Autot osa V

b1mpo

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
16.2.2012
Viestit
6531
Reaktiopisteet
1542
Puhelinmalli
Samsung Galaxy Note 10+
Jos vaihtaa autoon alkuperäisiä lyhyemmät jouset, niitähän ei vissiin tarvi muutoskatsastaa? Vai muistanko nyt aivan väärin?
Tarvii. Pitää olla todistus myös kyseisen jousisarjan soveltuvuudesta.
 

erh4be

Superjäsen
Palaute - 100%
9   0   0
Liittynyt
3.1.2012
Viestit
10113
Reaktiopisteet
5907
Puhelinmalli
OnePlus 6T
Tarvii. Pitää olla todistus myös kyseisen jousisarjan soveltuvuudesta.
Aivan. Eiku muistelin että joskus katsastin venton kolmeen kertaan madallusjousilla eikä katsuri koskaan kysellyt mitään 😅
 

Dotzki

VIP
Palaute - 100%
100   0   0
Liittynyt
8.10.2009
Viestit
7621
Reaktiopisteet
3169
Puhelinmalli
iPhone se
Aivan. Eiku muistelin että joskus katsastin venton kolmeen kertaan madallusjousilla eikä katsuri koskaan kysellyt mitään 😅
Jos siellä on joku maltillinen tontitus niin ei sitä huomaakaan. Ei kukaa katsastaja ala rullamitalla mittaamaan, jos auto näyttää suht normaalilta.
 

erh4be

Superjäsen
Palaute - 100%
9   0   0
Liittynyt
3.1.2012
Viestit
10113
Reaktiopisteet
5907
Puhelinmalli
OnePlus 6T
Jos siellä on joku maltillinen tontitus niin ei sitä huomaakaan. Ei kukaa katsastaja ala rullamitalla mittaamaan, jos auto näyttää suht normaalilta.
Tais olla 30mm madallus. Samanlainen madallus tulossa myös accordiin.
 

b1mpo

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
16.2.2012
Viestit
6531
Reaktiopisteet
1542
Puhelinmalli
Samsung Galaxy Note 10+
Aivan. Eiku muistelin että joskus katsastin venton kolmeen kertaan madallusjousilla eikä katsuri koskaan kysellyt mitään 😅
Se on eri asia välittääkö tai huomaako, jos uusi jousi on musta. Nykyään kuvioihin on tullut myös nelipyöräsuuntaus käsittääkseni. Voin muistaa väärinkin, mutta tällainen mielikuva. Lisäksi suuntaustodistuksessa pitää kulmien näyttää "vihreää". Uudehkojen autojen turvavarustelu vaikuttaa myös, eli tutkat ja kamerat, sekä valot saattavat heittää madalluksen jälkeen, jolloin niitä joutuu myös kalibroida. Ei helppoa, mutta ymmärrettävää.
 

erh4be

Superjäsen
Palaute - 100%
9   0   0
Liittynyt
3.1.2012
Viestit
10113
Reaktiopisteet
5907
Puhelinmalli
OnePlus 6T
Se on eri asia välittääkö tai huomaako, jos uusi jousi on musta. Nykyään kuvioihin on tullut myös nelipyöräsuuntaus käsittääkseni. Voin muistaa väärinkin, mutta tällainen mielikuva. Lisäksi suuntaustodistuksessa pitää kulmien näyttää "vihreää". Uudehkojen autojen turvavarustelu vaikuttaa myös, eli tutkat ja kamerat, sekä valot saattavat heittää madalluksen jälkeen, jolloin niitä joutuu myös kalibroida. Ei helppoa, mutta ymmärrettävää.
Jep.

Nelipyöräsuuntaukseen tuo lähtee jokatapauksessa samantien jousien vaihdon jälkeen. Pitääpä tulostella tuv dokumentit varmuuden vuoksi mukaan katsastukseen.

Tutkia ei ole kuin takapuskurissa, ja sekin jälkiasennettu.
 

b1mpo

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
16.2.2012
Viestit
6531
Reaktiopisteet
1542
Puhelinmalli
Samsung Galaxy Note 10+
En tarkoittanut pysäköintitutkia. Niiden ei tarvitse edes toimia.
 

tth78

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
35   0   0
Liittynyt
12.10.2005
Viestit
12306
Reaktiopisteet
8646
Puhelinmalli
iPhone 11
Ihan kuin tässä annettaisiin ymmärtää ladattavien hybridien olevan vain viherpesua? Ei liene kenellekään yllätys, ettei käytännön ajossa päästä laboratoriossa tehtyihin mittaustuloksiin, joten tämäkin uutinen kertonee vain mittausstandardin puutteista.

Todenmukaisempi olisi varmaan laittaa tankki ja akku täyteen ja laittaa riippumaton. kilpakuski rattiin ja auto nurburgringille tms testiradalle.

