1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Businessteini94:n puhelimenvalintaketju

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja Businessteini94, 23/11/08.

Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.
  1. Mikä on paras QWERTY-näppäimistöllä varustettu älypuhelin? Merkillä ei ole mitään väliä, ja jos jotain ehdotat niin laitappa perusteluita myös. Itse olen ajatellut Sony Ericsson P1i:tä, mutta osto arveluuttaa minua koske on vain kosketusnäyttö ja kirjain/numeronäppäimet, eikä siis joystickia tms. Lsäksi mielessä on käynyt Samsung i600. Jos on joku puhelin, jossa on vastaavat ominaisuudet muttei QWERTYä, sano pois. Ominaisuuksia pitäisi olla mm. WLAN, QWERTY, Internet-selain, GPRS. Että sitä rataa.

2. t434

Tykkäykset:
    1
    Tässä joitakin.

i780
    + Windows Mobile
    + Kosketusnäyttö
    + Akku
    + Jämäkkä
    - Näyttö on 320*320, ohjelmat eivät sovi kunnolla
    - Kamera

E71
    + Koko
    + Akku
    + Nopeus
    + Jämäkkä
    + Kamera
    - Näytön pieni koko
    - Ei kosketusnäyttöä (oma mielipiteeni)

P1i
    + Akku
    + Kamera
    + Jämäkkä
    + Näyttö
    - Paksu
    - Paska käyttis (mitä olen lukenut)
    - Puoli QWERTY
    - Ei HSDPA tai EDGE tai GPS

Itse ottaisin i780:n kosketusnäytön takia, P1i:stä taas puuttuu HSDPA ja GPS joten itse unohtaisin sen. E71 on todella hyvä, mutta kosketusnäyttö on in.

EDIT: Löytyyhän niitä paljon kalliimpiakin ja puhelimia joissa QWERTY on kosketusnäytössä, vaikka nämä.

3. Kiitos kun vaivauduit!

Olen itsekin katsonut i780:laa, mutta miinuspuoli on se, ettei käyttö ole kovin nopeaa vaan pitää pinella tikulla joka kohtaa. Sama juttu on tietenkin myös P1i:ssä, mutta painikkeet näytössä ovat suurempia eikä tarvitse painella niin tarkkaan. Kun i780:ssa on Windows Mobile, se sisältää pieniä painikkeita, joita on vaikea painaa sormin että tikuin. i600 esimerkiksi on paljon helpompi käyttää. E71 on vähän tylsä, ja se ei minun tarpeisiini tarjoa kovasti mitään uutta E61:teen verrattuna, jota saa puolellatoistasadalla käytettynä. Mutta kiitos kuitenkin!

P.S. Windows Mobileen ei saa ladattua helposti uusia teemoja, toisin kuin Symbianeihin, joihin on teemoja koko zedge.net täynnä : )

4. Ja nuo tuossa linkissäsi... kröhöhöm.. Taloudellinen tilanteeni ei ihan käy yhteen noiden kanssa... Etsin ennemmin hieman vanhempaa mallia, jota saisi käytettynä alle 200e...

5. nico...

nico... Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    845
    Puhelinmalli:
    WP, iOS
    Vai olisko se E71 sittenkin liian kallis sulle?
    Molempia, E61(i) ja E71, käyttäneenä en kyllä mielipiteeseesi yhdy.

6. t434

Tykkäykset:
    1
    Kivaahan tämä vastaaminen on :p

i780:ssä on paikka sille stylus kynälle, eikä se sormella painaminen ole niin vaikeaa. Eli kyllä sillä pärjää. Täältä löytyy paljon ohjelmia.

7. Ok. Onhan se i780 ehkä parempi kuin P1i, mutta P1i:tä saa satkulla ja i780:sta joutuu pulittamaan vähintään 250e, ja kuitenkin aika samat ominaisuudet, paitsi että tuossa on GPS. Mutta kyllä pitää katsoa tuota i780:aa tarkemminkin. Muuten, kaikki puhuvat tääll foorumilla että WLANin kautta ei pääse nettiin tuolla i780:lla ennen uuden selaimen latausta? Onko vaikeaa?

8. Ja lisäksi: P1i:ssä on 3,2 mpix kamera autofocuksella, ja i780:ssa vain 2 mpix eikä mitään erikoistoimintoja.

9. t434

Tykkäykset:
    1
    Niinpä, ei se ero niin suuri kuitenkaan ole, molemmat ovat huonoja. Tässä vielä huonosta käyttiksestä.

10. Sitten tuossa on se, että valikkokuvakkeiden alla ei lue mitään tekstiä, joutuu arvailemaan.

11. Noma

Noma Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    25
    Puhelinmalli:
    Nexus 5
    Tuollaista nyt joutuu arvailemaan ehkä ensimmäiset 12 minuuttia, sitten ne tulevat selkäytimestä.

12. tumbeliina

Tykkäykset:
    0
    Tällä olen itse tehnyt teemat omaan i600:n

Saa juuri sellaisen kun haluaa ;)

13. Ihan käypä sivu.

14. Benkku15 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    68
    Puhelinmalli:
    Apple iPhone 7 Plus 256GB Jet Black
    Miten Olisi Nokia E90 Communicator? Täysi qwerty näppäimistö ja niitä saa jo käytettynä 300e-400e ja siitä löytyy kaikki tarvittava, 3,2mpix kamera,3G,hsdpa, iso näyttö isolla resoluutiolla.
    Sillä on mukavaa kirjoittaa pitkiä viestejä ainoa haitta siinä on koko.

15. Joo olen tuotakin ajatellut mutten oikein tiedä noista saranoista ja onhan tuo vähän iso...

16. Noma

Noma Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    25
    Puhelinmalli:
    Nexus 5
    Joku pieni ristiriita?:)

17. Benkku15 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    68
    Puhelinmalli:
    Katos perkule enpäs huomannut, mutta sitten olisi nokia 9300i mitä saa 90e-120e ja siinä olisi juuri Wlan,qwerty jne... Tai HTC TyTn niitäkin saa jo alle 200e....

18. Joo. Nuo luokitelllaan jo klassikoiksi joten tuoreempaa, tuoreempaa...

19. Benkku15 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    68
    Puhelinmalli:
    Tuossa ainakin uusi puhelin qwerty:llä (LG) wlanista jnee ei tietoa....

20. Noma

Noma Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    25
    Puhelinmalli:
    Nexus 5
    Haluat high-end -puhelimen alle 200 eurolla, mutta pari vuotta vanhat mallit eivät kelpaa? Ei sitä Ladan hinnalla Ferraria saa yleensäkään...

Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.

Jaa tämä viestiketju