1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

BT ongelmia(taas vaihteeksi), apua tarvitaan!

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja miumiu, 26/8/06.

1. miumiu

Tykkäykset:
    0
    Minulla ongelmia tuon Bluetoothin kanssa.
    Kun yritän kopsata muistikortille musiikkia (kortti 512Mb), niin siihen tulee teksti "FTP-virhe. Pyyntöä ei voitu täyttää. Mahdollinen syy: kansio ei ole tyhjä tai tiedostoon/kansioon on vain lukuoikeus." Ei pystynyt vaikka tyhjensin kansion. Kun taas yritän laittaa musiikkia musiikki-kansioon, niin siihen tulee ikkuna: "Tiedosto resurssit eivät riitä" Olen kumminkin saanut siirrettuä kännykän kuvat-kansioon kuvia.

Puhelimeni on siis Nokia 6131 ja BT on joku "Celly Bluetooth Dongle"

Päivitys
    Sain jopa yhden kappaleen siirrettyä soittoääniin, kun se oli vain 863kt. Testasin uudelleen, eli siis saan laitettua kappaleita, jos ne on alle 1000 kt. Mutta yhä edelleen en saa mitään muistikortille suoraan laitettua.

Nyt Latasin Nokia PC suiten, mutta kappaleet eivät tule kännykkääni. Kun klikkaan jotain kappaletta -> lähetä -> bluetooth -> Nokia 6131, kappale alkaa latamaan ja lataa johonkin vähän yli puoleenväliin asti, sitten se pysähtyy ja "virhe ladattaessa". Lisäksi PC suite yhteys on alkanut katkeamaan, kun se on ollut hetken päällä.

Olisin erittäin kiitollinen avusta. :)

2. manta

Tykkäykset:
    0
    mikä BT softa sulla on PC:llä ? Näkyy esim. kun klikkaa PC Suiten puhelinkuvaketta oikealla - about - system info

3. miumiu

Tykkäykset:
    0
    Eeh? Siis PC suiten puhelinkuvake oikealla? ;D Mulla ei ole oikein hajuakaan mitään näistä oikeista softista.

Siis tuo PC suite kuvake vai?

4. manta

Tykkäykset:
    0
    Windows taskbap alueella (näytön alalaita, oikealla) on PC Suiten puhelin ikoni, kun sitä klikkaa hiiren oikealla, pitisi tulla About PC Suite ja sieltä systeemitiedot. Mitä siellä näkyy ?

5. miumiu

Tykkäykset:
    0
    Ookoo, nyt löytyi!

Käyttöjärjestelmä:
    Microsoft Windows XP
    Koontiversio 2600
    Service Pack 1
    Kieli: Finnish
    Muiden kuin Unicode-merkistöä käyttävien sovellusten kieli: Finnish
    Kieli: Finnish
    Kirjoituskieli:Finnish

Nokia PC Suite:
    Versio 6.81.13.0
    Kieli: Suomi

Connectivity Cable Drivers -ohjaimet:
    Versio 6.81.1.2

Microsoft Outlook:
    Versio 11.0
    Koontiversio 5510

Bluetooth-ohjelmisto:
    WIDCOMM Bluetooth-ohjelmisto
    Versio 4.0.1
    Koontiversio 700

Hmm?

6. manta

Tykkäykset:
    0
    Sitten mun pitäisi ymmärtää miten yrität siirtää kappaleen puhelimeen, käytätkö "siirrä musiikkia" eli Nokia Music Manageria vai iedonston hallinta ikonia (josta aukeaa Nokia Phone Browser, vai miten yrität tuota tehdä ? Eli kerrtko jokaisen stepin miten käytätä PC Suitea ?
    (oletan tässä nyt, että et käytä tuota widcommin Bluetooth softaa )

7. miumiu

Tykkäykset:
    0
    Kivaa kun joku jaksaa auttaa tämmöistä tekniikanihmelasta!

1. Bluetooth-kohteet -> näytä toimintasäteellä olevat laitteet -> nokia 6131 -> klikkaan nokia PC Suite kohdasta, minkä ympyröin edellisen viestin kuvassa -> tulee ikkuna "Bluetooth sarjaportti COM4 on nyt määritetty luomaan yhteys laitteeseen nokia 6131. Yhteyttä käyttävä sovellus on määritettävä käyttämään porttia COM4." (??) -> vihreä valo tulee kuvakkeeseen -> klikkaan jotain kappaletta -> lähetä -> bluetooth -> nokia 6131 -> luo FTP yhteyttä... -> Kappale lataa vähän ja ilmoittaa "Tapahtui virhe kopioitaessa kansiota", tai sitten se stoppaa siihen kun känykkään tulee "Bluetooth-yhteyden muodostaminen epäonnistui." ja yhteys katkeaa (Nokia PC suite kuvake ei ole enää vihreä).

Toinen tapa: Käynnistän samalla tavalla tuon PC suite yhteyden kun edellisessä -> Nokia PC suite kuvake -> siirrä musiikkia -> oikean yläkulman kuvakkeesta -> Etsi musiikkitiedostoja tietokoneesta -> tulee kansio missä on kappaleita -> valitsen jonkun kappaleen -> kopioi omaan kokoelmaan -> se muuntaa sen kappaleen puhelimeen sopivaksi. Pitäiskö se sitten olla kännykässä tai jotain?

Kuvat menee ihan kännykkään: Bluetooth kohteet -> Nokia 6131 file transfer -> kuvan kopsaus -> Kuvat-kansio ja liitä. Tälleenki yritin musiikkia mut eihei onnistunu. :') Ja sit en sa ayhä edelleen mitään sirrettyä muistikortille kun siihen tulee "FTR-virhe. Pyyntöä ei voitu täyttää. Mahdollinen syy: kansio ei ole tyhjä tai tiedostoon/kansioon on vain lukuoikeus."

