1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Bluetooth + Pelit + Kuvat + Äänet + MPT -> Ohjeita

Keskustelu osiossa 'Motorola ja Lenovo', aloittaja doze, 23/6/04.

1. doze

Tykkäykset:
    0
    Väsäsin hieman ohjeita bluetoothin asennukseen v-sarjalaisien kohdalla.. Ja suurinpiirtein noin menee varmaan monilla muillakin. Nyt voit lukaista nämä ennenkuin teet uutta topicia ko. aiheesta.

TÄSTÄ SIVUSTOILLE

Suomenkieliset tekstien nimet tempasin hatusta, joten ne ei pakosti ole aivan sanastasanaan.. ehdotuksia/korjattavaa/kommentteja otetaan vastaan :)

Kertokaa tänne jos on jollain ollut poikkeuksia ym. ohjeiden suhteen, tietää sitten seuraavatkin asian kanssa taistelevat.

PS. Jos joku haluaa nämä ohjeet omalle palvelimelleen niin YV:tä minulle. Olisi hyvä jos saisi nämä johonkin "pysyvämmälle" palvelimelle, sitä ei tiedä kauanko tuo MBnet tunnus minulla vielä on..

EDIT: Niin ja sellaista vielä piti kirjoittaa, että siellä aukeaa pikkukuviksikin heti suuret kuvat, pienennettynä vain.. Pahoittelut tästä, mutta en millään viitsinyt tehdä thumbnaileja enään :) ...että odotelkaa rauhassa jos modeemilla matkassa..

2. Twinspark

Tykkäykset:
    0
    Ja vielä kannattanee mainita niille jotka eivät bluetooth-laitteisiin tarkemmin vielä ole perehtyneet, että widcomm tekee noihin dongleihin ajurit, itse bluetooth-palikka voi olla ties minkä merkkinen (Epox, Belkin, jne.)

Muuten hyvä idea, kunhan vaan ihmiset ymmärtävät käyttää sitä, eivätkä ala kyselemään juuri kyseisiä asioita foorumilla yksi toisensa jälkeen.

Itse tosin siirrän äänet ja kuvat hiiren oikeanpuoleisesta näppäimestä aukeavasta valikosta "lähetä"-painikkeella. Mielestäni se on helpompaa ja ainakin nopeampaa.

3. Aleksi

Aleksi

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Mate8
    En tiedä mihin pitäisi tämä kirjoittaa mutta kirjoitan nyt tänne;)
    Eli ongelma on tämä että bt yhteys muodostuu ongelmitta mutta kun menen obex file transferiin niin sinne ei ilmesty kansioita mitä pitäisi, siis games, ringtones, jne. Olen yrittänyt buutata koneen ja asettamalla uudelleen bt asetukset mutta ei vain suostu toimimaan.
    Sain tänään maifonilta huollosta tämän takaisin ja tässä on uusimmat softat sunmuut.

4. Twinspark

Tykkäykset:
    0
    Varmaan riippuu softastakin jne, mutta ainakin minulla V500:n kanssa tuonne aukeaa vain kaksi kansiota; picture ja audio. Peleille tuo ei ainakaan omaa kansiota näytä, vaikka ohjelmia muistista löytyykin. Onko V600 tässäkin kohtaa erilainen?

5. Aleksi

Aleksi

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Mate8
    Muistin väärin, ei tule games vaan, pics audio video. Kokeillut asentaa uusiks bt ajurit+softat mutta ei mitään, veljen z600 toimii moitteettomasti obex file transferissa joten ei pitäisi softasta olla kiinni.

6. doze

Tykkäykset:
    0
    Niin ootko koittanu käynnistää puhelimen uudelleen ja koittaa sitten? Usein mulla tekee samaa että ei löydä kansioita/menee muuten vaan bluetooth jumikseen, niin puhelimen bootti auttaa silloin..

7. Aleksi

Aleksi

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Mate8
    Olen kokeillut useasti.

8. Blur

Blur Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Nokia N9 16GB + DNA / HTC Desire Z + Saunalahti
    Jos esim Themejä ja Pelejä yrität siirtää niin kannattaa kokeilla "Obex Object push" sillä menee itelläni ainakin ne puhelimeen!

9. Aleksi

Aleksi

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Mate8
    Tiedän, en ole ensimmäistä kertaa laittamassa tavaraa puhelimeen, mutta nyt joutuu tehdä uusiksi koska puhelin tuli huollosta.

10. Blur

Blur Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Nokia N9 16GB + DNA / HTC Desire Z + Saunalahti
    PrklPrklPrkl..
    Yritän asentaa MPT:tä ja asennan aluksi sen 1.23 tms. version jonka asennus menee loppuun asti kivuttomasti kunnes herjaa jostain ihmejutusta, no löysin siihen ratkaisun googlen kautta että syynä on outlook 2003 ja kyseisen jutun saa ohitettua terminoimalla sen setupin ja sittemmin päivittämällä heti sen 2.16.
    Noh, tein näin ja päivitin 2.16 ja kaikki näytti pelaavan kunnes piti yhdistää puhelin bluetoothilla, valitsen kaiken ok ja se lähtee hakemaan puhelinta (puhelin "haettavissa"-tilassa) jolloin ohjelmassa oleva "kello" jysähtää hetken päästä ja ilmoittaa sen suorittaneen laittoman toiminnon ja että pitäisi lähettää virheraportti.. Muut törmänneet samanlaiseen ongelmaan?
    Oon kokeillu puhelinta buutata jne..

