1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

BAT.Power OY, kannattaa käydä

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja getta48, 23/1/03.

1. getta48

Tykkäykset:
    0
    Olin matkalla automaatille nostamaan rahaa. Huomasin puolivahingossa automaatin olevan, jonkun matkapuhelin liikkeen seinässä kiinni. Näin Siemensin logon ikkunassa, ja ajattelin käydä piruuttani kysymässä hintoja.

Olin ihan varma, että ME45 olisi ollut jotain 270-300 e. Myyjä sanoi 250, johon minä että; "jahas, laitetaan sellainen!". Mainitsin että yksi toinen liike oli luvannut 242 e, mutta en jaksa lähteä kaupunkiin asti 8 e takia, myyjä siihen että heillä on hintatakuu, joten hinnaksi laitetaan sitten 240!

No ei paha, ajattelin minä ja tiesin tehneeni hyvät kaupat. Onko kukaan koskaan kuullut "BAT.Power OY" nimellä kulkevasti yrityksestä, Tampereella? Myyjä mainitsi heidän olevan samalla tukku.

2. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Bättiksen nimellä on ainakin tarvikkeita ollut jakelussa.

3. Aero

Tykkäykset:
    0
    BAT valmistaa kyllä myös lisävarusteita (esim. Expertille). Tukkuroi myös esim. Jabran tuotteita jne. En ole kyllä koskaan kuullut että heillä on myymälöitä...

4. Jokinen74

Tykkäykset:
    0
    Tuovat maahan ainakin Nokian datakaapeleita, joilla ei tällä tietoo onnistu kun soittoäänien ja logojen siirto puhelimeen, lupauksista huolimatta nettiin ei pääse...

5. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Toimittaa kyllä, tietääkseni heillä ei ole valmistusta.
    Omaa nimeä kyllä käyttävät mm pakkauksissa.
    Yritys on ensisijaisesti tukku, ja heillä kyllä on katutasonmyymäläkin. Eivät pidä kylläkään asiasta mölyä.
    Tiettävästi ko firmaan on yleisesti asiakkaat tyyväisiä.

6. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Bat power on myynyt varsinkin puhelintarvikkeita jo kauan ja tuo nykyään puhelimia myös maahan. Puhelinta en sieltä ikä päivänä ostaisi vaikka hinnat ovatkin edullisia koska tuovat niitä myös laittomasti maahan.
    Työskentelen puhelinhuollossa ja meille tulee päivittäin vastaan puhelimia(nokia) jotka on laittomasti tuotu maahan ja tukkuna toimii edellä mainittu firma. Suurin osa näistä on alunperin lähtenyt joko Arabiemiirikuntiin tai Venäjälle ja näissähän ei takuuta ole ollenkaan.
    No asiakas ostaa tyytyväisenä koneen vuoden takuulla, ei siinä vielä mitään. Mutta ongelmat alkaa kun puhelimeen tulee vikaa, huolloissa tarkastetaan aina onko puhelimessa takuuta ja näissä ei ole joten niitä ei korjata. Yleensä jälleenmyyjäkään ei tiedä tämmöisestä mitään ja "tappelu" tukkurin kanssa alkaa, tukkuri on vastuussa tietenkin näistä mut aiheuttaa hankaluuksia.
    Et tommoset kokemukset mulla...

7. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Onko sana laiton vähän voimakas. Tiettävästi niistä ei ole hyväksynnät puuttuneet, vai onko?

8. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Tuli puhelu samalla ku kirjotin niin tuli hiukan väärin tuo sanottua. Puhelimissa on hyväksynnät ja niitä saa maahan tuoda mutta ei myydä takuun kanssa. Bat power valitettavasti ainakin jonkin verran tuota harjoittaa ja hankaloittaa meidänkin hommaa. Ja jos noita koneita myydään takuun kanssa niin se on rikos, tämä on faktaa.

9. PoGelius

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 5

Missähän tämä kyseinen liike sijaitsee?

10. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Ei todellakaan,
    Voivat ne niihin takuun luvata, vaikka kolmen vuoden. Normaalin kuluttajakaupan Tuotevastuusta eivät edes voi luistaa (kansankielellä takuuksi myös mielletään). Tiettävästi sen myös hoitavat.
    Myyjän kyllä pitäisi loppuasiakkaalle kertoa että tuotevastuu/takuu asiat eivät hoidu välttämätä normaalissa merkkihuollossa.

11. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Tukkuliike vastaa näiden takuusta eikä kukaan muu, ei edes nokia. Nämä puhelimet on myyty muihin maihin niissä olevien lakien mukaan jolloin Suomen lait ei tässä asiassa päde. Onkohan nyt tarpeeks selvästi sanottu?

12. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Maahantuoja voi siirtää tuotevastuun/takuun hoidon kenelle haluaa, esim jälleen myyjälle, tai jollekkin kolmannelle osapuolelle. jos tämä taho ei kykyne asiaa hoitaan siirtyy vastuu takaisin maahantuojalle, jos maahantuoja katoaa siirtyy vastuu siitä ylöspäin tai jää alempien tasojen hoidettavaksi jos ylempää tahoa ei löydy.
    Ketjussa mainitun yhtiö myymistä puhelimista ison osan Tuotevastuu/"takuu" asiat hoitaa normaalit huolto organisaatiot. Poislukien esm kertomasi tietynmerkkiset laitteet jotka on tuotu eri "takuu"alueelta kuin suomi kuuluu.
    Suomessa pätee suomen lait, eivätkä mitkää lähi-idanvaltioiden.
    Jos laitteelle annetaan takuu on sen oltava enemmän kuin normaali tuotevastuu velvoittaa.
    Nokia ei tietääkseni anna takuuta yhdellekkään kuluttaja tuotteelle, kaikki noihin laitteisiin myönnetyt takuut ovat sen takuun myöntäjän vastuulla.
    Nokia vastaa (maksaa) omalla huoltoorganisaatiollaan itse tuomansa ja käyttöohjeessa mainituista maista tuotujen laitteiden kuluttajasuojaan kuuluvan korjaukset omaan piikkiin.(jossain ei EU/ETA maissa saattaa olla poikkeavia ohjeita)
    Edit:
    z
    poistettu
    z
    Kuluttaja suoja koskee firma -> yksityinen kauppaa
    firma -> firma kaupassa noudatetaan takuu ehtoja/sopimus ehtoja.

13. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Soveliakselle:
    Pyysin kaveriani lukemaan mun kirjoitukset ja ymmärsi hyvin mitä tarkoitin ja oli juttuni ydin. Joko mun tyyli kertoa asiat on epäselvä tai sit muuten vaan sanomiseni ei menny "jakeluun", tuota en tarkoita vittuiluna.
    Idea vaan oli se että kun joku firma tuo itse maahan nokian puhelimia jotka on alunperin viety muihin maihin ja myyty eri lakien mukaan niin on väärin jos niitä myydään sen jälkeen Suomessa nokian normaalilla takuulla ja moraalisestikin ainakin mun mielestä arveluttavaa. Ja tässä tapauksessa on juuri näin tehty!
    Tää oli nyt tähän asiaan mun viimeinen sana koska en voi mielestäni sitä paremmin sanoa ja poistun foorumilta!

14. getta48

Tykkäykset:
    0
    No että semmoista sitten :(

Mahdollisessa korvaus/takuu tapauksessa, tungen laitteen vaikka väkisin heille. Mikäli myyjä sanoo; "takuu 3 vuotta!", niin takuu on 3 vuotta. Jolloin firma:

a) korjaa laitteen käyttäjästä riippumattomat viat 3 vuoden ajan

b) tekee vaihtoehto a:n mukaan, viimeistään kuluttajasuojalain puuttuessa asiaan

Tai mitäpä minä tiedän, kun en myy matkapuhelimia elääkseni.

15. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Jos esimerkin tuote myydään niin että luvataan kuluttajalle että Nokia hoitaa "takuu" asiat on toimittu virheellisesti. Se kuka on tuon luvannut kuluttajalle, onko se tukkuri vai jälleenmyyjä onkin eri asia.
    Nokian "takuu" kattaa normaalisti lain minimi vaatimukset ja nämä harmaatuodut laitteet on käytännössä myytävä vähintään noilla ehdoilla.
    Olen samaa mieltä. Ja kuluttajan kannattaa ostaa tuotteensa liikkeistä mitkä ovat asiantuntevia ja myyvät virallista tavaraa. Enkä ole harmaatuonnin kannattaja.
    Pyydän anteeksi, en lukenut rivienvälistä juttusi ydintä ja pohdin vähän asian vierestä.
    Hyvät jatkot sinnekkin.

Jaa tämä viestiketju