1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Bluetooth yleisesti, lisälaitteet ym.

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja joel, 8/6/07.

1. joel

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    HTC Desire Saunalahti
    Tuli tuossa mieleen kun töissä huomasin tollasen iqua ufon, joka on siis bluetooth HF autoon tai pöydälle, että se olis periaatteessa kätevä laite, mutta käytännössä mulle ainakin toimimaton jos laite pitää joka kerta autoon istuessaan erikseen yhdistää puhelimeen. Tulee liikaa säätämistä ennenku pääsee ajamaan. Eli sellanen toiminto että bluetooth laite yhdistyisi automaagisesti aina kun luuri tulee kantoalueelle tai bluetooth laite kytketään päälle, eli käytännössä kun tulee autoon, ja luuri on taskussa bluetooth enabloituna, olisi tuo HF toiminnassa ottamatta edes puhelinta taskusta.

Toinen asia jonka itseasiassa äsken testasin toimimattomaksi on bluetooth laitteen automaattinen herääminen kun sitä "kutsutaa", eli vanhusten autossa on nokian gps laite ja n73 tomtom kartalla, tomtomia käynnistäessä se yrittää aina löytää gps:n, ja se löytyy jos gps on päällä, mutta se pitää siis erikseen kytkeä päälle, olin jostain lukevinani että se voisi toimia jopa niin että nokian gps herää kun sitä kutsutaan paritetulla laitteella.

Tuo bluetooth on vähän hiekosti tullut itse hyödynnettyä, ja jos tässä nyt tulee hankittua tuo himottu e90 niin luulen että sattuneesta syystä sille tulee enemmän käyttöä juuri HF laitteiden muodossa, jos vaikka vaihtaisi autoon radion joka tota bluetoothia tukee, ja hankkisi stereokuulokkeet. Vaikka en yleisesti pidä mistään kuulokkeista ja vielä vähemmän noista nolon näköisistä perus monoHF laitteista. Tosin puhelimen oma kaiutintoiminto taitaa ajaa saman asian kuin iqua ufo, jos puhelin on kojelaudalla telineessä?

2. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Peruskauraa, muistaakseni myös tuolle palikalle, kokoonpanosta, asetuksista ja eristä muista syistä voi olla kuitenkin jotain muuta, kysy myyjältä apuja.

Nokian palikka herää "unitilasta",kuten eräät muutkin, Mutta jos olet laitteen sammuttanut (napista), niin ei se tietenkään itsekseen keksi laittaa BT:tä päälle ja kuulosteleen kutsuisiko joku.

3. joel

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    HTC Desire Saunalahti
    eli siis nokian gps ei tyhjennä akkua vaikkei sitä sammuttaisi napista koskaan? Siis tarkoitan että se menee "unitilaan" kun puhelimesta käsin sammuttaa tomtomin?

4. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Kestää ehkä vajaan viikon BT kuuntelulla.
    Kyllä, eli jos palikkaan ei ole BT yhteyttä, niin se samuttaa GPS puolen. ja kuunteleen BTtä

5. R-Pelle

Tykkäykset:
    0
    Käytännössä se Ufo pitää laittaa napista päälle, kun tulet autoon. Yhdistämisen se hoitaa itse. Se parittaminenhan tehdään vain kerran, sen jälkeen yhteys avautuu kun oheislaitteeseen kytketään virrat. Eli istut autoon, painat yhtä nappia Ufossa ja lähdet ajamaan (olettaen tietty että puhelin on taskussa ja siitä on BT päällä). Omassa puhelimessa on BT aina päällä ja käytän Jabran BT200:sta ja Nokia GPS-palikkaa em. tavalla.

Tuo automaattinen päällemeno on vähän hankala käytännössä. Itse olen repinyt pelihousut tuon Jabran kanssa joka aktivoituu itsekseen laturissa kun latausvirta loppuu. Eli vehje on sammutettuna autolaturissa, sammutan moottorin niin mokkula meneekin itsekseen päälle, avaa yhteyden ja kaikki puhelut menee huomaamatta mokkulaan jos ei huomaa sen harvakseen vilkkuvaa sinistä lediä.

Jaa tämä viestiketju