1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Benefon Q ja Ericsson t39m

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja jonesb, 18/7/02.

1. jonesb

Tykkäykset:
    0
    Joo, olen ajatellut ostaa jomamn kumman puhelimen huomenna, mutten todellakaan tiedä, kumman. Olen miettinyt asiaa, ja olen mieltynyt molempiin yhtäpaljon.

Nyt pyydänkin teitä ketomaan miksi jompaakumpaa ei pitäisi valita.

P.S kertokaapa, miten Q:n akku kestää, joutuuko lataaman joka kolmas päivä, vai onko se viikon latauksella toimiva?

2. Malaco

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 5, Jolla
    Suosittelen T39m, vain ominaisuuksien takia (mm: GPRS, Bluetooth, kolmitaajuus) .
    mutta jos tarttet Html selainta, niin osta Q.

3. Ville_A Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    T39:ä saa pikkuhiljaa ruveta jo metsästämään, esim Maifon poisti jo verkkosivuiltaan viittauksen. Joku oli tosin OnOffissa kait nähnyt. Viimetinka kuitenkin ostaa. En keksi siitä mitään syytä olla ostamatta ainakaan.

4. Whig

Whig Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    54
    Jos dataa paljon käytät niin unohda Q (GPRS HS-DATA yms. puuttuvat).

5. lemon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Multi-Slot HSCSD puuttuu. Q:lla pääsee vain 14400 bps nopeuteen. Akku minulla kestää noin 3 päivää yhdellä latauksellä ja vähän soittoja. Akkuhan tuossa on vain 650 mAh tai 680 mAh. Itse en ole oikein perillä, sillä kumpaakin on kovin ilmoiteltu. Huhut netissä kertoo, että idlauksella täydessä kentässä päästään yli 100 tunnin.

6. tane

Tykkäykset:
    0
    Jos tarkoitus on käyttää puhelimen sähköpostia, niin kannattaa huomata että Q:n sähköposti paljon huonompi kuin T39:n. Q:ssa sähköpostia ei voi kirjoittaa eikä lukea offline, joten yhdelle sähköpostille saattaa tulla aivan hirveä hinta datapuhelun muodossa. T39:llä sähköpostin voi kirjoittaa rauhassa ja varsinkin GPRS:n kanssa käyttö on näppärää ja halpaa, Soneran GPRS perusominaisuudella (1c/kt) tyypillinen lyhyt maili on halvempi kuin tekstiviesti.

Jos T39m löytyy vielä jostakin, kannattaa ostaa pois, alle 300 euron hintaan ei parempaa puhelinta löydy.

7. lemon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Tarkennan, että viestin voi kirjoittaa ensin offlinessa ja sitten lähettää, testasin äsken ja toimi. Vaatii pientä kikkailua. Muuten useampaa viestiä ei voi kirjoittaa rauhassa offlinessä ja lähettää niitä sitten kerralla, poislukien PDAt, läppärit jne. Sama koskee myös viestien lukemista. Myöskään Q ei hanskaa kovinkaan pitkiä tulleita viestejä, lähettämään ei pysty myöskään kuin muutaman lauseen viestejä. Hyvässä lykyssä viestin pituus voi olla 640 merkkiä.

8. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Sitähän on kai alunperin myyty Li-Pol -akulla, mutta viimeksi, kun kävin beneshopissa katsomassa, niin siellä myytävissä luureissa on 680 mAh Li-Ion -akku.

9. topiz

Tykkäykset:
    1
    T39m, parempi akunkesto, huomattavasti paremmat ominaisuudet... Q alkaa jo olla hieman vanhahtava puhelin, toki ominaisuudet ovat vieläkin ihan ok. Jos tarvitsee vain edullisen ja tyylikkään peruspuhelimen ja haluaa erottua massasta, niin Q on oiva vaihtoehto. Muussa tapauksessa T39.

10. Pakana

Tykkäykset:
    0
    Kyllähän sen Q:n saa säädettyä niin että se katkaisee yhteyden esim 30 sec käyttämättömyyden jälkeen.

Mulla kesti Q:n akku uutena 6vrk kun puhui n. 5-10min/vrk, ja puhelin aina päällä. Ja tuonhan saa ajastetusti sammumaan ja päälle niin että sen voi pistää aina yöksi pois päältä.

Nyt melkeen 2 vuoden ikäisenä akun saa jo ladata suunnilleen 3-4 vrk:n välein kun luuri on koko ajan päällä.

Hyvä puhelin, en vaihda.

11. Edge

Tykkäykset:
    0
    Omien kokemuksien mukaan osta Q

12. Gospelist

Tykkäykset:
    0
    Molemmat ovat ihan kivannäköisiä vaihtoehtoja. Aikoinaan katselin Q:ta 'sillä silmällä' mutta ei tullut silloin 6210:ä vaihdettua siihen. Ei oikein silloin ollut sitä pientäkään välirahaa mikä olisi tarvittu. Ja nyt minulla on 6210 edelleen vaikka ostinkin T39m:n... ja tosiaan, ehkä on jo käynyt ilmi että T39m:ssä on paremmat ominaisuudet mutta ei kai Qkaan huono ole.

13. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Kummassakin puhelimessa on omat hyvät ja huonot puolensa, mutta ottaisin kyllä Ericsson T39:n johtuen paremmista dataominaisuuksista.

14. HenkkaW

Tykkäykset:
    0
    Mulla oli ennen Q ja eikä siinä ollut mitään vikaa. Erittäin hyvännäköinen, mutta häviää ominaisuuksillaan t39:lle. Itse valitsisin t39.

15. conan

Tykkäykset:
    0
    Heh he...
    Mitä ihmettä Html-selaimella tekee puhelimessa jossa on todella pieni mv näyttö, ei ole GPRS:sää eikä edes HSCSD:ää? Voi olla hiukan hidasta ja kallista surffailla Q:lla ja vieläpä kun näyttöön ei mahdu juuri mitään niin huh hu...

Sähköposti clienttikin on hiukan kyseenalainen kys. puhelimessa juuri samasta syystä, eli koska mailin käyttö on siinä kallista ja hidasta.

Jaa tämä viestiketju