1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

AVEC- Email ja ääkköset

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja andy, 22/9/03.

1. andy

andy Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    653
    Puhelinmalli:
    S7 Edge
    Tiedoksi kaikille kyseisen java-softan hankkimista harkitseville ettei mokoma ymmärrä postia vastaanotettaessa ääkkösiä (nokia softwaremarket). Muuten mainio sovellus ja toimii todella hyvin 7250:n kanssa.

2. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Ollenkaan, vai vain tiettyllä merkistöllä?

3. andy

andy Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    653
    Puhelinmalli:
    S7 Edge
    merkistöllä ei ole väliä! itsekin oletin alussa ettei AVECki osaa putsata html tai muita muotoiluja, mutta pelkkä teksti-muotokin näkyy ääkkösten osalta sotkuna.

4. Apuratas

Tykkäykset:
    0
    Tein kokeilun Outlook Expressillä:
    kun laitoin viestin html-muodossa, otsikko tuli AVECEmailiin oikein, viestin ääkköset hukassa.

Kun lähetin viestin tekstimuodossa, otsikko oli sotkua, mutta itse viesti näkyi oikein. (MIME tai uuencode- asetus ei vaikuttanut asiaan)

5. andy

andy Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    653
    Puhelinmalli:
    S7 Edge
    minun kokeiluissa ei ääkkösiä saa näkymään millään konstilla. vaikka lähetyksen muoto on "vain teksti" ja koodaus "länsieurooppalainen (iso)" (ms outlook).

samoja kokeiluja tein myös himassa ol expressin kanssa, eikä onnistunut.

Typerä posti, en voi suositella kenellekään! toimivuus muilta osin lähes kympin luokkaa, mutta luulisi että tästä ääkkösten näkymättömyydestä olisi maininta tuolla softwaremarketissa. Postin tekijänä on Free Gravity Oy ja kaksi täysin suomalaista tyyppiä, eli luulisi ettei ainakaan epähuomiossa ole ääkköset jääneet huomiotta.

6. Apuratas

Tykkäykset:
    0
    Kokeilin vielä:
    Kun Outlook Expressissä viestin lähetysmuoto on html, viestin koodaus = "ei mitään" ja "salli 8-bittiset merkit otsikoissa" on ruksattuna, tulevat ääkköset oikein sekä otsikkoon että itse viestiin.

Kaikilla muilla asetuksilla jompikumpi on sotkua.

7. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Kyllää nykyään pitäisi toimia joko iso-8859-1 tai unicode merkistö. Kun vielä softan tekijä taitaa olla Suomesta niin tuntuu tosi mokalta.

8. andy

andy Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    653
    Puhelinmalli:
    S7 Edge
    tosiaan, noilla sorsapan ohjeilla ääkköset näkyvät oikein niin otsikossa kuin viestitekstissäkin. käytännön hyötyä tästä ei kuitenkaan ole, tuollaisia asetuksia tuskin kovin monella sähköpostissaan oletuksena on.

lisäksi noillakin ohjeilla on puhelimen näyttö täynnä kaikenlaista sotkua, html-koodia ja tietoa merkistöstä: (This is a multi-part message in MIME format. ------=_NextPart_000_00180_01C38157.BE93A1F0 Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-1" Content-Transfer-Encoding: 8bit..... jne. jne.jne.) siellä välissä kyllä otsikko ja asiakin aivan luettavassa muodossa, mutta kyllä on hyvä käytettävyys kaukana!

niin kuin sovelias kirjoitti - tosi moka suomalaisilta tekijöiltä tosiaankin! varsinkin kun kyseessä on kaupallinen tuote niin ongelmasta tulisi mainita asiakkaalle. vaikka tästä ei konkurssia tullutkaan niin aina harmittaa kun heittää rahansa hukkaan.

9. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Koomista vielä, että tuollaisia asetuksia ei saisi mailietiketin mukaan käyttää.
    Eli ei HTMLää
    Eikä Otsikossa ääkkösiä vaan puhdas ascii.

10. andy

andy Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    653
    Puhelinmalli:
    S7 Edge
    sellaista vielä sorsapalta tiedustelen, että onko AVEC-emailisi suomenkielinen? itse ostin sen nokia softwaremarketista ja sain englanninkielisen version, mutta nyt huomasin että onhan tuo sama posti myynnissä myös soneran ja radiolinjan sivuilla ja screenshottien perusteella suomenkielisenä (muutaman euron kalliimpi).

voisiko ääkkösongelma ratketa suomenkielisellä versiolla, mitä tuumitte?

11. Apuratas

Tykkäykset:
    0
    Minulla on Soneran sivuilta ladattu (=hävyttömän kalliilla ostettu) suomenkielinen versio. Ohjelma olisi varsin näppärä ilman tuota ääkkösongelmaa. Onko englanninkielisessä versiossa mahdollista laittaa enemmän kuin kaksi sähköpostitiliä? Suomenkielinen ei ainakaan huoli tuon enempää.

12. andy

andy Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    653
    Puhelinmalli:
    S7 Edge
    kyllä tähän enkkuversioon saa lisättyjä tilejä, ainakin kaksi toimivaa minulla. noiden tilien asetuksissa mulla ei ainakaan toimi jos määrittelee protokollaksi popin (vaikka olisi pop-palvelin), imapilla sudittaa ihan ok?!

melkein tulee 7650:a ikävä...

no ei ehkä sittenkään, oli se liian iso ja painava.

Jaa tämä viestiketju