Autot osa V

tonttu

Supermoderaattori
Palaute - 100%
4   0   0
Liittynyt
2.4.2004
Viestit
18633
Reaktiopisteet
7052
Puhelinmalli
Apple iPhone 8
Tuli käytyä katsastelemassa Skoda Rapidia.
Yllättävän tilava peli.
 

kimmo

Punainen matto, kiitos.
Palaute - 100%
16   0   0
Liittynyt
25.1.2010
Viestit
5385
Reaktiopisteet
995
Puhelinmalli
Huawei P20 Pro
n_kurki] [URL="http://www.matkapuhelinfoorumi.fi/f35/autot-osa-iv-48850/index252.html#post1058550893 sanoi:
Mikäs mitsu kyseessä? Onko oireita?[/URL]
Lancer STW 1.6, vm-97. On tässä jo jonkun aikaa välillä vilkuttanut tuota check engine-valoa..sammunut kun hieman painellut kaasua reippaammin. Kävin Hesan reissun tekemässä(reilut 300km eestaas) ja matkalla välillä nyki/kulki huonosti. Tankkasin 30ltr ja laitoin puolikkaan Masinolin, 100km mentiin ilman ongelmia..Haminassa sitten syttyi valo eikä enää sammunut.
Kävin kaverin pajalla kattomassa vikakoodeja, muttei Autocomista löytynyt sopivaa konetta, joten jäi lukematta. Irrotin kaapelin ja valo sammui, eikä ole tullut takaisin. Auto kulkee/käy myös ihan ok, joten toivotaan että oli ohimenevää. :)



Rolls Royce 1966. Kävin eilen Malagan automuseossa:.
Jotain samaa tossa värityksessä, kun siinä yhdessä Haikkiksen pirssissä.
 

jaakko

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Liittynyt
30.7.2003
Viestit
1143
Reaktiopisteet
30
Puhelinmalli
Honor 8
Tuli käytyä katsastelemassa Skoda Rapidia.
Yllättävän tilava peli.
Sama. Lompakon krooninen ohuus pidättelee lähemmästä tuttavuudesta. Johan tuo -01 Octavia joutaisi huilaamaan ahkerasti palvelleena...
 

n_kurki

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
3   0   0
Liittynyt
29.10.2007
Viestit
282
Reaktiopisteet
93
Puhelinmalli
Huawei P30
Lancer STW 1.6, vm-97. On tässä jo jonkun aikaa välillä vilkuttanut tuota check engine-valoa..sammunut kun hieman painellut kaasua reippaammin. Kävin Hesan reissun tekemässä(reilut 300km eestaas) ja matkalla välillä nyki/kulki huonosti. Tankkasin 30ltr ja laitoin puolikkaan Masinolin, 100km mentiin ilman ongelmia..Haminassa sitten syttyi valo eikä enää sammunut.
Kävin kaverin pajalla kattomassa vikakoodeja, muttei Autocomista löytynyt sopivaa konetta, joten jäi lukematta. Irrotin kaapelin ja valo sammui, eikä ole tullut takaisin. Auto kulkee/käy myös ihan ok, joten toivotaan että oli ohimenevää. :).
Eli tasakaasulla nykii ja vilkuttelee valoa? Veikkaisin lambda-anturia tai pakosarjan vuotoa. Tuon ikäluokan mitsuista saa hyppylangalla vikakoodit ulos (luetaan ce-valosta), mutta en muista yhtään miten kytkentä meni. Vanhemmissa, joissa ei ollut obd-liitäntää, koodit sai luettua ledillä joka oli varustettu etuvastuksella :)
 

projector

Ole sinä tavis hiljaa, mää oon VIP
Palaute - 100%
224   0   0
Liittynyt
31.12.2006
Viestit
7028
Reaktiopisteet
2878
Puhelinmalli
Usein vaihtuva malli
Eli tasakaasulla nykii ja vilkuttelee valoa? Veikkaisin lambda-anturia tai pakosarjan vuotoa. Tuon ikäluokan mitsuista saa hyppylangalla vikakoodit ulos (luetaan ce-valosta), mutta en muista yhtään miten kytkentä meni. Vanhemmissa, joissa ei ollut obd-liitäntää, koodit sai luettua ledillä joka oli varustettu etuvastuksella :)
Taikka sitä ECU ottanut siipeensä. Harmillisen yleinen vika mitsuissa. Uus ECU on toista tonnia uutena ja käytettyä mahdoton löytää. Omastani kun meni niin satuin Nokialta löytään hepun joka kirjaa 100€ ja taas pääsi eteenpäin.
 

