos olin laittanut pysäkkikoodin väärin, mutta se oli ihan oikein. Sama juttu siis toistui. Softa siis sanoo "Pysäkin lataaminen epäonnistui".

Edit2: Jaa-a, päätän luovuttaa enkä koklaa kolmatta kertaa. Ehkäpä mietin jotakin taulukkotsydeemiä excelmuodossa jahka saan hankittua ton 7710n :) Eipähän ainakaan tuu turhia kuluja.

18. kakoskin

Tykkäykset:
    0
    Mitä palveluntarjoajaa käytät ja minkä yhteyden valitset ohjelmalle ?
    Jos Internet yhteydellä ohjelma jumittaa latauksessa niin kannattaa kokeilla esim. WAP GPRS yhteyttä. Etenkin Saunalahden liittymillä on ollut tätä ongelmaa.

19. kakoskin

Tykkäykset:
    0
    Series 40 versiossa ei ole sisäistä pysäkkihakua, jos sulla on Series 60 puhelin niin asenna ihmeessä se Series 60 versio.

20. kakoskin

Tykkäykset:
    0
    Joo semmoista ei löydy, voit tietysti scrollata sunnuntain kohdalle mutta siinä saattaa sormet hyytyä ;)

Jaa tämä viestiketju