Kun auto ei enää liiku, tankataan&ladataan se ja katsotaan paljon meni sähköä&polttoainetta ja paljon tuli kilometrejä. Siitä ynnäämällä saisi aika helposti km-kohtaisen kokonaispäästön rankimpien olosuhteiden mukaan.

 

b1mpo

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
16.2.2012
Viestit
6531
Reaktiopisteet
1542
Puhelinmalli
Samsung Galaxy Note 10+
Ihan kuin tässä annettaisiin ymmärtää ladattavien hybridien olevan vain viherpesua? Ei liene kenellekään yllätys, ettei käytännön ajossa päästä laboratoriossa tehtyihin mittaustuloksiin, joten tämäkin uutinen kertonee vain mittausstandardin puutteista.

Todenmukaisempi olisi varmaan laittaa tankki ja akku täyteen ja laittaa riippumaton. kilpakuski rattiin ja auto nurburgringille tms testiradalle.

Kun auto ei enää liiku, tankataan&ladataan se ja katsotaan paljon meni sähköä&polttoainetta ja paljon tuli kilometrejä. Siitä ynnäämällä saisi aika helposti km-kohtaisen kokonaispäästön rankimpien olosuhteiden mukaan.

Niin, tuohon päälle vielä esim. akun valmistus. Moniko täyden autoedun käyttäjä oikeasti lataa autoaan kotona, varsinkaan jos yritys ei maksa siitä mitään mukaanlukien latausasema ja sen asennus.
 

t_makela

Puhelinaddikti
Palaute - 100%
2   0   0
Liittynyt
13.9.2006
Viestit
2460
Reaktiopisteet
1200
Puhelinmalli
Nexus 6P+Huawei Watch
Niin, tuohon päälle vielä esim. akun valmistus. Moniko täyden autoedun käyttäjä oikeasti lataa autoaan kotona, varsinkaan jos yritys ei maksa siitä mitään mukaanlukien latausasema ja sen asennus.
Täysi autoetu kyllä houkuttelee etenkin töpseliautojen kanssa jättämään sen akun lataamatta muuten kuin lisätehona polttomoottorin päälle. Voisi olettaa nykyisessä huumassa, että täysetuun tullaan jollain aikavälillä koskemaan. Käyttöedun tapauksessa tuota taas ei ole. En kyllä tiedä missä suhteessa on käyttöetu vs täysietu, mutta omien kokemusten perusteella käyttöetu on suositumpi/enemmän tarjolla.

Kuitenkin täysetu mukaanlukien tutkimustieto osoittaa, että puolet ajoista on sähköllä. Täten ollaan aika lailla tai jopa vähän ylikin WLTP-testin mittauksen, jossa päästömäärät lasketaan 100km:n ajosta. Normiplugarilla pääsee sen 30-40 km ideaalioloissa niin WLTP on laskettu sitten sisältämään 60-70km polttisajoa sähkön päälle. Jos puolet ajoista on sähköllä niin _Suomessa_ töpselit ajavat siis alle WLTP:n päästöjen. Tietty porukka voi kenkiä niitä moottoreita, jolloin päästöt voivat olla testejä kovemmat mutta tuo pätee niin töpseleihin kuin polttiksiin. Tuo tutkimus ei ota huomioon Suomen ajoja, joten ei ole vertailukelpoinen Suomessa. Ehkä pätee Briteissä, jossa ainakin aiemmin töpselit ei paljon piuhaan nähneet.
 

t_makela

Puhelinaddikti
Palaute - 100%
2   0   0
Liittynyt
13.9.2006
Viestit
2460
Reaktiopisteet
1200
Puhelinmalli
Nexus 6P+Huawei Watch
Töpseleistä puheenollen tuli Heleniltä selvitys 6-8 autopaikan sähköistämisestä ja yllätti kyllä selvityksen tulos. Kyseessä siis 2006 rakennettu taloyhtiö, jossa 6 asuntoa ja 8 autopaikkaa, (kaikilla oma tolppa saman mittarin takana). Heleniltä/tjs tuli kaksi ehdotusta: 3,7kwh hidas lataus kuuteen ruutuun 19t€ tai kolmivaihde keskinopea lataus 26t€. Hieman kyllä yllätti hinnat varsinkin tuon hitaan latauksen suhteen, jossa ei johtoihin tarvisisi koskea. En nyt ihan tarkkaan tiedä mitä kaikkea noissa ronkittaisiin, mutta tuli aika vahva kusetuksen maku läpi. Tuota kun aloin selvittelemään niin löytyi suomalainen Parkkisähkö, joka tarjoaa juuri tuota lämmitystolpista hidasta latausta taloyhtiöille. Tuossa ei tarvitsi tehdä infraan mitään vaan ideana olisi latauspäätteiden keskustelevan keskenään ja jakavan kapasiteettin. Onko kenelläkään kokemuksia tuosta Parkkisähköstä?
 

