1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

bluemax gps-710

Keskustelu osiossa 'GPS-paikannus', aloittaja majesteetti, 7/12/07.

1. majesteetti

Tykkäykset:
    0
    olenko vain tyhymä vai mitä?olen lueskellu kaikenlaisia palstoja näistä gepseistä ja menin ja ostin edellämainitun gps-mokkulan ja olen asentanut puhelimeen SmartComGPS:n (nokia n70) ja olen ymmärtäny että se toimisi ihan normi käsigepsinä ilman karttojakin mutta vaikka puhelin ja smartGPS saa yhteyden mokkulaan mut ohjelman nopeus,matka,aika yms. ei näy kuin pelkkinä nollina?(jotain on ilmeisesti mennyt ohi?????esim kalibrointi tai jotain muuta?

2. Tosikko

Tykkäykset:
    4
    Onko satelliitteihin yhteys? Paina SmartComGPS softan käynnissä ollessa luurin numeronäpäintä 3 niin monta kertaa että näyttöön tulee sateliittikartta. Siitä selviää montaako satelliittia vastaanotetaan, kts. kuva alla. Vihreät palkit kuvaa vastaanotettavia satelliitteja.

Näytön vasemmassa alareunassa oleva "GPS" -teksti vaihtaa väriä tilan mukaan; punainen kun BlueTooth yhteyttä GPS:n ei ole, sininen kun BT yhteys on, ja vihreä kun yhteys myös satelliitteihin. Nuo kertomasi nollat vaikuttaa siltä että vaikka GPS palikkaan on yhteys, se ei välttämättä ole saanut fixiä.

Kalobrointi vaaditaan kartoille, eli jos käytät softaa ilman karttoja, ei kalibroinnista tarvitse välittää. Voit siis käyttää sitä kartattomana GPS vastaanottimenakin, tallentaa reittipisteitä yms. niinkuin olit ajatellutkin.

Jaa tämä viestiketju