1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Bluetooth

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja vares, 10/1/06.

1. vares

Tykkäykset:
    0
    Käsittämättömän paska kalikka tää Nokia(6600, ei saa edes piuhaa perseeseen), tai sitten tuo bluetooth. Neljä kuukautta temppuilin yhteyden kanssa handsfreehen ja tietokoneeseen. Yhteyden sai aina silloin tällöin mutta ei läheskään aina, kavereilla ja faijalla sama juttu. Vitun kiva jos on ottanut jotain hyviä ja jopa onnistuneita kuvia ja saa tapella et paska ottaa yhteyden. No puhelin lähti seinään ja säleinä nyt, täyty ottaa käyttöön vanha tuttu Samppa joka ei petä. Miten vitussa Nokia edes kehtaa mainostaa puhelimiaan maailman ykkösiksi, kun ei 13kk vanhalla puhelimella edes liikkeessä/huollossa saatu yhteyttä bluetoothin kautta, ja ei kannata rempata. Näköjään 15vuoden ajalta mitä on ollut matkapuhelin, niin niistä n.15 puhelimesta on ollut 4 Nokioita ja kaikki kertaalleen päivityksessä/remontissa. Mutta muiden merkkien puhelimet yllättäen ei kertaakaan, kaikki on toiminut siihen asti olen vaihtanut uudempaan. Kertokaas mulle Nokian tän päivän malli joka ei vittuile, ja kestää sen pari vuotta!! Ei enään kiinnosta vaihdella kalikkaa joka vuosi kun ei tunnu tulevan enään mitään uutta.

2. Black

Tykkäykset:
    0
    *HUOH* taas näitä mitkä on ottanu pari rohkaisevaa ennen kuin tulee haukkumaan kaikki nokialaiset maanrakoon. Sattuu minulla olemaan juuri tuo 6600 ja bluetooth toimii hyvin. Joka kerta ottaa yhteyden hyvin ilman mitään ongelmia. Joten olisiko se vika joskus siellä käyttäjässäkin kun ei toimi? Luulen että on. Ja se puhelimen heittäminen seinään sitten auttaakin kovasti. Kasva aikuiseksi sinäkin ennen kuin tulet tänne laukomaan

3. vares

Tykkäykset:
    0
    Kerroppa yksinkertainen tapa millä bluetooth yhteyden 6600, jos bluetooth on koko ajan käytössä joko tietokoneeseen tai handsfreehen, kun ilmoittaa että ei löydy yhteyksiä? Kakkospuhelimeen lyön narun perään niin se on siin ilman mitään hakemisia. Paras on vielä se että kaveri osti Nokian liikkeestä kalikan n.7kk sitten eikä saannut bluetoothdonglea toimimaan. Ei muuta kuin liikkeeseen, no sielähän naureskeltiin kun ei osaa käyttää. No kaveri löi uuden läppärinsä pöytään ja sanoi että opeta, niinhän siinä kävi että yhteyttä ei ikinä syntynyt. Onneksi oli semmoinen malli mihin sai narun perään. Ihmettelen suunnattomasti että se lopetti löytämästä jopa handsfreen, tietokoneen jotenkin ymmärrän. No vanha puhelin jo, seuraava on semmoinen mihin saa langan perään jos sinihammas pettää(niinkuin se varmaan tekeekin). Eikä tässä viitsi kauheasti ottaa juomaa kun pitää olla töissä muutaman tunnin päästä:)

4. raised

Tykkäykset:
    0
    Et vaan osaa. ja osta sit joku muu ku nokia jo ei ne kelpaa

5. Finlander

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    ZTE Blade
    Jos Bluetooth ei ala pelittämään, niin suosittelen muistikortin lukijaa. Sellaiset eivät paljoa maksa, ja ne ovat huomattavasti nopeampia tiedonsiirrossa.

6. Eki79

Eki79 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    84
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6 (SM-G920F)
    Nokioissahan on kuulemma joskus noita yhteensopivuusongelmia, mutta vika voi olla puhelimen, BT:n ja käyttäjän lisäks myös Windowsissa (mikäli se on käytössä)... ja se onkin hyvin todennäkönen aiheuttaja.

7. Hakki

Hakki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Kumma kun minulla ja monella muulla ei ole ollut mitään ongelmia kyseisen puhelimen eikä muidenkaan S60 luurien kanssa.
    Kannattais opetella käyttämään eikä tulla tänne itkemään jos ei osaa.

8. Sam68

Tykkäykset:
    0
    Bluetooth Donglessa saattaa todellakin olla se syy eikä puhelimessa. Itsellä N70 ja 100m kantamalla oleva dongle ja ei mitään ongelmaa. Muita kyllä...

9. Finvagarty

Finvagarty

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia, Sonera
    Kyllä mullakin aina Nokia on kunnolla pelittänyt, ekalla yrityksellä BT:kin lähtenyt käyntiin, tietysti sitä helposti syyttää sitä puhelinta kun se nyt on se iso huippuluokan tekninen palikka siinä, mutta vian syyt ovat usein ties missä muussa.

10. PianoPS

Tykkäykset:
    6
    Olen vahvasti samaa mieltä Sam68:n kanssa, että vika löytyy todennäköisesti Bt-Donglen ja/tai sen käyttösoftan puolelta. Näiden bt-laitteiden käyttö niiden toimiessa oikein ja yhdistyessä niinkuin pitäisi on sen verran helppoa, etten oikein usko "osaamisen" olevan monenkaan ongelma.
    Aiemmin olen itsekin törmännyt yhdistelmiin, jotka yksinkertaisesti eivät vain toimi kunnolla yhteen vaikka PITÄISI toimia.
    Säästyy monelta pinnan palamiselta ja turhalta vaivalta kun hankkii vain testatusti tai muuten tunnetusti yhteensopivia laitteita. Sellaisten löytäminen aiheuttaa tietysti jo oman vaivansa, mutta se vaiva kannattaa mielestäni nähdä.
    Itsellä on tällä hetkellä N70:n kanssa kannettavassa Toshiban valmistama bt-dongle, joiden yhteensopivuudessa ei ole ollut mitään ongelmaa.

11. tikox

Tykkäykset:
    0
    Tietokoneen käyttis ja sen päivityset ja ajurit ja päivitysten ja ajurien yhteensopivuus on tosiaankin taidetta. Ja harvapa noista myyjistäkään osaa oikeasti jotain :p

12. Eki79

Eki79 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    84
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6 (SM-G920F)
    Palataksemme taas Windowsin ominaisuuksiin... BT donglea asentaessa XP SP2 koneeseen suositellaan jättämään donglen ajurit omaan rauhaan ja antaa Windowsin asentaa omat ajurinsa. Mulla ainakin toiminu noilla ohjeilla mainiosti kotona ja duunissa...

EDIT: kotona käytössä Epoxin dongle (ku on Epoxin emokin) ja duunissa Prodigin dongle.

Jaa tämä viestiketju