Autot osa V

tth78

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
36   0   0
Liittynyt
12.10.2005
Viestit
13813
Reaktiopisteet
10318
Puhelinmalli
iPhone 11 pro max mega hyper super duper
Ne saa pois tarvittaessa. Ja on muutenkin hyvä perehtyä auton ominaisuuksiin etukäteen, niin ei tule yllätyksiä.
Joo olisi saanut kaveri varoittaa kun sen sähköautoa pääsin koeajamaan. Siinä varmaan kun vuosia ajelee liisareilla niin katoaa mielestä se, että toiset ajelee 16v vanhoilla autoilla, mistä löytyy vain ja ainoastaan abs-jarrut...
 

Hibah

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
12.8.2020
Viestit
261
Reaktiopisteet
134
Puhelinmalli
Samsung S10e
Ainakin tässä Euro NCAP:n testivideossa hyvin näyttää hätäjarrutus toimivan myös vähän yllättävämmissä tilanteissa.

Juu, myötävalossa ja pilvipoutaisena päivänä. Kun eniten tarvetta tuollaiselle olisi tihkusateessa, vastaantulijoiden ajovalojen häikäistessä. Hirvillä ja peuroilla ei myöskään ole yhtä kirkasväristä vaatetusta, kuin videon "jalankulkijalla".


Nykyisessä itellä on vaan se neekerimallin park plussa, joka stoppaa, jos ei hiljennä, kun tutkat tunnistaa seinää tms. Sekin on pelastanut ainakin kerran peruuttamisen pakettiauton kylkeen..

Kiitos vinkistä, pidän mielessä etten vahingossa osta tuollaista idioottivarustetta. Betonipylvään viereen kun pysäköin, niin viimeisen metrin matkan perinteinenkin etututka ujeltaa yhtenäistä huutoa, eli sen matkan kun se pylväs "siirtyy" etunurkalta sivupeilin lähelle. Samoin seinän lähellä se huutaa jo 30 - 50 cm etäisyydeltä, vaikka mieluusti ajaisin vähän lähemmäs seinää. Minulla siis ei ole mitään parkplussaa, mutta jos olisi, niin ilmeisesti matka loppuisi jo metrin liian aikaisin?
 

b1mpo

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
16.2.2012
Viestit
7207
Reaktiopisteet
1940
Puhelinmalli
Samsung Galaxy Note 10+
Juu, myötävalossa ja pilvipoutaisena päivänä. Kun eniten tarvetta tuollaiselle olisi tihkusateessa, vastaantulijoiden ajovalojen häikäistessä. Hirvillä ja peuroilla ei myöskään ole yhtä kirkasväristä vaatetusta, kuin videon "jalankulkijalla".

Kiitos vinkistä, pidän mielessä etten vahingossa osta tuollaista idioottivarustetta. Betonipylvään viereen kun pysäköin, niin viimeisen metrin matkan perinteinenkin etututka ujeltaa yhtenäistä huutoa, eli sen matkan kun se pylväs "siirtyy" etunurkalta sivupeilin lähelle. Samoin seinän lähellä se huutaa jo 30 - 50 cm etäisyydeltä, vaikka mieluusti ajaisin vähän lähemmäs seinää. Minulla siis ei ole mitään parkplussaa, mutta jos olisi, niin ilmeisesti matka loppuisi jo metrin liian aikaisin?
Tutka toimii sateessa ja pimeällä. Uudemmat tunnistavat eläimet ja ihmiset. Poikittain auton eteen juoksevaan hirveen ne eivät ehdi reagoida, jos hirvi tulee ojasta tai metsästä. Toki sankassa sateessa ja varsinkin lumisateessa toiminta on tutkallekin jopa mahdotonta. Mutta normaali vesisade ei haittaa. En tiedä miten subarun ilman tutkaa kameratekniikkaan perustuva toimii haastavissa oloissa.

Jos ajaa hitaasti, niin ei ne parkkitutkat pysäytä. Vaatii tietyn vauhdin.
 

b1mpo

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
16.2.2012
Viestit
7207
Reaktiopisteet
1940
Puhelinmalli
Samsung Galaxy Note 10+

Jännä kun ei mitään puhetta siitä, kuinka maailman pelastaminen sähköautolla vaikuttaa toisen alueen köyhtymiseen. Sieltä ensin raaka-aineet kupataan ja perään tilataan asukkaat, kun ei riitä vesi elämiseen. Makeaa vettä käytetään tai käytettiin yhden Teslan akun pelkän litiumin valmistukseen 80 kuutiota. Sitä ei voi sen jälkeen käyttää talousvetenä. Siihen päälle muut raaka-aineet ja niiden jalostus. Eli tuhlataan juomavedet hiilidioksidin takia.

Tämä akkuteknologia on yksi omalla merkittävästi jarruttava tekijä ostaa sähköautoa. Toki polttomoottoriautonkin valmistuksessa ja käytössä on ongelmansa.