11. Aleksi

Aleksi

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Mate8
    Puhelin lähtee uudestaan huoltoon kunhan saan vain aikaseksi vietyä, bt ei toimi vieläkään oikein. maifonissa eivät osanneet neuvoa joten ohjasivat minut suoraan motorolalle mutta he sanoivat että vie huoltoon kun eivät osanneet auttaa.

12. doze

Tykkäykset:
    0
    Pari linkkiä mistä saa Motorola Mobile Phone Toolsin (1.23c), kun motclubin linkit ei tunnu toimivan.. -Klickensie- -klik-

WinXP SP2:sen mukanahan tulee nyt bluetooth ajurit jo valmiiksi, mutta itse en saanut toimimaan puhelimesta tietokoneelle päin siirtoa.

Puhelimeen menee tiedostot hienosti vain valitsemalla oikealla hiirennamiskalla send to / lähetä valikosta bluetooth. Mutta vaikka kuinka klikkaa XP:n bluetoothin tsydeemin "tiedoston vastaanottamistilaan" ja lähettää puhelimesta tiedoston tietokoneelle, niin yhteys epäonnistuu aina.. joten MPT piti asennella ja tässä nyt samalla muille toimivat linkit.

Onko joku onnistunut lähettämään puhelimesta tiedostoa tietokoneelle windows xp sp2 bluetooth ohjelmalla?

13. reissaaja

Tykkäykset:
    0
    En itse ainakaan onnistunut ennen kuin latasin koneeseen valmistajan (Dell) BlueTooth -ajurit ja softan. Eli ts. XP:n vakio Bluesoftilla ei tavara liikkunut. Softan asentamisen jälkeen tuli paljon muitakin servicejä valittavaksi, tärkeinpänä ehkäpä My Dial-up Networking Bluetoothin alle ja OBEX File Transfer.

14. doze

Tykkäykset:
    0
    Joo, Widcommin ajurit mäkin päätin loppuenlopuksi asentaa. Widcommin ajurien kanssa asennus on hieman erikoinen kun ne eivät ole "WHQL-certified" ajurit, ja XP suosii ensisijaisesti allekirjoitettuja ajureita (eli omiansa).

Widcomin ajurien asennus tapahtuu siten, että ensin asentaa ajurit normaalisti, sitten menee windows laitehallintaan ja bluetooth kohdan alta valitsee bluetooth laitteensa (minulla oli Generic Bluetooth Radio) siitä kohdasta ominaisuudet ja update driver/päivitä ohjain, sitten valitsee että älä etsi ajureita vaan näytä lista valittavissa olevista, ja siitä listasta valitsee CSR USB Bluetooth Device eli widcommin ajurit, sitten windows sanoo että ne eivät ole allekirjoitetut ajurit bla bla bla, kyllä vaan kysymyksiin. Siinäpä se.. ajattelin vain valmiiksi laittaa, jos jollekin muulle tulee sama vastaan.

15. Dwindle

Tykkäykset:
    0
    Semmonen kysymys, että onko kukaan kohdannut seuraavaa ongelmaa: Elikkä prodigin bluetooth dongle ja widcommin ajurit tulee mukana sitku on asentanu ajurit ihan normaalisti ja windows sanoo että homma meni ok. Sitku klikkaa sitä "start using bluetooth" nii se sanoo että bluetooth laitetta ei löydy? Onko dongle rikki vai onko tossa softassa jotain häikkää?

16. doze

Tykkäykset:
    0
    Tee toi homma minkä ylemmäs postaukses kirjotin, sit toimii.. windows ei ota niitä widcommin ajureita automaattisesti käyttöön vaikka asennatkin ne, koska ne ei ole sertifioidut ajurit vaan käyttää omiansa. Ja kun yrität laittaa widcommin ajureista bluetoothia päälle niin se ei löydä sitä sun BT-donglea koska windows ei käytä sitä widcommin kautta.. jos ei onnistu toi widcommiin vaihto tolla ohjeella mitä kirjotin, niin huutele ja autan paremmin..

17. Dwindle

Tykkäykset:
    0
    Tais olla dongle rikki nimittäin nyt homma lähti toimimaan ihan normaalisti ilman mitään erikoistemppuja.

18. doze

Tykkäykset:
    0
    Joo, toi juttu tarvii tehdä vain jos on Windows XP käyttis ja SP2 asennettu (tai bluetooth toiminnon tuova paikkaus windows updatesta). Hyvä että sait pelittään, nyt vaan tsekität linkit täältä ja eikun filetsuja puhelimeen! :)

19. Dwindle

Tykkäykset:
    0
    On mulla toi sp2 asennettuna mutta ei siinä sen kummempia kommervenkkejä tarvittu se meni ihan normaalisti.

20. skula

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone4
    Koitin tehdä kuten asennusohjeenne kertovat, mutta:

(xp pro,SP1,Belkin USB BT-Dongle)
    Bluetoothin ajurit ovat nyt seuraavat(järjestelmä ja bt:n ominaisuudet)

WIDCOMM

1.4.2.8

Mutta laite ei vain löydä Motoani..

Missä voisi olla vika..

Pitäiskö ajureiden olla 1.4.2.10?

Yritin tuon ohjeen mukaista versiota saada tuonne ohjaimeksi mutta en kai löydä oikeaa ajuria.

Jos valitsen että, itse valitsen listasta oikean ajurin, niin näkyviin tulee vain Belkin Bluetooth Deivce, ei muuta? Se ei näytä muita?

PS:My Bluetooth Places ei avaa minulle mitään ikkunaa( ohjelman asennuksessa jotain feelua)..?

Jaa tämä viestiketju