Nonni, toivottavasti oli jotain selkeyttämistä!

8. manta

Tykkäykset:
    0
    Minä en käytä itse noita Bluetooth tikkujen kanssa tulevia ohjelmistoja, kun ne on minusta niin teknisiä, ne näyttää liian paljon tekniikkaa jota en halua nähdä. (jos mulle joku sanoo COM-port, niin mulla menee herne nenään;)

Jos kokeilet käyttää PC Suitea:
    (muuten PC Suiten asennuksen yhteydessä jos kaikki menee niinkuin pitäisi, olisi pitänyt aueta PC Suiten "get connected"-wizard, joka olisi johtanut siihen, että saat PC Suiten ja puhelimen yhteyteen toisiinsa.

Kävikö näin ?

No jos ei, niin avaa PC Suite

(Start - Ohjelmat - NOkia PC Suite)
    Klikkaa sitä alaosassa olevaa nappia "luo yhteys" tai vastaavaa, mulla on PC Suite englanniksi niin en oikein tiedä miten ne toiminnot on käännetty suomeksi)
    Avautuu wizardi, josta valitset yhteystyypin (Bluetooth), puhelimessa pitää olla Bluetooth päällä ja PC:ssäkin tietysti, mutta sitä Bluetooth tikun ohjelmistoa ei tarvitse käyttää ollenkaan, kunhan Bluetooth on päällä koneessa.
    Painat "etsi" ja kun puhelin ilmestyy, niin valitse se, anna security nr, sama puhelimeen (ja minä laitan sen jälkeen puhelimesta puhelimen ja PC:n luotetuiksi, niiin yhteys syntyy tämän jälkeen aina automaattisesti ilman mitään koodeja)

Sitten kun yhteys on syntynyt (PC Suiten puhelinikoni ilmoittaa puhekuplalla, ett yhteys on päällä, sitten Suitea käyttämään.

NOkia Music Manager on PC Suiten osa (siirrä musiikkia ikoni varmaankin PC Suitessa), se auki, etsit file valikosta "etsi musiikkia PC:ltä" ja kun kipaleet ilmestyy listaan, valitset ja alat siirtämään niitä puhelimeen.

Puhelimen tyypistä riippuen Music Manager saattaa kysyä, että muokataanko mobiiliystävälliseen muotoon, kannattaa sanoa joo, koska se säästää muistia.

9. miumiu

Tykkäykset:
    0
    Melkein onnistuin tuon Nokia PC suiten kautta, se tekikin jo muistikortille "Music kansion" ja siellä oli sille levyllekin oma kansio, mutta kappale ei ehtinyt ilmeisesti tulla, kun kone alkoi jumittamaan ja suljin PC suiten sitten. Sen jälkeen koitin uudestaan niin se ei enää yhdistä kännykkään. Kun laitan että se etsii puhelinta niin ei se enää löysä sitä. Vikka bluetooth on koneessa ja kännykän BT-toiminto päällä ja näkyvyys laitteille on päällä. Asensin PC Suiten uudelleen ja käynnistin koneen uudestaan. Ja kännykän käynnistin uudelleen. Voi vitja menee hermot just kun olin saamassa toimimaan... Huomenna varmaan uudet yritykset. Kiitos kun jaksat auttaa!

10. manta

Tykkäykset:
    0
    Laitoitko puhelimen ja PC:n luotetuksi keskenään ?
    Kokeile sieltä puhelimesta Bluetooth valikosta - Laiteparit - sun PC - valinnat - pura pariliitos.

Sulje Bluetooth PC:stä, sulje Bluetooth puhelimesta ja aloita alusta.

Eli laita puhelimesta Bluetooth päälle , avaa PC Suite - yhdistä(get connected) - Bluetooth - Etsi - ja katso ilmestyykö puhelimesi nyt PC Suiten wizardin ikkunaan, jos ilmestyy, niin hyvä.

Yleisesti ottaen täytyy todeta, että isot määrät musiikkia puhelimeen Bluetoothin yli o melko hidasta ja jos PC:stä loppuu vääntö, niin jumitilanteita voi tulla.

Itse siirrän musat kaapelilla, on sen kerran nopeampi.

11. wiltzu1

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 5800XM + Saunalahti
    Tapeltuani bluetooth tikun ja pc-suiten kanssa aikani, ajattelin laittaa tähän lyhyen selostuksen siitä miten sain pc-suiten toimimaan bluetoothilla.
    Toivottavasti on apua muillekin.

Bluetooth tikku : Celly BK3
    Windows XP service pack 2 tai uudempi (sivustolta näytti löytyvän ajurit myös Vista :lle)
    Uusin PC-suite (minulla 7.1.40.1)

Asensin ensin pc-suite :n
    Liitin bluetooth tikun koneen USB-porttiin
    Hain AJURIT työpöydälle digiex.net sivustolta ja purin erilliseen kansioon
    Windows tunnisti tikun ISSCEDRBTA nimellä
    Asensin linkistä ladatut ajurit tikulle ja toimii.

Celly:n mukana tullutta IVT Bluesoleil ohjelmistoa ei kannata asentaa, jos aikoo käyttää PC-suitea, itselläni siitä ei ollut kuin harmia.
    Yhteyden pc-suiteen sen avulla tosin sai, mutta yhteys katkesi jatkuvasti.

Liitetyt tiedostot:

Jaa tämä viestiketju