Samu
Tunnettu jäsen
- Liittynyt
- 20.2.2003
- Viestit
- 973
- Reaktiopisteet
- 267
- Puhelinmalli
- Samsung Galaxy S2
Meikä nyt teki tästä oman lirpakkeensa, ihan vain koska asia tulee takuuvarmasti olemaan ns. kuuma peruna tulevaisuudessa sekä seuraavissa eduskuntavaaleissa. Ohessa lainauksia Autot osa V -lirpakkeesta:
Kirjoitan alle vastineen tähän ettei 1. postauksesta tule älytön sillisalaatti
Työnantajan tarjoamat pysäköintiedut, matkakulujen vähennyskelpoisuus ja kilometrikorvaukset saattavat jäädä historiaan.
Suomen hallituksen kerrotaan suunnittelevan suurta ja mullistavaa liikenneuudistusta, jossa koko liikennepolitiikka myllätään uusiksi.
Kauppalehden saamien tietojen mukaan työsuhdeautoilijat tulevat saamaan keppiä uudistuksessa.
Liipaisimella ovat ainakin työnantajan tarjoamat pysäköintiedut sekä asunnon ja työpaikan välisten matkakulujen vähennyskelpoisuus. Kilometrikorvauksia ja ylikompensaatiota ollaan poistamassa.
Henkilöautolla yksin ajettavien matkojen määrä halutaan alas ja ihmiset käyttämään enemmän joukkoliikennettä. Esimerkiksi työsuhdematkalipun käyttöä pyritään lisäämään.
Autovero pois
Nykyisistä auto- ja ajoneuvoveroista ollaan tietojen mukaan luopumassa. Ne aiotaan korvata uusilla asiakasmaksuilla.
Suunnitteilla on erillinen liikenneverkkoyhtiö, jonka rahoitus haalittaisiin kasaan autoilijoilta kerättävinä asiakasmaksuina, jotka ilmeisesti porrastetaan ajoneuvon päästöjen tai käyttövoiman mukaan.
Liikenneväylien ylläpidon ja rahoittamisen vaatimat resurssit halutaan irrottaa valtion budjetista.
Autoilijoilta kerättävillä uusilla maksuilla kustannettaisiin tieverkon ylläpidon lisäksi ilmastotoimet ja älykäs liikenne. Liikenteen energiatehokkuutta halutaan parantaa ja liikenteen automaatiota lisätä sekä helpottaa etätyön tekoa ja etäasiointia.
Autoveron poistolla pyritään uusimaan autokantaa. Tavoitteena on, että uusien henkilöautojen päästöt olisivat lähellä EU:n keskiarvoa ja Suomessa olisi vähintään 250 000 sähköautoa vuonna 2030.
Suuripäästöisten autojen ostajille kaavaillaan lisämaksuja ja vähäpäästöisten autojen hankkijoille jonkinlaista porkkanaa.
Satojen miljoonien investoinnit
Valtio aikoo osallistua vahvemmin kaupunkien kevyen liikenteen ja joukkoliikenteen hankkeiden rahoittamiseen.
Koko liikennemarkkinoiden uudistamisen kustannusten kunnille ja valtiolle arvioidaan nousevan satoihin miljooniin euroihin.
Biopolttoaineiden jakeluvelvoitelakia jatketaan myös vuoden 2020 jälkeen. Tavoitteena on, että biopolttoaineiden laskennallinen osuus jakelijan kaikesta kulutukseen toimittamasta polttoaineesta olisi 40 prosenttia vuoteen 2030 mennessä.
Uudistuksen taustalla vaikuttaa Pariisin ilmastosopimus, jonka tavoitteisiin yltämiseksi, Suomen on vähennettävä liikenteen aiheuttamia päästöjä merkittävästi.
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/s...tyosuhdeautoilijoille-luvassa-keppia/a7gGtcxd
"Viikonlopun aikana asiaan tuli vielä pientä lisävalaistusta, kun liikenneministeri Anne Bernerin (kesk) vahvisti Lapin kansalle, että tulossa oleva veromalli vastaisi pitkälti kännykkäbisneksestä tuttua mallia."
Eli ensin halpuutetaan ja kerätään asiakaskuntaa. Sitten vuosittain nostetaan hintoja muokaten palvelut sellaisiksi, että ne sisältävät palveluita joita kukaan ei täysin käytä?
Ministeri paljasti Lapin Kansalle lisätietoa hallituksen suunnittelemista tietulleista – tällä mallilla rahaa aiotaan liikkujilta kerätä
EDIT: Koska markkinoilta ei enää juurikaan löydy käytön perusteella veloitettavia liittymiä niin silloin valtio tulee saamaan hyvät hillot tarjoamalla kaikille näitä teleoperaattoreiden paketteja:
5000 km moottoritietä täydellä 120km/h nopeudella(todellinen nopeuden vaihteluväli 40-60 km/h)
5000 km maantietä
5000 km taajamaa
Ja tämä kaikki 500€/vuosihintaan...
Kirjoitan alle vastineen tähän ettei 1. postauksesta tule älytön sillisalaatti