1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

BlackBerry Leap

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja Cathy91, 26/7/15.

1. Cathy91

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Nokia
    Olen omistanut aina Nokian puhelimen, aikaisemmin olen omistanut siis kaksi Nokian älypuhelinta. Nyt älypuhelin tuli ikänsä loppuun ja tarvitsen uuden puhelimen. En halua Microsoftin puhelinta, enkä ole innostunut muista (Samsung, LG, Sony ym.), vaan olen kovin ihastunut BlackBerryyn.

Olen kuitenkin täysin tollo älypuhelinten suhteen, vaikka olenkin nuori nainen. Toivoisin siis vastausta seuraviin tyhmiin kysymyksiini, anteeksi jo etukäteen tietämättömyyteni! Haluaisin vain olla varma, etten osta sitten ihan vääränlaista puhelinta.

1. Onko BlackBerry Leap sopiva tavalliselle tallaajalle? Sitä mainostetaan vain liikemiehille sopivana, mutta itse käytän lähinnä Twitteriä, Whatsappia, sähköpostia ja selailen nettiä. En tarvitsisi siis muuta juurikaan.

2. Mistä puhelin kannattaisi tilata, jotta sen netti toimisi Suomessa? Samaten pitäisi saada tuo Elisan liittymä toimimaan, eli en halua mukana jotain ulkomaalaista liittymää. Mikä olisi luotettava sivusto? Luottokortti löytyy, joten sitä voin käyttää tilauksessa. Yritin googletella,mutta en koskaan tilaa mitään verkosta, joten olin aika pihalla. Vinkkejä otetaan vastaan :)

3. Millaisen sim-kortin oikeasti siis tarvitsen? Minun tämänhetkinen puhelimeni on Lumia 720, jossa on mikro-simkortti. Riittääkö se? Minulla on Elisan liittymä, rajoittaako tämä jotenkin?

4. Tarvitseeko minun ottaa jotakin muuta huomioon? Onko netin toimintaan saattaminen kovin vaikeaa?

Anteeksi kauheasti typerät kysymykseni, mutta laskin, että jos jostakin avun saan, niin täältä :)

2. XIII

XIII Tuntematon jäsen

Tykkäykset:
    565
    Puhelinmalli:
    Kaikki käy
    Tämä pulju ainakin mainostaa myyvänsä Blackberryjä.. Itse liikkeestä ei mitään hajua kuin hyvin homma yleensäottaen toimii..

http://www.vkauppa.fi/product/blackberry-leap-str100-1-grey/

3. Cathy91

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Nokia
    Kiitos! Kävin tuota sivustoa katsomassa. En ole itsekään kyseisestä kaupasta kuullut. Tänne tulin juuri sen vuoksi, että löytyisi noita hyviä kauppoja, kun joissakin keskusteluissa on eri puhelinten kanssa ollut ongelmia juuri kaupan suhteen. Luin kauhutarinoita, että puhelimen saapuminen on vienyt jopa kuukausia, vaikka on luvattu, että saa viikossa, tai pahimmillaan puhelin on maksettu, eikä sitä kuitenkaan tule ikinä.

4. XIII

XIII Tuntematon jäsen

Tykkäykset:
    565
    Puhelinmalli:
    Kaikki käy
  5. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4728
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Luottokortilla tai PayPalilla maksaa niin eipä ole kovin suurta huolta ettei rahojaan takaisin saisi.

6. Cathy91

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Nokia
    Kiitos taas paljon vastauksistanne! Ei tuolla siis mikään kiire todellakaan olisi, mutta lähinnä siis olisi kiva saada puhelin tyyliin alle puolessa vuodessa :) En ole itse mitään muuta kuin jotain kirjoja tilannut netistä, joten en edes tiedä, kuinka totuudenmukaisia nuo "rahat meni, kännykkää ei tullut" -viestit, jotka löysi netistä, ovat.

Expansys on ilmeisesti siis luotettava nettikauppa. Onko tuo kyseinen Expansys Suomi-sivun BlackBerry Leap siis sellainen, että se varmasti toimii Suomessa? Olen tyhmä, myönnän :) En tiedä, onko näissä edes kännyköiden suhteen eroavaisuuksia, mutta kaveri osti USAsta jotakin (dvd? Play Station -peli?), eikä kyseinen dvd/peli/mikä olikaan toiminut sitten Suomessa lainkaan, kun siellä tehdään ne jotenkin erilaisiksi.