Tämä ei ollut avaus riidalle, vaan "ääneen" pohdintaa.
 

Ja_Vi

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
7.7.2018
Viestit
689
Reaktiopisteet
612
Puhelinmalli
Oneplus 6T
Aiemmin jo kerroinkin kun kaistavahti yritti ajattaa auton lepikkoon reippaalla nopeudella.

tuosta oli tarkoitus oikealle kääntää ja kaistavahti oli kesken käännöksen sitä mieltä, että vasemmalle suoraan pitäs mennä.

hetken aikaa keula osoitti metsikköön...

60 rajoitus tuossa 😉

Jyrkkä tuo mutka kuitenkin on ja kerran olen talvella siinä yhden ulosajon todistanutkin. BMW tuli hieman kylki edellä ja noin 80 vauhtia.

Ensin kiitti kun pysähdyin, kiittäminen muuttui kuitenkin murhaavaksi katseeksi kun kerroin tilanteen poliisille joka tuli paikalle.
 

tth78

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
36   0   0
Liittynyt
12.10.2005
Viestit
13813
Reaktiopisteet
10318
Puhelinmalli
iPhone 11 pro max mega hyper super duper
60 rajoitus tuossa 😉

Jyrkkä tuo mutka kuitenkin on ja kerran olen talvella siinä yhden ulosajon todistanutkin. BMW tuli hieman kylki edellä ja noin 80 vauhtia.

Ensin kiitti kun pysähdyin, kiittäminen muuttui kuitenkin murhaavaksi katseeksi kun kerroin tilanteen poliisille joka tuli paikalle.
Nissanilla ja huihailla nopeudet tuntuvat ihan eri tavoin kuin saksalaisissa premiumeissa...😉
 

Ja_Vi

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
7.7.2018
Viestit
689
Reaktiopisteet
612
Puhelinmalli
Oneplus 6T
Juu en minäkään firman ranskalaisella tuossa kohtaa uskalla ajaa kuin juuri tuon 60. Siinä on premiumia kerrakseen 😁
 

Unnoticed

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Liittynyt
15.6.2009
Viestit
8184
Reaktiopisteet
8930
Puhelinmalli
Mate 10 Pro
En tiedä miten subarun ilman tutkaa kameratekniikkaan perustuva toimii haastavissa oloissa.
Ainoa mikä on tutkat pois kytkenyt on todella sankka lumisade (siis sellainen, jossa on silmille parempi kytkeä lyhyet valot päälle). Viistosti tielle tulevan poronvasan havaitsi ja pysäytti auton, kun oli sitä mieltä, etten jarruttanut tarpeeksi kovasti.
 

tth78

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
36   0   0
Liittynyt
12.10.2005
Viestit
13813
Reaktiopisteet
10318
Puhelinmalli
iPhone 11 pro max mega hyper super duper
Osa ongelmaa on keskeneräinen tekniikka ja autonvalmistajien haluttomuus(?) tehdä auto kerralla kuntoon.

Jos polttomoottori olisi optimoitu hybridikäyttöön, kuten prius/kuga, ei kulutus nouse yli viiden litran satkulle.

Nyt kun kiireessä lykitään normimoottorin kylkeen sähkörojut, jotta vältetään päästösakot, kulutus on kuten polttisautolla mihin on lykätty 300kg kuollutta massaa kyytiin.
 

JuhaSS

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
6.4.2019
Viestit
94
Reaktiopisteet
67
Puhelinmalli
iPhone 11 Pro Max, iPad 9,7" ja 12,9"
Osa ongelmaa on keskeneräinen tekniikka ja autonvalmistajien haluttomuus(?) tehdä auto kerralla kuntoon.

Jos polttomoottori olisi optimoitu hybridikäyttöön, kuten prius/kuga, ei kulutus nouse yli viiden litran satkulle.

Nyt kun kiireessä lykitään normimoottorin kylkeen sähkörojut, jotta vältetään päästösakot, kulutus on kuten polttisautolla mihin on lykätty 300kg kuollutta massaa kyytiin.
Taitaa kyseessä olevan täysin uuno ostaja.
Myyjän pitää vaan vääntää rautalangasta tosiasiat, jos tumpelo ostaja kyseessä.
 

tth78

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
36   0   0
Liittynyt
12.10.2005
Viestit
13813
Reaktiopisteet
10318
Puhelinmalli
iPhone 11 pro max mega hyper super duper
Taitaa kyseessä olevan täysin uuno ostaja.
Myyjän pitää vaan vääntää rautalangasta tosiasiat, jos tumpelo ostaja kyseessä.
Sitäkin, todennäköisesti tuli katumapäälle kun vag oikutteli ja yritti saada purettua kaupat...