andy

Palaute - 100%
4   0   0
Liittynyt
5.7.2002
Viestit
10394
Reaktiopisteet
9187
Puhelinmalli
S20
Töpseleistä puheenollen tuli Heleniltä selvitys 6-8 autopaikan sähköistämisestä ja yllätti kyllä selvityksen tulos. Kyseessä siis 2006 rakennettu taloyhtiö, jossa 6 asuntoa ja 8 autopaikkaa, (kaikilla oma tolppa saman mittarin takana). Heleniltä/tjs tuli kaksi ehdotusta: 3,7kwh hidas lataus kuuteen ruutuun 19t€ tai kolmivaihde keskinopea lataus 26t€. Hieman kyllä yllätti hinnat varsinkin tuon hitaan latauksen suhteen, jossa ei johtoihin tarvisisi koskea. En nyt ihan tarkkaan tiedä mitä kaikkea noissa ronkittaisiin, mutta tuli aika vahva kusetuksen maku läpi. Tuota kun aloin selvittelemään niin löytyi suomalainen Parkkisähkö, joka tarjoaa juuri tuota lämmitystolpista hidasta latausta taloyhtiöille. Tuossa ei tarvitsi tehdä infraan mitään vaan ideana olisi latauspäätteiden keskustelevan keskenään ja jakavan kapasiteettin. Onko kenelläkään kokemuksia tuosta Parkkisähköstä?
Aika kalliilta vaikuttaa varsinkin 3.6 kWh latauteho. Mutta eihän tuo hidas ole vaan esim. hybrideille se suurin mahdollinen. Ja riittää kyllä täyssähkölle myös ihan hyvin, vähän kulutuksesta riippuen yön aikana saa reilut 200 km rangea.
 

Yariforsale

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
80   0   0
Liittynyt
18.1.2010
Viestit
1285
Reaktiopisteet
1732
Puhelinmalli
11 Pro max

Onko todella sellaisia autoja, joiden ovia ei saa sisältä auki?
Volvolla on ainakin ollut jo kauan, tarkemmin en tiedä onko sisällä kytkintä joka mahdollistaa sisältä avaamisen, mutta estää siis ikkunan välistä oven avaamisen murtotarkoituksessa
 

Unnoticed

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Liittynyt
15.6.2009
Viestit
6600
Reaktiopisteet
5927
Puhelinmalli
Mate 10 Pro
Volvolla on ainakin ollut jo kauan, tarkemmin en tiedä onko sisällä kytkintä joka mahdollistaa sisältä avaamisen, mutta estää siis ikkunan välistä oven avaamisen murtotarkoituksessa
Saabilla on myös "tuplalukitus", jonka saa toimimaan avaimella auton ulkopuolelta. Silloin ei onnistu ovien avaaminen sisältä. Tai näin ainakin oli edellisessä 9-5:ssa.
 

b1mpo

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
16.2.2012
Viestit
6531
Reaktiopisteet
1542
Puhelinmalli
Samsung Galaxy Note 10+
Skodallakin ollut safelock automaattisena, mutta uudemmissa ei enää. Kakkoskopan fl ocussa oli. Ykköskopan leonissakin oli tuplaklikkauksen takana. Sisältä ei saa auki millään.
 

Dotzki

VIP
Palaute - 100%
100   0   0
Liittynyt
8.10.2009
Viestit
7621
Reaktiopisteet
3169
Puhelinmalli
iPhone se
Tulipas ärsyttävä vika skodaan. Turvavyön varoitus piippailee ihan sattumanvaraisesti. Välillä pidempään, välillä vaan hetken. Vaikka vyö on kiinni. Ilmeisesti siinä lukko-osassa kosketus vikaa.
 

tonttu

Vuoden foorumilainen 2019
Supermoderaattori
Palaute - 100%
4   0   0
Liittynyt
2.4.2004
Viestit
19810
Reaktiopisteet
9200
Puhelinmalli
Apple iPhone 11 PRO
Onkos autossa ruokailtu?
 

b1mpo

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
16.2.2012
Viestit
6531
Reaktiopisteet
1542
Puhelinmalli
Samsung Galaxy Note 10+
Tulipas ärsyttävä vika skodaan. Turvavyön varoitus piippailee ihan sattumanvaraisesti. Välillä pidempään, välillä vaan hetken. Vaikka vyö on kiinni. Ilmeisesti siinä lukko-osassa kosketus vikaa.
Skoodaa pois. :LOL:

Ps. On noissa pimpottimissa vikaa ollut kakkakoppasissa ainaki. Johto tai mikrokytkin reistaa.
 

tonttu

Vuoden foorumilainen 2019
Supermoderaattori
Palaute - 100%
4   0   0
Liittynyt
2.4.2004
Viestit
19810
Reaktiopisteet
9200
Puhelinmalli
Apple iPhone 11 PRO
Kokeile ainakin paineilmaa siihen lukitusvastakappaleeseen.
Niistä voi lentää ulos mitä vaan.
 
Top Bottom