7. Markus Riihimäki

Markus Riihimäki

Tykkäykset:
    6
    Puhelinmalli:
    Microsoft Lumia 950
    Nyt saat hyväntietopaketin Blackberry luureista. Blackberry tekee mun mielestä parhammait luurit (oma mielipide). Itellä on ollu monta luuria: Androideja, monia lumioita ja yks omena. Mut vihdoin löysin Classicin jossa paras fyysinen näppäimistö! Ja mietein kans tuota Leapia mut päädyin Classiciin tuon kosketusnäytön + näppäimistön takia.

Ja tuo bb os10 on hyvä käyttöjärjestelmä. Android ohjelmat toimii näppärästä, ainakin ne mitä ite käytän: instagram, nordea mobiilipankki, tampere bus explorer jne. Mut asentaminen on aika helppoo jos osaa vähän kikkailla! :) APK Downloader [Latest] Download Directly | Chrome Extension v3 (Evozi Official) <------- Tuolla asentelen itse ja .apk tiedostot latautuu suoraan luurin muistiin. bb os10 ei lagittele juuri ollenkaan ja ei ole tarvinnut tehdä mitään hard resettiä yms.

Ja itse tilasin juurikin tuolta expansys.fi :n kautta Classicin ja expansys myöntää tietenkin takuun automaattisesti. Ite tilasin luurin torstai päivänä ja heti maanantaina luuri oli haettuna dhl :n toimipisteestä. Ja KAIKKI suomalaiset operaattorit toimivat bb luureissa ja eikä ole mitään sim lukitusta. Ja bb :n saa tietenkin suomenkielelle. Jos halut hieman erilaisempaa niin suosittelen lämpimästi BB :tä puhelimeks!

Amen!

8. Markus Riihimäki

Markus Riihimäki

Tykkäykset:
    6
    Puhelinmalli:
    Microsoft Lumia 950
    Ja vkaupassa bb luurit maksaa maltaita expansykseen verrattuna!

9. Cathy91

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Nokia
    Olin minilomalla, joten en ole päässyt tätä viestiketjua lukemaan, mutta näköjään tänne oli hieno tietopaketti tullut :) Kiitos Markus! Olen nyt sataprosenttisen varma, että ostan BlackBerryn, kiitos paljon! Expansystä tilaan sen, mahtava kuulla kokemuksesi siitä, että kaikki sujui hienosti. Haluan todellakin jotakin erilaista, joten BB taitaa olla ehdottomasti oikea valinta! Kiitos, nyt menen heti puhelimen tilaamaan :)

Markus Riihimäki and crsin like this.
  10. Markus Riihimäki

Markus Riihimäki

Tykkäykset:
    6
    Puhelinmalli:
    Microsoft Lumia 950
    joko puhelin on tullut? :)

11. La Maco

La Maco

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung XCover
    Hellouta, en "kehdannut" luoda uutta keskustelua BlackBerryistä, joten jatkan tähän... ;) Mä haaveilen ko. puhelimesta ah niin ihanan qwerty-näppäimistön takia ja tästä keskustelusta tulikin tukea sille, että BB toimii Suomessa, samoin aakkoset pelittää. Mulle tuo Classic on pikkuisen tyyris, mulla rajut ulkoilmaharrastukset (hevoset ja ratsastus), joten ihan hienoimpaan malliin en uskalla panostaa, 200 e tuntuisi sopivalta hintakatolta mulle. Expansys myy myös malleja BB 9720 (144,99,-) ja Q5 (199,99,-), onko näistä kellään kokemusta/näkemystä, mitä eroja jne., kumpi olisi parempi a.k.a. onko kalliimmassa vaihtoehdossa 55 euron edestä oikeasti hyödyllisiä ominaisuuksia? Kiitos hurjasti jo etukäteen vastauksista!!! Polttelee, polttelee, päästä näpyttelemään! :D

12. Neutral Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    58
    Puhelinmalli:
    Oukitel 10000
    Ehdottomasti sijoittaisin tuon 55 eur enemmän, koska: Tehokkaampi prossu, enemmän muistia ja parempi näyttö..

13. Benefon

Benefon

Tykkäykset:
    35
    Puhelinmalli:
    BlackBerry Passport
    Ehdottomasti Q5, siinä on nykyinen BB10-käyttöjärjestelmä. Sen sijaan 9720 käyttää antiikkista systeemiä, joka ei välttämättä toimi kunnolla Suomessa.

Jaa tämä viestiketju