1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Benefon Q! Kokemuksia?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Karhu ('!'), 14/11/02.

1. Karhu ('!') Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Eli tästä kännystä on ollut suht vähän tietoa täällä, joten olisin kiinnostunu tämän luurin käyttökokemuksista! Kun jossakin luvattiin että on "iskunkestävä" mutta missään ei sanota että kuinka paljon kestää? Eli ei varmaan paljoa, ehkä enemmän kuin keskivertopuhelin? Ja onko siinä siis vihreä vaiko sininen näyttö? Kun netissä on näkynyt molempia!

Missäs tämän luurin hinnat liikkuvat? Netissä näkyy olevan 225e, ainakin lohenetessä, mutta mites ihan ihmis-palveluliikkeissä? (eikös ookki hieno sana?:)

Kiitos kaikista vastauksista ja kertokaa vain kaikki mitä tiedätte tästä hienosta kännystä.

Yst. terv, Andi

2. Karhu ('!') Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Eikö kukaan todellakaan ole käyttänyt tätä kännyä? :)

3. Zyklon

Zyklon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Itsellä jäi mieleen lähinnä huonot näppäimet,liian pienet fontit,hankala kirjoittaa viestiä,hankala käyttää,hirveät soittoäänet jotka kaiken lisäksi oli epävireessä,herätyskello ei muistaakseni herättänyt jos oli puhelin kiinni,kuuluvuus oli niinku kaivossa olisi puhunut.Itse en enään ostaisi vaikka saisin 50€ uuden.Jotta ei menisi aivan haukkumiseksi niin sanotaan että olihan se ihan hienon näköinen. =)

4. lemon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Itselläni on kyseinen puhelin ns. pääpuhelimena. Itse olen ollut tyytyväinen, mitä nyt pieniä lastentauteja yleensä puhelimessa on. Kuuluvuus on ollut ihan hyvä, paitsi luurin ääni tuntui Twin'in jälkeen hivenen ohuelta. Näppäin tuntuma on mielestäni ihan hyvä ja tekstarin kirjoittaminen onnistuu hyvin T9:llä. Ilman sitten en osaa enään oikein kirjoittaa. En tiedä onko tuo sitten puhelimen vika vai käyttäjän. Iskunkestävyydestä on sitten monta mielepidettä. Itse en usko sen kestävän sen enempää kuin muut, metalloitu muovikuori; kevytkromia tai ruteniumia. Taustavalo on mielestäni lähempänä sinistä kuin vihreää. Säkkipimeässä se on niin kirkas että ottaa silmiin. Silloin se on sininen ja jonkin asteisessa päivänvalossa hivenen vihertävä. Näyttönä on elektroluminessinäyttö, joka aiheuttaa sirinää kuulokkeessa valon ollessä päällä ja tämä on näytön ominaisuus.

5. Karhu ('!') Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kiitti, tossa oli 2 ääripäätä:) Melkee.. Mites nää kuoret, onko ruteniumilla ja kromilla mitään eroa muussa kuin värissä? (minkäs värinen oikeen se rutenium on? titaani?) Ja onko takaa musta vai samanväriset kuoret koko kännyn ympäri?

6. Aero

Tykkäykset:
    0
    Musta se on takaata. Mutta en tota enää ykköskapulaks ottais. Onhan toi hyvä puhelin, ja tosiaan kun tuli myyntiin niin Q oli yksi parhaimmista. Nythän se on jo aika vanha, mutta ite pidän siitä omien kokemuksien perusteella.

7. JPJ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Oli Q itellä.. Varmaan alle viikon. Ei kyllä jäänyt hyviä kokemuksia. Muutakuin halpa hinta.

8. WYX

WYX

Tykkäykset:
    0
    Omat kokemukset..

Q:n parhaita puolia:
    - internet mobile explorer (kumma ettei yleistynyt!!!)
    - koko
    - ulkonäkö

Huonoa
    - hittaat valikot
    - virran kulutus vanholilla softilla
    - VIRTAJOHTO perseestä. Aina rikki...
    - näppäinmatto kuluu helposti

Muuten ihan mukava puhelin ja tarjouksista saa jo alle 200e.
    (Stokka 179e)....Yst. WYX

9. anttij

Tykkäykset:
    0
    Oli tuo puhelin vuoden käytössä ja paras mitä minulla on ollut, lisäksi todella hyvän näkönen (hopea) aikanaan oli pieni ja pystyi lukemaan internetistä esim. uutiset/sähköpostin normaaleilta html sivuilta. Puhelimen sai myös käynnistymään ajastimella, eli jos odotit aamulla puhelua mut akkua vähän, ei muuta kuin yöksi kiinni ja puhelin herää aamulla itsekseen. LOISTO PUHELIN.