Mut onhan se kyl melkoista saada auto kuluttamaan 4x ilmoitettu, en tiedä miten primeran saisi viemään 30l satkulla
 

Unnoticed

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Liittynyt
15.6.2009
Viestit
8184
Reaktiopisteet
8930
Puhelinmalli
Mate 10 Pro
Sitäkin, todennäköisesti tuli katumapäälle kun vag oikutteli ja yritti saada purettua kaupat...

Mut onhan se kyl melkoista saada auto kuluttamaan 4x ilmoitettu, en tiedä miten primeran saisi viemään 30l satkulla
Nuo kulutuslukemathan perustuu keskiverron ihmisen ajamiin määriin ja oletetaan, että sähköä myös käytetään siinä ajossa. Jos revittelee ja ajelee pitkää matkaa paljon, niin ei kannata hybridiä laittaa. Omaan ajoon Outlander phev olisi vallan mainio.
 

b1mpo

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
16.2.2012
Viestit
7207
Reaktiopisteet
1940
Puhelinmalli
Samsung Galaxy Note 10+
Jos polttomoottori olisi optimoitu hybridikäyttöön, kuten prius/kuga, ei kulutus nouse yli viiden litran satkulle.

Nyt kun kiireessä lykitään normimoottorin kylkeen sähkörojut, jotta vältetään päästösakot, kulutus on kuten polttisautolla mihin on lykätty 300kg kuollutta massaa kyytiin.
Hiukan kyllä oijot näissä sanomisissa. Haaveilemasi mini kuluttaisi todennäköisesti vielä enemmän tuon kuskin hyppysissä, eikä toyota ja kuga ihmeisiin pysty nekään, jos siis ladattava olisi kyseessä. Tuollaisiin kulutuksiin ei kyllä pääse kuin lataamatta ja pätkäajossa moottorin ollessa aina kylmä.

Kaveri ajaa superb iv:llä paljon pitkää siivua, eikä siinäkään tuolla samalla tekniikalla ole ollut kulutus 46tkm matkalla, kuin 4,9l/100km tankatusti. Sähkön määrää en tiedä, mitä on lataillut, mutta paljon pitkää sivua on ajanut, kun tammikuussa sai pelin allensa.
 

jhietala

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
4   0   0
Liittynyt
22.1.2008
Viestit
10634
Reaktiopisteet
8415
Puhelinmalli
Nexus 6P

Jännä kun ei mitään puhetta siitä, kuinka maailman pelastaminen sähköautolla vaikuttaa toisen alueen köyhtymiseen. Sieltä ensin raaka-aineet kupataan ja perään tilataan asukkaat, kun ei riitä vesi elämiseen. Makeaa vettä käytetään tai käytettiin yhden Teslan akun pelkän litiumin valmistukseen 80 kuutiota. Sitä ei voi sen jälkeen käyttää talousvetenä. Siihen päälle muut raaka-aineet ja niiden jalostus. Eli tuhlataan juomavedet hiilidioksidin takia.

Tämä akkuteknologia on yksi omalla merkittävästi jarruttava tekijä ostaa sähköautoa. Toki polttomoottoriautonkin valmistuksessa ja käytössä on ongelmansa.

Tämä ei ollut avaus riidalle, vaan "ääneen" pohdintaa.
Hyvää ääneenpohdintaa, mutta jatketaan kuitenkin siitä kuinka maailma pelastuu sähköautoilla ja unohdetaan tuo loppu.
 

t_makela

Puhelinaddikti
Palaute - 100%
2   0   0
Liittynyt
13.9.2006
Viestit
2721
Reaktiopisteet
1547
Puhelinmalli
Nexus 6P+Huawei Watch
Hiukan kyllä oijot näissä sanomisissa. Haaveilemasi mini kuluttaisi todennäköisesti vielä enemmän tuon kuskin hyppysissä, eikä toyota ja kuga ihmeisiin pysty nekään, jos siis ladattava olisi kyseessä. Tuollaisiin kulutuksiin ei kyllä pääse kuin lataamatta ja pätkäajossa moottorin ollessa aina kylmä.

Kaveri ajaa superb iv:llä paljon pitkää siivua, eikä siinäkään tuolla samalla tekniikalla ole ollut kulutus 46tkm matkalla, kuin 4,9l/100km tankatusti. Sähkön määrää en tiedä, mitä on lataillut, mutta paljon pitkää sivua on ajanut, kun tammikuussa sai pelin allensa.
Juuri näin. Esim tuolla VW-konsernin 1.4 TSI bensakoneella pelkästään saa ajatavasta riippuen todella erilaisia kulutuslukemia. Tuohon kun ottaa lisäksi täysin toisen voimalinjan niin lähestulkoon mahdoton tehtaan antaa mitään yleispäteviä kulutuslukemia. Ääripäät noissa on kuitenkin todella isot. Sähköllä menee bensan osalta nollakulutuksella ja sitten esim tyhjällä akulla Sportilla molemmat motit käytössä ja bensalla ladataan samalla käyttöä varten akustoa niin kulutus on jotain ihan muuta.
 
Top Bottom