1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Bluetooth stereo handsfreet

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Ukkopaha, 19/11/12.

1. Ukkopaha

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Nexus
    En löytänyt matkapuhelintarvikkeet-aluetta ollenkaan. Joko en osaa etsiä, tai sitten semmoista ei ole. Joten toivotaan että meni nyt oikealle alueelle.

Olisi tarkoitus siis hankkia handsfree, jossa on kaksi nappikuuloketta ja pitäisi toimia bluetoothin välityksellä. Karkea budjetti on 50e, saa mennä hieman yli tai ali. Käyttö olisi suurinpiirtein musiikin kuuntelua lenkkeillessä ja muuta touhuillessa. Puheluita tulee myös jonkin verran, joten puheluiden äänenlaadun tulisi olla suhteellisen hyvä. Hifistelykäyttöön ne ei ole tulossa, joten musiikin äänenlaadun kanssa ei ole aivan niin tarkkaa, kunhan musiikki kuullostaa jotakuinkin hyvältä. Puhelut siis pääasiassa, mutta musiikin toiston tulisi olla kohtalaista. Ulkonäön tulisi olla myös kohtalaisen siisti, eli ei mitään tämmösiä.

Olen katsellut hieman tuota Jabra Dog Tagia. Myös Sony MW600 on ollut mietinnän alla.

Nyt siis kokemuksia kehiin erilaisista Bluetooth stereo handsfreestä. Muitakin malleja saa ehdotella!

2. emmel

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Jolla, N9, 808, N8, HTC Desire HD
    Sony MW-600 on ainakin ihan kätevä. Käytän sitä melkein päivittäin. Itselläni vaan repesi melko pian se pidike jolla sen saa kiinni taskunreunaan, mutta sehän johtui enemmänkin omasta sähläyksestä. Joskus (harvoin) myös äänenvoimakkuus muuttuu itsekseen, vaikka äänenvoimakkuuden säätö onkin mallia hipaisukytkin. Lisäksi FM-radio-toiminne on plussaa tuossa. Voisin ihan hyvin ostaa toisen tuollaisen.

Mulla oli myös nuo Nokian BH-505:t. Ne olivat ihan kätevät niin kauan kuin katkesivat toisen kuulokkeen tienoolta. Jos jouduin oikein meluisaan paikkaan, minun piti kääntää ne "väärinpäin" päässäni saadakseni ne puristamaan riittävästi korvakäytäviin. Lenkkikäytössä parhaat koska mikään johdollinenhan ei toimi lenkkikäytössä hyvin.

Nokian BH-111 on melko paskeet. Napit eivät tahdo ottaa komentoja vastaan, niitä pitää painaa kovaa ja pitkään. Akku ei tahdo kestää koko työpäivää. Pari kertaa menivät lisäksi niin sekaisin etten saanut resetoitua niitä millään näppäinyhdistelmällä. Piti vaan jättää pöydälle ja antaa akun mennä loppuun. Onneksi siihen ei mennyt kauaa. :) Ei kannata sotkeentua niihin.

Nokia BH-604:t ovat wanhat mutta hyvät. Mulla on niitä 3kpl. Tosin ne ovat koko korvan peittävät mutta käytänkin niitä kuulosuojaimen omaisesti.

Nokia BH-905i ovat äänenlaadultaan hyvät avomalliset kuulokkeet. Se vastamelutekniikka toimii pienessä taustamelussa mutta pidempään käytettynä meluisammassa ympäristössä aiheuttavat väsymystä. Toimivat tosi hienosti esim ruohoa leikatessa tms. meluisassa hommassa.

Joo. Olen paatunut BT-laitteiden sekakäyttäjä. :D

3. Eki79

Eki79 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    84
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6 (SM-G920F)
    MW600:t on käytössä, ja toimii ainakin mun tarpeisiin erittäin hyvin.
    Ne saa halutessaan paritettua 3 eri laitteen kanssa, ja toimii tosiaan radionakin ihan itekseen.

Musiikin ja videoiden, kuten myös puheluiden äänenlaatu on riittävä, kultakorvista en sitten tiedä. :)

4. peemvee

peemvee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    77
    Puhelinmalli:
    640DS
    Komppaan tuota Eki79:ää. Ite oon käyttänyt jo muutaman vuoden mustia MW600:a. Ajavat asiansa lenkkeillessä, pyöräillessä ja bussissa. Joku(TM) kirjoitti aiemmin, ettei pieni akku riitä kunnolla työpäiväksi. Valmistaja lupaa puheajaksi 11 tuntia, mikä lienee turhan optiminen arvio. Laitteessa ei ole vastamelunpoistoa, mitä saattaisi kaivata meluissassa ympäristössä puhuttaessa. Laitetta ei voi käyttää akkua ladatessa.

http://www.matkapuhelinfoorumi.fi/f9/mika-bt-hf-kannattaa-ostaa-36049/index5.html#post1058419481

http://www.matkapuhelinfoorumi.fi/f...f-kuulokkeet-kokemuksia-70360/#post1058471237

Jaa tämä viestiketju