10. lemon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Tuohon näppäinten kulumiseen:
    Miten se näppäinmatto kului?
    Niin ettei saannut tekstiä selville? Paistoiko valokokonaan läpi vai koko näppäin vain tummui. Itselläni kävi niin että näppäimet muuttuivat kriittisiltä kohdilta, tekstit, tummiksi. Omilla varovaisilla kosteilla huomasin, että p***aahan siihä oli tummentamassa. Joten pian kaksivuotias puhelin ei ole muuta huoltoa juurikaan kaivannut kuin muutaman softaamisen.

Ainoat ongelmat;
    1) Ajoittainen sammuilu vaikka virtaa on. En tiedä onko vikaa puhelimessa vai kortissa.
    2) Latausliitin sohlailee ajoittain. Vinkkejä kyllä löytyy ja se on aina toiminut.

3) Akun klipsi murtui tälläviikolla. Akku nyt teipillä kiinni. SIM -korttien vaihtorumba haurastuttaaa vähitellen sen. Huom mukana on edelleen se alkuperäinen polymeeriakku. uusimmissa onkin jostain syystä muistaakseni lion -akku. Uusi akku on 30 mAh suurempi.

11. Filvas

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Note 4
    Yleensä mä laitan sen tossa vaiheessa laturiin kun painun pehkuihin... ;)

12. anttij

Tykkäykset:
    0
    joo niin toki itsekkin, mutta usein kävi niin, että oli matkoilla tai kaverilla ja laturi tietysti kotona. Benefon on melko harvinainen et latureita ei kaikkialta löydy.

13. Karhu ('!') Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Mites toi ku BEnefonin www-sivuilla oli kullanvärinen Q, mistäs sitä saa? Ku kaikki värit on hianoja mut täytyis nähä livenä.. eiku mopiili-putiiikkii:D

14. Esa Isopahkala

Esa Isopahkala Ylläpitäjä

Tykkäykset:
    1329
    Puhelinmalli:
    Nexus 5x, Lumia 1020
    Ainakin Stockalta on löytynyt myös kullanväristä.

15. Amateur

Tykkäykset:
    0
    Minulla on myös Benefon Q käytössä. Ostin tuon reilu vuosi sitten ja hyvin on palvellut. Huonoja puolia on tosiaankin tuon näppäinmaton kuluminen sekä ulkopuolinen antenni. Muuten on ollut todella hyvä puhelin.

Täytyy vain toivoa että Benefonilta tulisi vielä uusia malleja, merkkiä kun ei ihan heti tekisi mieli vaihtaa :)

16. pplehto

Tykkäykset:
    0
    Ostin Q:n noin 1,5 vuotta sitten. Tässä kokemuksiani:

Ensimmäinen softa (4/2001):
    - Soittoäänet soivat epävireessä
    - IE päästi aina vasta toisella kerralla nettiin
    - Kaikki valikot toimivat hitaasti
    - Sammuili välillä itsekseen
    - Datakaapelia ja laturia ei voinut käyttää samaan aikaan, koska puhelin sammui ja värinä jäi hurisemaan
    - Vastapuoli valitti lähes aina äänen kaikumista

Toinen softa (9/2001):
    - Muuten samat oireet mutta IE alkoi toimimaan jopa ihmeen hyvin
    - Tekstiviestejä ei kannattanut kirjoittaa, koska puhelin tilttasi noin joka neljäs kerta
    - Myös muuten puhelin alkoi sekoilla enemmän IE:tä lukuunottamatta

Lisäksi rautaongelmat:
    - Peräliitin vaihdettiin kaksi kertaa
    - Prosessorissa juotosvika
    - Jos akku ei ollut hyvässä latauksessa, värinä ei aina toiminut

Puhelimen oli kolme kertaa korjattavana; neljännellä kerralla sain uuden, jossa samat ongelmat jatkuivat. Ongelmat olivat hyvin paljon samantyylisiä kuin Q:ta edeltäneessä Twinissäni. Silloin SIMmikin vaihdettiin kerran mutta ei sekään auttanut.