Enhancer

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
2   0   0
Liittynyt
17.6.2005
Viestit
2609
Reaktiopisteet
896
Lancer STW 1.6, vm-97. On tässä jo jonkun aikaa välillä vilkuttanut tuota check engine-valoa..sammunut kun hieman painellut kaasua reippaammin. Kävin Hesan reissun tekemässä(reilut 300km eestaas) ja matkalla välillä nyki/kulki huonosti. Tankkasin 30ltr ja laitoin puolikkaan Masinolin, 100km mentiin ilman ongelmia..Haminassa sitten syttyi valo eikä enää sammunut.
Kävin kaverin pajalla kattomassa vikakoodeja, muttei Autocomista löytynyt sopivaa konetta, joten jäi lukematta. Irrotin kaapelin ja valo sammui, eikä ole tullut takaisin. Auto kulkee/käy myös ihan ok, joten toivotaan että oli ohimenevää. :)




Jotain samaa tossa värityksessä, kun siinä yhdessä Haikkiksen pirssissä.
Meinaat että masinol auttaa polttoaineessa, jossa on jo valmiiksi 5%-10% etanolia?
 

Kaljamaha

Bannattu tunnus
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
28.3.2007
Viestit
7575
Reaktiopisteet
1163
Puhelinmalli
Honor 7
Ei se käyttäjässä se vika ole, vaan kimmon autossa. Sehän on paska jaappani!
 

PaBu

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
4   0   0
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
1331
Reaktiopisteet
434
Onhan höpsö-kimmo vaihtanut tulpat, tulpanjohdot ja bensansuodattimen?
 

n_kurki

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
3   0   0
Liittynyt
29.10.2007
Viestit
282
Reaktiopisteet
93
Puhelinmalli
Huawei P30
Taikka sitä ECU ottanut siipeensä. Harmillisen yleinen vika mitsuissa. Uus ECU on toista tonnia uutena ja käytettyä mahdoton löytää. Omastani kun meni niin satuin Nokialta löytään hepun joka kirjaa 100€ ja taas pääsi eteenpäin.
Esku vai Jani? Ecun porsiminen yleensä tulee esiin kyllä huonona käyntinä, huonona käynnistymisenä ja suurena kulutuksena. Omista mitsuista ei ole vielä yhdestäkään mennyt, kop kop :)
 

Hannu83

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
6   0   0
Liittynyt
31.5.2008
Viestit
1558
Reaktiopisteet
32
Puhelinmalli
OP5
Tuli putsattua Tdi koneesta ahdin Mr.Muscle uuninpuhdistus aineella n. viikko takaperin ja toimii :)

Ennenkin putsattu mutta joutunut irroittamaan ja liottamaan naftassa mutta nyt löyty helppo konsti.

Suosittelen kaikille M(J)uuttuvasiipisille ahtimille jos on ongelmia.

FFP:n puolelta bongattu.

Eli irroitetaan EGR-putki ahtimen päästä ja letkun avulla ainetta sisään. Kasataan ja odotellaan vaikka 30 min.

Sitten kokeilemaan auttoiko.
Jo n. 5 min. päästä kellon tankoa liikuttamalla huomasin että joku "porras" lähti pois.
 

kimmo

Punainen matto, kiitos.
Palaute - 100%
16   0   0
Liittynyt
25.1.2010
Viestit
5385
Reaktiopisteet
995
Puhelinmalli
Huawei P20 Pro
Eli tasakaasulla nykii ja vilkuttelee valoa? Veikkaisin lambda-anturia tai pakosarjan vuotoa. Tuon ikäluokan mitsuista saa hyppylangalla vikakoodit ulos (luetaan ce-valosta), mutta en muista yhtään miten kytkentä meni. Vanhemmissa, joissa ei ollut obd-liitäntää, koodit sai luettua ledillä joka oli varustettu etuvastuksella :)
Tossa on liitäntä, mutta autocomin vehkeessä ei ole sopivaa dataa. Mitsussani on myös tollanen "vanhempi" liitäntä, jossa kytketään 1 ja 12, mutta tästä liittimestä puuttuu kokonaan toinen johto. Toi ce-valosta lukeminen selvisi itsellenikin, kun aikani nettiä tutkin. Ehdin nyt kuitenkin jo nollata tuon, eikä valo ole toistaiseksi takaisin tullut.
Vika oli enemmänkin sellaista ettei auto kiihtynyt, vaan "pisti vastaan", sitten saattoi ykskaks ottaa kierroksia ja kulkea normisti. Entisaikaan kärjellisissä autoissa saattoi olla piikki/kärjet yhdessä..ehkä hieman sellaista, tai sitten paskaa/vettä polttoaineen joukossa/sytytysjohdot lyö läpi tjms.