Hyviä puolia puhelimessa olivat pieni koko, halpa hinta ja ulkonäkö kaikin puolin.

Noin 2,5 vuoden kokemuksella voin sanoa, että Q oli viimeinen Benefon, joka minulla oli ja joka tulee koskaan olemaan ellei puhelimista tehdä nykyistä laadukkaampia.

17. Pakana

Tykkäykset:
    0
    Aika kumma että kukaan käyttää puhellinta 2,5 vuotta jos ei pidä siitä.

Mä räpsin omasta nyt 2vuotta ja 1kk vanhasta q:stani muutamia kuvia... sori täällä on aika pimeetä, kuvat ei ole kovin kummoisia:
    http://gamma.nic.fi/~pakana/kuvat/Q

Kuten kuvista näkyy näppäinmatossa ei mielestäni ole kohtuuttomia kulumisia, vain kuulokkkeen ritilä on kulunut. Sivulla olevat äänenvoimakkuus napit ovat menettäneet värinsä ja ovat nyt mustat.

Alkuperäinen softa bugasi, mutta päivityksen jälkeen, jolloin sain keväällä 01 päivätyn softan rupesi kaikki pelaamaan normaalisti.

Näppäimistöstä on näköjään olemassa eri koulukuntia. Mun mielestä tuo Q:n näppäimistö on parasta kokoluokassaan. Mun mielestä _missään muussa_ tuon kokoluokan puhelimessa ei ole yhtä hyvää näppäimistöä (tosin en ole kaikkia luureja päässyt kokeilemaankaan, mutta nokialaiset eivät miellytä ainakaan).

Taustavalojen aiheuttama sirinä häiritsee hieman jos puhuu muuten hiljaisessa paikassa, tosin valot sammuvat pian, joten haitta häviää puhelun aloittamisen jälkeen. Mun mielesstä äänenlaadussa ei ole varsinaisesti vikaa, äänen voimakkuus sen sijaan saattaa jossain meluisassa paikassa loppua, varsinkin jos toisessa päässä on joku kuiskailija. Kukaan ei ole valittanut että mun ääni olisi kuulunut huonosti. Kuuluvuus taas on mun kokemusen mukaan aivan huippuluokkaa, tosin väittävät että 1800MHz kuuluvuus ei olisi mitenkään poikkeuskellisen hyvä, tiedä sitten en ole päässyt kokeilemaan.

Lataus ongelmia tuossa on ollut, mutta kun ottaa akun irti ja pinaa siinä latausliittimen kohdalla olevaa kolmion muotoista pelitä sisään päin kynällä tms se alkaa taas toimia, helppo korjata :).

Yleinen käyttö tuolla puhelimella on aika rauhallinen, eli nopeiksi niitä valikoita ei vi sanoa, mutta en mä sanisi että se varsinaisesti hidaskaan olisi (originaali oli).

T9 toimii todella hyvin.

Ainoa ongelma tähän mennessä on akku, joka 2 vuoden iässä alkaa osoittaa voipumisen oireita, saa ladata jo 3 vrk:n jälkeen, mun suht rauallisella puhetahdilla.

18. Karhu ('!') Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Olikin koulukaverilla Q, joten ei tarvinnu lähteä kauppaan räpläämään:) Ihan napakan tuntuset näppäimet, oli ollu kaverilla uudesta asti, noin 1,5v vanha, sano että ei tähän asti mitään ihmeempii vikoja oo ollu, paitsi että akku väsy:)

19. Karhu ('!') Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ja vielä sitä että montako textarii Q:hun mahtuu? Ja tukeeko kuvaviestejä?

20. pake

Tykkäykset:
    0
    Ei tue kuvaviestejä. Tekstareita mahtui muistaakseni semmosen 8-10. T9 toimii muuten Qssa kaikkein parhaiten kaikista luureista joita olen ikinä kokeillut. Ostaisin heti takaisin jos löytyisi oikean hintainen luuri...

Kaiku johtuu yleensä siitä että äänenvoimakkuus on liian kovalla.

Jaa tämä viestiketju