Taikka sitä ECU ottanut siipeensä. Harmillisen yleinen vika mitsuissa. Uus ECU on toista tonnia uutena ja käytettyä mahdoton löytää. Omastani kun meni niin satuin Nokialta löytään hepun joka kirjaa 100€ ja taas pääsi eteenpäin.
Toi nokian jani ja sen "korjaustaidot" aiheuttavat ainakin itselleni suurta huvittuneisuutta, tai ainakin olisivat aiheuttaneet, jos en olisi joutunut hänelle 70 euroa maksamaan tyhjästä. Sitä putiikkia en kehu kenellekään, paitsi negatiivisessa mielessä. Asiasta olen kirjoittanut aikoinaan Mitsu-fooruminkin sivuilla. (sigma kyseessä)
Meinaat että masinol auttaa polttoaineessa, jossa on jo valmiiksi 5%-10% etanolia?
Täytyy ihan rehellisesti sanoa, että tuota en ollut edes ajatellut. Minulla taitaa mennä tässä iässä jo kaikki korjaukset/huollot ihan vanhojen ja totuttujen kaavojen mukaan, vaikka kenties pitäisi joskus uusiutua. Vaikeata se taitaa kuitenkin enää olla.
PS kyllä se nykiminen on loppunut. :)

Onhan höpsö-kimmo vaihtanut tulpat, tulpanjohdot ja bensansuodattimen?
Onko noi jossain konepellin alla ja vaikeesti tavotettavissa(kuten sinäkin, muruseni)?
Ei ole tollasiin paneuduttu, koska mulle sanottiin että japanilaisessa ei tarvi tehdä mitään, muuta kun tankata ja ajaa.
 

O.J.

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
18.6.2002
Viestit
9496
Reaktiopisteet
130

karvis

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
10   0   0
Liittynyt
19.4.2006
Viestit
4397
Reaktiopisteet
709
Puhelinmalli
6T McLaren
"Kulutusta hillitään sylintereiden lepuutusjärjestelmällä" kuulostaa aika mehevälle ongelmalle suomen talvioloissa... :D
Ei sinne moottoriin sada lunta joten tuskimpa siitä isoja murheita siunaantuu, toimiihan tuo Golfissakin.


Eilen käväisin juniorin kanssa quattro tourilla ja mainoksesta poiketen bonusyllärinä rivissä oli myös RS3:n, ei tarvinnut kauaa miettiä mitä käydään polkemassa :D Mahtava laite kertakaikkiaan ja kiihtyvyys aivan järjetöntä heti kun pitoja oli kunnolla tarjolla, ja ne sävelet <3 En hämmästele lainkaan miksi joku maksaa pikku audista sata tonnia, maksaisin minäkin jos varallisuus moiseen leluun soisi mahdollisuuden :)
 

Kaljamaha

Bannattu tunnus
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
28.3.2007
Viestit
7575
Reaktiopisteet
1163
Puhelinmalli
Honor 7
^ Alkaa hepat ja vääntö olemaan jo aiiika kohdillaan tuollaisessa RS3:ssa :)
 

O.J.

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
18.6.2002
Viestit
9496
Reaktiopisteet
130
Ja varmaan missä muussa RS-mallissa tahansa :) Aikoinaan ajoin q-tourilla A3 3.2 q:n. Kyllä se aika hemmetin iloisesti liikahti. Eka q, millä pääsin ajamaan talvikelissä, kummasti hymyilytti.
 

PaBu

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
4   0   0
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
1331
Reaktiopisteet
434
Tänään olisi tarkoitus mennä koeajamaan tämmöistä


Kovasti kokemukset netissä nostaa hypeä autoa kohtaan. Ja on se muutama juutuuppivideokin katsottu.

Niin ja sori rahamiehille OT:sta.
 
Top Bottom